کد خبر: ۵۶۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
درگیری یک نماینده با کارمند گمرک و ارباب رجوع، باعث کلیدخوردن استیضاح وزیر اقتصاد شد

مردم درگیر مشکلات اقتصادی، برخی نمایندگان به‌دنبال مسائل شخصی| چرا بخاطر توهین یک نماینده، وزیر اقتصاد باید استیضاح شود؟! آیا فحاشی برای نمایندگان آزاد است؟+فیلم

در حالی‌که وزارت خزانه داری آمریکا به مرکز فرماندهی برای جنگ اقتصادی علیه کشورمان تبدیل شده است، درگیری لفظی یک نماینده مجلس ایران با کارمند گمرک و ارباب رجوع، موجب کلیدخوردن استیضاح وزیر اقتصاد شد. کارمند گمرک در برابر خواسته‌های درازهی فقط به او گوشزد می‌کند که مسئول او نماینده مجلس نیست و او باید طبق دستور مافوقش عمل کند. حالا اگر درازهی در گمرک معطل شده است، چرا باید به کارمند فحاشی کند؟ چرا باید این مساله را به یک اختلاف قومی مذهبی تبدیل کرد؟ چرا باید وزیر اقتصاد استیضاح شود که در اخبار هم آمده در این مورد عذرخواهی هم کرده است؟ حتی اگر ما فقط یک بخش از فیلم را دیده باشیم و ادعاهای درازهی درست باشد که او را عصبانی کرده‌اند، آیا شان یک نماینده این است که در یک مکان عمومی( که خانم هم آنجا حضور دارد) فحاشی کند؟
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته انتشار فیلمی حدود یک دقیقه‌ای(اینجا) در فضای مجازی از درگیری لفظی درازهی نماینده سراوان با کارمند گمرک موجب واکنش‌های زیادی در جامعه و رسانه‌ها شد. اما واکنش‌ها در سطح فضای مجازی باقی نماند و این مساله به مجلس هم کشیده شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ امروز بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران  گفت که «در این جلسه غیرعلنی مجلس، کلیپی که در مورد آقای درازهی نماینده سراوان است و در فضای مجازی پخش شده را مورد بررسی قرار دادیم. نمایندگان بحث‌هایی در این زمینه داشتند و اعتراض‌هایی به این موضوع بود، با توجه به این که کلیپ تقطیع شده است، برخی از صحبت‌ها و توهین هایی می شود.آقای درازهی در این جلسه گفت که ۴۵ دقیقه جلوی درب گمرک جلویش را گرفته بودند و فحش‌های بدی به وی دادند و وی را عصبانی کردند. نهایتا فارغ از فضاهایی که وجود دارد باید با موضوع منطقی برخورد شود.»

چرا بخاطر توهین یک نماینده مجلس، وزیر اقتصاد باید استیضاح شود؟! آیا فحاشی برای نمایندگان آزاد است؟
نماینده سراوان در جلسه امروز مجلس

نعمتی گفته است که  مسعود پزشکیان و فرهاد دژپسند موضوع را بررسی کنند و گزارش نهایی را تا فردا به مجلس ارائه کنند.

اما موضوع به اینجا ختم نشد و علی کُرد نماینده خاش خبر داد که تعدادی از نمایندگان، استیضاح وزیر اقتصاد را به دلیل «توهین به نماینده سراوان» کلید زدند. او گفت که ما خواستار عزل رییس گمرک و حراست گمرک هستیم.

به همین راحتی و وقتی جامعه درگیر مشکلات اقتصادی است، نمایندگان به دنبال استیضاح وزیری می‌روند که در جبهه اصلی مقاومت اقتصادی در شرایط فعلی کشور است.

بعد از حواشی که پیرامون درگیری لفظی یکی از نمایندگان مجلس و کارمند گمرک ایجاد شده و حتی کار به درخواست استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی رسید، فرهاد دژپسند دستور بررسی ویژه در ارتباط با موضوع فیلم منتشر شده را صادر کرد.

حالا بیاییم ماجرای این فیلم یک دقیقه‌ای چه بود؛

- کارمند: به ما باید یکی اجازه بدهد دیگه

- درازهی: تو در را باز کن من می‌روم پایین

- کارمند: نمی توانم برادر من نمی‌توانم عزیر من. ما از شما دستور نمی‌گیریم

- درازهی: .....، تو غلط می کنی از من دستور نمی‌گیری

- کارمند:درست صحبت کن. خودت غلط می‌کنی برادر من

- درازهی: مردک ....

- کارمند: ایشان نماینده مجلس است که اینجور صحبت می کند

- درازهی: پررو

- کارمند: نمی دانم چه کسی بهش رای داده است

- نفر سوم(ارباب رجوع): خاک بر سر  ... که تو نماینده آن هستی

- درازهی: خاک بر سرش شود، بله

- ارباب رجوع خطاب به درازهی: برو بیرون نماینده مجلس چجوری با مردمش صحبت می کند....

- کارمند خطاب به ارباب رجوع: دخالت نکن شما

*** سه نقطه‌ها فحش‌هایی است که از بیان آن معذوریم.

در واکنش با انتشار این فیلم، درازهی در فیلمی دیگر به توضیحات درباره این درگیری می پردازد.


او مدعی است: این کلیپ توسط افراد مغرض، پیرو درگیری و مشاجرات حدود 45 دقیقه‌ای در محل گمرک ایران بین من و ارباب رجوع که به قوم بلوچ، مذهب اهل سنت، مسئولان کشور و نمایندگان مجلس توهین و اهانت کرده است و به تحریکات و بی احترامی یکی از پرسنل گمرک و با استفاده از ترفندهای کامپیوتری، تحریف و برش و همگام سازی کلمات تهیه شده است. این فیلم توسط مقامات قضایی ذی‌صلاح در حال پیگیری است.

درازهی در ادامه به بیان مطالب قابل تاملی می‌پردازد. او می‌گوید که «به امید روزی که به هیچ قوم، مذهب و لباسی در هیچ کجا توهین و اهانت نشود.»

حتی اگر ادعای این نماینده مجلس درست باشد در فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی هیچ توهینی به قوم یا مذهبی نشده و ارباب رجوع نسبت به حرف‌های نماینده واکنش نشان می‌دهد و کاری به قوم یا مذهب نماینده ندارد اما برجسته کردن مسائل قومی یا مذهبی نباید به انحراف افکار عمومی منجر شود.

موضوع دیگری که شاید لازم باشد نمایندگان مجلس به آن توجه داشته باشند، این است که در این فیلم توهین ابتدا از سوی نماینده مطرح شده است.

کارمند گمرک در برابر خواسته‌های درازهی فقط به او گوشزد می‌کند که مسئول او نماینده مجلس نیست و او باید طبق دستور مافوقش عمل کند. حالا اگر درازهی در گمرک معطل شده است، چرا باید به کارمند فحاشی کند؟ چرا باید این مساله را به یک اختلاف قومی مذهبی تبدیل کرد؟  چرا باید وزیر اقتصاد استیضاح شود که در اخبار هم آمده در این مورد عذرخواهی هم کرده است؟ حتی اگر ما فقط یک بخش از فیلم را دیده باشیم و ادعاهای درازهی درست باشد که او را عصبانی کرده‌اند، آیا شان یک نماینده این است که در یک مکان عمومی( که خانم هم آنجا حضور دارد) فحاشی کند؟

نمایندگان مجلس مصونیت دارند اما این مصونیت به آن‌ها اجازه می‌دهد که هر کاری انجام دهند؟

استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ابزاری برای پاسخگو کردن مسوولان است. اما در چنین موارد ارائه توضیحات از وزیر اقتصاد یا رئیس گمرک می‌توانست براحتی مشکل پیش آمده را حل کند اما چرا بر سر هر موضوعی فورا استیضاح یک وزیر مطرح می‌شود، آن هم در موضوعاتی این‌گونه و در شرایطی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند و وزرات خزانه‌داری امریکا به اتاق فکر و مرکز فرماندهی جنگ اقتصادی علیه کشورمان تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
9
نماینده باید توسط هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عزل و توبیخ شود.
...
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
8
سوال اصلی این است :
نماینده مذکور در گمرک چکار داشته است ؟
اگر از طرف مجلس بوده چرا کارمند و منشی نداشته چرا با هماهنگی اداری نبوده؟
اگر کار شخصی داشته جرا باید بخاطر اینکه نماینده است درخواست دیدن رییس را بکند؟ اینکه نماینده فی نفسه چه کار گمرکی شخصی دارد خودش موضوع اصلی است . در فیلم هم ایشان به کارمند فحش دادند. کارمندی که کارش را بدون تبعیض بین ریاست مداران و مردم انجام بدهد باید پاداش بگیرد نه آنکه مجازات شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
3
دوازده سال تمام،مجلس در اختیار چنین کسانی بود.
ناشناس
|
Oman
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
3
می خواهند جو را طوری وحشتناک کنند که مردم حتی در برابر توهین آقایان جرات اعتراض هم نداشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
3
ایران دوازده هزار قانون .
فرانسه شش هزار قانون .
پروندهای قضایی ایران ده برابر هند ....
علت :
افراد شایسته در قانون گذاری مشارکت دارند .
شخصی که کنترل رفتار خودش را ندارد .چگونه می تواند امور جامعه را هدایت کند .
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
5
بهترین کارمندی هست که دیدم چون بین مردم عادی و نماینده فرقی نگذاشت. خدایی من بودم فرق می گذاشتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
4
نباید به این ...نماینده اجازه داده شود موضوع را به دروغ مذهبی ،قومیتی کند و برای کشور هزینه درست کند.هر چه دلش خواسته و بدون پروا از حضور یک زن آنهم در کسوت نمایندگی مردم گفته ،حالا هم برای فرار و توجیه این قضیه میخواهد کاری کند که هزینه های کار را برای دولت بالا ببرد تا او بتواند خودش و قلدریش را به آن کارمند تحمیل کند.
بهتر است از نمایندگی خلع شود ،از دانشگاه هم اخراج شود ،مدتی زیر دست همان کارمند کار کند تا بفهمد کارمند از چه کسی دستور میگیرد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
این بازی است که این نماینده عمدا دراورده تا بهانه ای بدست اورد تا بتواند یک ضربه ای به دولت بزند غیر از این هم نیست
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
3
0
واقعا باید هم برای نماینده مجلس و آن کارمند تاسف خورد. ابتدا برای نماینده مجلس که از چنین کلامی برای پیشبرد اهداف هرچند درست و واجب باشد. دوم برای کارمند گمرک باید تاسف خورد که برایش اهمیتی ندارد که نماینده مردم را اینچنین پشت در نگه داشته است. کافی بود که کارمند با مسئولین ذیصلاح تماس میگرفت و حضور نماینده مجلس را اطلاع میداد و کسب اجازه میگرفت. در این میان هم از بی برنامگی این سیستم مدیریت باید انتقاد کرد که دیدار نماینده مجلس به اطلاع مسئولین گمرک میرسد ولیکن هیچ اقدامی جهت ایجاد تسهیلات لازم برای حضور نمایندهمجلس نمی‌شود.
این درست است که مردم مشکلات بسیار دارند و شاید چنین مسله ای در دیدگاهی از اهمیت برخوردار نباشدولیکن چنین برخوردی درست نخواهد بود. چرا که خیلی از مشکات مردم در خم همین رفتارها گرفتار باشد.اولا مسئولین گمرک باید پاسخگو باشند کهبرای حضور نماینده مجلس اقدامات لازم صورت نگرفته است. دوم اینکه چرا کارمند مربوطه بجای کسب اجازه به جر ‌بحث با نماینده مجلس میپردازد. نهایتا در خور نماینده مجلس نیست که چنین با تحکم بار کارمند برخورد بکند هر چند مدت زیادی جلوی درب نگه داشته شده باشد.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
تقصیر خودمونه که همچین... رو فرستادیم مجلس ...
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
چرا برای مسئولین ما عذرخواهی اینقدر سخته چرا پاسخ گو بودن توی مملکت ما فقط شامل برخی افراد میشه کلاً چرا برخی اینقدر مغرور هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
3
این مگر از نماینده های سیستان و بلوچستان نیست! مگه نباید دل نگران دانش آموزان سوخته در زاهدان باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
3
نماینده دروغ میگویدبرای اینکه فوری مسیله قومیت ومذهب رامطرح میکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
.. انتظاری بیش از این نیست .................
شهروند
|
Australia
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
3
باید این کارمند تقدیر شود . تبعیض قائل نشده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
پالرمو و سی اف تی چه شد؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
سلام، فقط یک مسئله باید شفاف گفته شود " اینکه این نماینده در گمرک دنبال حل کدام مشکل مردم بوده یا چکار با رئیس گمرک داشته"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
2
در شرایطی که در استان سیستان و بلوچستان چند تا طفل معصوم زنده زنده در آتش سوختن ،ایشون بهشون برخورده که چرا وقتی من توهین کردم یه آدم منطقی و با دل و جراتی پیدا شده که در برابرم ایستاده.حال آدم رو به هم میزنن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
2
این در شأن مردم ایران نیست
متاسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
ارزش اون صندلی خیلی بیشتر از این نماینده است !!کجایند مردان بی ادعا که شیفته خدمت بودند نه تشنه قدرت .شرم و حیا کجا رفته؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین