کد خبر: ۵۶۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
مختاباد از بسترهای ایجاد نشاط در شهر می گوید،

سازمان ها از هنرمندان برای ایجاد نشاط در جامعه کمک نمی گیرند / می شد با حضور هنرمندان سفره های شب یلدا در گوشه و کنار شهر برپا شود

عبدالحسین مختاباد گفت: نه شهرداری ،نه وزارت فرهنگ و نه صدا و سیما هیچیک برای ایجاد نشاط در جامعه از هنرمندان و اندیشمندان کمک نگرفته اند تا وضعیت را تغییر داده و در تاریکی شمعی روشن کنند.
آفتاب‌‌نیوز : ایجاد نشاط در جامعه برای تقویت روحیه شهروندان و تضمین سلامت روانی آنان  از جمله مسائلی است که همواره  مورد توجه و تاکید متخصصان جامعه شناسی قرار گرفته است، اما ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه تنها با حرف و شعار میسر نمی شود، بلکه این کار نیاز  به  استفاده از ظرفیت ها و فرصت های موجود در آئین و فرهنگ کشور برای ایجاد شادی در جامعه است دارد.

در آستانه برگزاری شب چله  می شد که بستر شهری شاهد برپایه  برنامه های پررنگ و مراسم های پرشور برای ایجاد نشاط در جامعه باشند که متاسفانه زیاد به آن توجه نشده  است.

عبدالحسین مختاباد   دراینباره گفت:  سازمان زیباسازی شهر تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران باید نگاه متوجهی به  افزایش نشاط در شهر و برپایی المان های شهری با محتوای مربوط به آئین های کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر چهارم با تاکید براینکه بسیاری از مشکلات فعلی در خصوص مسائل فرهنگی شهر به تغییر چند شهردار در کوتاه مدت  مرتبط است که امید است از این به بعد وضعیت بهتر شود  اظهار کرد: این موضوع یکی از دلایل آن است که  مدیریت فرهنگی شهر تاکنون نسبت به ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان که تحت تاثیر شرایط موجود دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی شده اند توجه چندانی نکرده باشد.

وی با تاکید بر اینکه نه شهرداری تهران نه وزارت فرهنگ و نه صدا و سیما هیچیک برای ایجاد نشاط در جامعه از هنرمندان و اندیشمندان کمک نگرفته اند تا وضعیت را تغییر داده و در تاریکی شمعی روشن کنند، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر باید در شرایط فعلی به گونه ای رفتار کنند که مردم متوجه باشند  نماینده ای در شورای شهر دارند.  معاونت فرهنگی اجتماعی این نهاد طرح،  برنامه و نگاهی جدی به  حوزه فرهنگی و اجتماعی ندارد .

این هنرمند کشور تصریح کرد:  مدیریت شهری باید از ابتدای پاییز، برای شب یلدا برنامه ریزی کرده و از اول آذرماه المان های شهری را در راستای برپایی آئین شب یلدا تقویت و مردم را به پاسداشت سنت هایشان تشویق می کرد، همچنین مدیریت شهری می توانست با حضور هنرمندان سفره های شب یلدا را در گوشه و کنار شهر برپا کند، اما اینکار ها انجام نشده است که عدم انجام چنین اقداماتی از تهران یک شهر مرده ساخته است.

برنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین