کد خبر: ۵۶۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
آیت الله امامی کاشانی:

اساتید برای جوانان حقایق تفکر شیعی و انقلاب اسلامی را بازگو کنند

امام جمعه موقت تهران از اساتید دانشگاه ها خواست که در کلاس های درس برای جوانان عظمت اسلام، جمهوری اسلامی ایران، تفکر شیعی و اصالت مهدوی را تشریح کنند و بگویند که انقلاب اسلامی حقیقت را با خود آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله «محمد امامی کاشانی» درخطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: شهید دکتر مفتح که وحدت حوزه و دانشگاه را مطر ح کرد یعنی همدیگر را کمک کنند و علم دین و طبیعت با هم باشند. 
وی ادامه داد: اگر چنین شد دین وعلم هر دو اساس خود را خواهند داشت یعنی علم دین پیش خواهد رفت، چون جوانان دانشگاهی همراهند ودانشگاه هم براساس معنویت حرکت خواهد کرد ، نه اینکه براساس عیاشی وهرزگی و گناه حرکت کند. 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین اظهارداشت: دشمنان ما جوانانی می خواهند که در عیاشی و فساد باشند تا بتوانند کشور را ببلعند و تاراج کنند. 
آیت الله امامی کاشانی به یکی از برنامه های صدا و سیما اشاره کرد و گفت: چند شب پیش صدا وسیما سخنی از نیکسون را پخش کرد مبنی بر این که 'محمد رضا' (شاه مخلوع) مایه امنیت در خاورمیانه است و ایران با آن عظمت، خاورمیانه را در صلح نگه داشته است، مقصود این است که دنیای استکبار چنین چیزی را می خواهد.
وی با تاکید بر این که حرف رییس جمهوری فاسد و مفسد آمریکا این است، ادامه داد: همانند آل سعود کثیف که می خواهد شرایط در همه جای دنیا از جمله یمن، عراق ، فلسطین ، افغانستان و بحرین این چنین باشد، یعنی آنها دنیایی می خواهند که در دستشان باشد و همه در فساد و عیاشی زندگی کنند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به اساتید دانشگاه ها گفت: به دنیای علم و دانش توجه کنید، نه به دنیای فاسد، ظالم ، پول و بانک، ببینید آنها چه چیزی را ستایش می کنند و از چه ایرانی نام می برند .
آیت الله امامی کاشانی یادآور شد: در کلاس درس عظمت اسلام، جمهوری اسلامی ایران ، تفکر شیعی واصالت مهدودی و از انقلاب بگویید که حقیقت را بوجود آورد نه این که گوشه وکنایه بزنید، این اقدام مسئولیت بالایی دارد . 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم (ع) گفت: آن حضرت برای مردم دنیا این موعظه را کرد که اگر ظالمی خانه ای را آتش زد و این آتش اگر در خانه اول بود بیوت دیگر هم آتش خواهد گرفت. 
وی با بیان این که اگر امروز جلوی اراذل و اوباش گرفته نشود، دنیا را می بلعند به اظهارات غربی ها درخصوص ایران اشاره کرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: این که نسبت به ایران چنین می گویند، برای آن است که ایران تفکر ایثارگری و فداکاری را مطرح کرد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم بر این مساله تاکید کردند و برای همین دشمنان گفتند باید از سوریه برویم . 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: آنها در سوریه شکست خوردند و از یمن و فلسطین هم شکست می خورند و به نصرت پروردگار آمریکا و یارانش از جمله آل سعود در همه جا رسوا خواهند شد و با ذلت از بین خواهند رفت.
آیت الله امامی کاشانی گفت: در چنین شرایط وخیم دنیا برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم و پرهیزگار باشیم، افزایش طلاق، فساد ، فروپاشی کانون خانواده و گران فروشی خواست دشمن است.
وی همچنین به موعظه دیگری از عیسی بن مریم (ع) در کتاب انجیل اشاره کرد و افزود: ایشان فرمود مثل شما، مثل قبرهایی است که محکم ساخته شده ولی در دل قبرها استخوان های پوسیده ای مملو از خطا و گناه است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به محتکران و گران فروشان یادآور شد: شما که به مردم ضعیف رحم نمی کنید و به اشخاصی که با کمترین دریافتی امورات زندگی خود را می گذرانند، محبتی ندارید به روز قیامت توجه داشته باشید . 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دولت ، دستگاه قضا و دستگاه قانونگذاری در این زمینه وظیفه دارند همانطور که حضرت علی (ع) به مالک اشتر توصیه می کند چنان افرادی را بکار بگیرد که نسبت به مردم محبت و رافت داشته باشند . 
آیت الله امامی کاشانی افزود: امروز آمریکا اتاق جنگ تشکیل داده است و ما هم باید اتاق مقابله با جنگ اقتصادی تشکیل دهیم و از همه مسئولان ، نهاد ها و مردم بخواهیم دست در دست هم بگذارند و مشکلات اقتصادی را حل کنند. 
وی همچنین به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: امامزاده ها در کشور پناه و ملجا مردم هستند و کشور ایران از نظر ایدئولوژی که همان شیعی است برجسته ترین تفکر ایدئولوژیکی ودینی دارد که دنیا هم به این معنا توجه کرده واین تفکر بود که انقلاب اسلامی را بوجود آورد . 
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به مناسبت پنجم دی ماه سالروز فرمان امام راحل برای تشکیل سپاه حفاظت هوایی ، گفت: سپاه حفاظت انصافا در حفاظت از هواپیماها خوب عمل کردند که برای آنان سلامتی وتوفیق مسئلت می کنیم.

**آشفتگی در خانواده ها با تفکرات شیعی همخوانی ندارد 
به گزارش ایرنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه همچنین به آشفتگی در برخی خانواده ها اشاره کرد و اظهارداشت: این وضع آشفتگی آیا با تفکرات کشور شیعی ایران که ام القری اسلامی است، همخوانی دارد.
وی به موضوع انتظار برای ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: آیا ما به دنبال این نور،- امام زمان (عج)-هستیم، اگر جامعه ما به دنبال این نور است، این همه آشفتگی خانوادگی و طلاق چیست؟
امام جمعه موقت تهران همچنین از گرانی اجناس در کشور انتقاد کرد و اگر به امام زمان (عج) توجه داریم و به دنبال این نور هستیم، پس شرایط کنونی اقتصاد، گران فروشی و احتکار چیست؟
امام جمعه موقت تهران به روایات متعدد در مورد ظهور و انتظار فرج اشاره کرد و گفت: در روایات بیان شده، زمانی که غیبت طولانی شد مردم به دنبال ظهور بودند، اختلاف کلمه پیدا شد، افرادی در یاس و ناامیدی بسر بردند، در آن زمان آماده و امیدوار باشید که ندای منجی از مسجد الحرام به کعبه خدا، بلند و در زمین پخش خواهد شد و هنگامی که صدای او بلند شد از هر طرف به سوی او بشتابید که او نجات دهنده است. 
آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: دنیای علم و فرهیختگان چه در غرب و شرق، کسانی هستند که به این موضوع می اندیشند که در نهایت این جهان به کجا خواهد انجامید، یکی از این افراد فیلسوف معروف فرانسوی هایدگر و شاگرد او کُربن است که کُربن در زمان علامه طباطبایی به ایران سفرهای بسیاری داشت. 
امام جمعه موقت تهران گفت: هایدگر فیلسوف معروف فرانسوی، خداشناس بود می گوید جهان از درون تهی است و روح و حیات ندارد، چون این جهان در ظلم و فساد است و می گوید باید فکری کرد. 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: پروفسور هانری کربن در زمان علامه طباطبایی به ایران بسیار سفر کرد و با او جلسات بسیاری داشت، هایدگر گفته که ما از مسیحیت اساس و اصلی برای جهان ندیدیم. شنیده ام در ایران خبری است باید برویم و ببینیم مذهب و دین در ایران چیست؟ 
آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: کُربن به هایدگر گفته بود که پاسخ شما را ایران می دهد. پاسخ شما بر اساس و اصل شیعی و مهدویت استوار است. 
وی گفت: فرهیختگان دنیا از قرن پیش به مساله امامت، ولایت و ایران توجه داشتند چرا که ایران از نظر ایدئولوژی غنی ترین کشور است و در واقع شیعه دارای این غنا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین