کد خبر: ۵۶۳۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

چرا رشد اقتصادی چین کند شده است؟

چینی‌ها و محیط کسب و کارشان در حال از دست دادن اعتماد به نفس خود هستند. فروش خودروها کاهش یافته است. بازار مسکن با رکود مواجه شده است و برخی از کارخانه‌ها به کارگران اجازه داده‌اند زودتر به تعطیلات سال نو بروند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- "نیویورک تایمز" با اشاره به این که اقتصاد چین در ماه‌های اخیر دچار رکود چشمگیر و کاهش رشد شده است، می‌نویسد: "این بزرگترین چالش پیش‌روی "شی جین پینگ" رهبر چین در دوره شش ساله زمامداری‌اش خواهد بود. او در چین با گزینه‌های دشواری مواجه است که انتخاب آن می‌تواند باعث افزایش رشد اقتصادی شود اما به مشکلات بلندمدت‌تر آن کشور همچون بدهی‌های سنگین دامن می‌زند. او در عرصه جهانی مجبور به امتیازدهی به آمریکا شده است؛ همزمان با آنکه ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا جنگ تجاری علیه چین را تشدید کرده است". 

به گزارش آفتاب‎نیوز، این روزنامه می‌افزاید: "کارگران چینی کاهش پرداختی‌ها در آخر ماه را احساس می‌کنند. اقای "یو" کارگری کارخانه‌ای است که می‌گوید در حال حاضر شرایط با گذشته فرق کرده است. بر روی کاغذ و طبق داده‌های رسمی وضعیت اقتصادی چین خوب به نظر می‌رسد. داده‌های رسمی نشان از رشد 6.5 درصدی در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دارند. با این حال، این سطح اقتصاد چین است. در عمق، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در آن کشور و میزان ساخت و سازها کاهش یافته‌اند. میزان ثبت‌نام برای خرید خودرو در سه ماهه گذشته کاهش یافته و از حجم معاملات ملک در آن کشور کاسته شده است. 

چرا رشد اقتصادی چین کند شده است؟

"لی شولیان" کارگر 46 ساله در کارخانه پلاستیک "دونگ گوان" می‌گوید: "ما کار زیادی نداریم یعنی سفارش زیادی نیست. من تصمیم گرفتم به خانه بروم و استراحت کنم". او می‌گوید در ماه‌های اخیر دستمزدی به او پرداخت نشده و حقوق اضافه کار نیز پرداخت نمی‌شود. درآمد او به ماهی حدودا 435 دلار کاهش یافته است.

چرا رشد اقتصادی چین کند شده است؟

چرا رشد اقتصادی چین کند شده است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین