کد خبر: ۵۶۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد؛

خبرهای خوش برای کارکنان کارمعین دستگاه‌های اجرایی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای برای ایجاد وحدت رویه در مسائل اداری کارکنان، ساماندهی و استفاده بهینه از توانمندی های کارکنان قرارداد انجام کار معین دستگاه های اجرایی تسهیلات جدیدی را ابلاغ کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان اداری و استخدامی، این بخشنامه موضوعاتی همچون شرایط جابجایی نیروهای قرارداد انجام کار معین، مدت و شیوه ذخیره مرخصی استحقاقی و شرایط جذب برای دستگاه های اجرایی را دربرمی گیرد. 

براساس این بخشنامه بکارگیری نیروهای قرارداد انجام کارمعین جدید برای انجام وظایف پست های سازمانی در دستگاه اجرایی منوط به رعایت شرایط احراز شغل است. 

همچنین دستگاه های اجرایی موظفند به ازای تعداد نیروهای قرارداد انجام کار معین از مجموع پست های بلاتصدی خود، تعداد و عناوین پست های مسدودی را به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کنند. 

برای اخذ مجوز بکارگیری نیروهای قرارداد انجام کار معین، باید عنوان پستی که قرار است وظایف آن به این نیروها واگذار شود به همراه عنوان شغلی که پست در آن تخصیص یافته است برای تطبیق با شرایط احراز به سازمان اداری و استخدامی اعلام شود. 

براساس بخشنامه، وظایفی که براساس قرارداد منعقد شده به نیروهای قرارداد انجام کار معین محول می شود، در طول مدت قرارداد در دستگاه اجرایی ذیربط قابل تغییر نیست. 

همچنین جابجایی نیروهای قرارداد انجام کار معین دارای شماره شناسه از دستگاه های اجرایی که تعداد این دسته از نیروها مازاد بر 10 درصد پست های سازمانی مصوب است به سایر دستگاه های اجرایی مشمول که تعداد نیروهای قرارداد انجام کارمعین موجود آنها کمتر از 10 درصد پست های سازمانی مصوب است، با موافقت دستگاه های اجرایی مبدا و مقصد و در بستر سامانه کارمند ایران و با رعایت شرایط احراز شغل و سایر مقررات از جمله تامین اعتبار در دستگاه مقصد براساس ضوابط مربوط مجاز است. 

در صورت انطباق شرایط احراز، شماره شناسه فرد جابجا شده از دستگاه مبدا باطل و شماره شناسه جدید برای وی در دستگاه مقصد توسط سامانه کارمند ایران صادر می شود. 

براساس این بخشنامه مدت و نحوه ذخیره مرخصی استحقاقی نیروهای قرارداد انجام کار معین براساس قانون مدیریت خدمات کشوری است. 

علاوه برآن اضافه کار پرداختی به این نیروها مشمول کسور بازنشستگی نیست. 

سازمان اداری و استخدامی کشور عهده‌دار وظایف رییس‌جمهوری در زمینه اداری و استخدامی است که مهمترین آنها شامل ایجاد هماهنگی‌های لازم برای اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تعیین نقش و ماموریت های بخش های مختلف دولتی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی نظارت بر بخش های مختلف دولتی شامل ساختارهای سازمانی، سرمایه انسانی دولت، آمار و برنامه‌ریزی نیروی انسانی، راهبری توسعه دولت الکترونیک و غیره می شود.

مدیریت عملکرد و صیانت از حقوق شهروندی و حقوق کارکنان دول،؛ توسعه و ترویج آموزش های راهبردی در زمینه نظام اداری کشور و تربیت مدیران توسعه گرا، برنامه‌ریزی، هدایت و راهبری ارتقای اثربخشی و کارایی نظام اداری و مدیریت بهره‌وری ملی، طراحی بهینه‌سازی و استقرار نظام های اداری برای تحقق برنامه‌های توسعه از دیگر وظایف این سازمان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین