کد خبر: ۵۶۴۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

سقوط مرگبار پرنده تفریحی/ پاراگلایدرسوار چگونه جانش را از دست دادند

مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان یزد و یک دختر جوان که سوار بر پاراگلایدر بودند، در ارتفاع ‌هزار متری از سطح زمین سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
پاره‌شدن چتر دلیل سقوط مرگبار این پرنده تفریحی بود. در حال حاضر علت این حادثه به صورت فنی و توسط کارشناسان این حوزه بررسی می‌شود. ظهر روز جمعه بود که این حادثه رخ داد. «اکبر خانجانخانی» مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان یزد به همراه یک دختر جوان سوار پاراگلایدر شدند و بر فراز آسمان به پرواز درآمدند. این یکی از سرگرمی‌های کمپ‌های گردشگری است که کمپ هفت‌سنگ در ١٢ کیلومتری یزد هم قریب به یک سال پاراگلایدرسواری را با دو سرنشین مشتمل بر خلبان و مسافر انجام می‌دهد و درواقع یکی از محل‌های کسب درآمد ورزشکاران این رشته در حوزه گردشگری ورزشی است.

آن روز هم این دو سرنشین سوار پاراگلایدر شدند. آنها در آسمان به پرواز درآمدند که ناگهان چتر پاراگلایدر پاره شد. هردو سرنشین سقوط کردند و این پایان تلخ یک تفریح هیجان‌انگیز در یزد بود. محمدصلواتی، رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان یزد درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: «این حادثه به دنبال پاره‌شدن چتر پاراگلایدر در ارتفاع بیش از ١٠٠ متری روی داد و هر دو سرنشین این پرنده جان خود را از دست دادند. این اتفاق ظهر جمعه در کمپ هفت‌سنگ در ١٢ کیلومتری یزد روی داد و به‌رغم استفاده از چتر کمکی و کاهش ارتفاع پرنده تا نزدیکی‌های سطح زمین و همچنین انتقال حادثه‌دیدگان توسط اورژانس هر دو آنها فوت شدند.»

صلواتی با تأکید بر این‌که خانجانخانی مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان از خلبانان زبده و فعال این رشته در استان بود که ‌سال گذشته نیز دو فستیوال کشوری در این رشته را به میزبانی یزد برگزار کرده بود، در مورد دیگر فوتی این حادثه گفت: «مسافر این پرواز غم‌انگیز دختر یک خانواده بود که با وجود تلاش‌های عوامل اورژانس و بیمارستان پس از چند ساعت وی نیز فوت کرد.»رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان با بیان این‌که علت حادثه باید به صورت فنی و توسط کارشناسان این حوزه بررسی شود، گفت: «هیأت انجمن‌های ورزشی استان ١٨ کمیته ازجمله کمیته ورزش‌های هوایی دارد که روسای این کمیته‌ها نیز به پیشنهاد استان ولی با تأیید و حکم انجمن کشوری صادر می‌شود و هیأت انجمن‌های ورزشی استان عمدتا در نقش ستادی با این کمیته‌های ورزشی در ارتباط است.»

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
گردشگری با چتر پاره!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین