کد خبر: ۵۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

مرکز بهداشت حتی اجازه صحبت درباره ایدز به دانش‌آموزان را ندارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان‌ همدان گفت: آموزش‌ و پرورش نه تنها اجازه صحبت کردن در مورد ایدز برای دانش‌آموزان توسط کارکنان مرکز بهداشت را نمی‌دهد بلکه خودش نیز در این باره صحبتی نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد خیراندیش شنبه ۲۴ آذر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با ابراز تأسف از فعالیت کم صداوسیما در حوزه بیان آسیب‌های اجتماعی، افزود: از سال ۹۴ تا ۹۷ انتقال ویروس   HIV  از طریق تماس جنسی افزایش داشته و کنترل این عامل انتقال، بسیار سخت تر از دیگر عوامل است و البته خوشبختانه با نظارت و مراقبت در سال‌جاری نوزادی با HIV مثبت متولد نشده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از خانم‌هایی که در زندان مشغول سپری کردن دوره مجازات خود هستند، از طریق تزریق، درگیر بیماری ایدز می‌شوند، مطرح کرد: متأسفانه درگیری بانوان به ویروس HIV  درحال افزایش است. بخشی از موارد انتقال ویروس HIV مانند انتقال مادر به جنین، خون و فرآورده‌های خونی و تزریق، به غیر از روابط جنسی درحال کنترل و صفر شدن هستند. 

به گزارش ایسنا، کارشناس معاونت غذا و دارو نیز بابیان اینکه توزیع دارو به‌صورت متمرکز از طریق سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد، مطرح کرد: درسازمان غذا و دارو کارشناسان داروساز مخصوص، توزیع دارو را پیگیری می‌کنند و درصورت مشاهده کمبود، اقدام به تهیه دارو از داروخانه ۱۳ آبان تهران می‌کنند؛ بیماران درصورت بروز عدم دسترسی به دارو و یا شکایت با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین