کد خبر: ۵۶۴۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

هنیه: نتانیاهوی کودک‌کش حق زبان‌درازی برای اردوغان را ندارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، نتانیاهوی کودک‌کش حق ندارد برای اردوغان که حامی مظلومان جهان است، زبان‌درازی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را محکوم کرده و گفت: نتانیاهوی کودک‌کش حق ندارد برای اردوغان که حامی مظلومان جهان است، زبان‌درازی کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی هجمه اخیر بنیامین نتانیاهو علیه رئیس‌جمهور ترکیه را به شدت محکوم کرد.

هنیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت که یک فرد جنایتکار و کودک‌کش حق ندارد درس انسانیت بدهد و کسی که دست به ظلم و جنایت و تروریسم علیه ملت فلسطین می‌زند، نمی‌تواند کسی را که حامی و یاور مظلومان در جهان است، مورد هجمه قرار دهد.

هنیه افزود که حجم انبوه ظلم و جنایات نتانیاهو هرگز نمی‌تواند جلوی خورشید حق و عدالت را که حامیان مظلومان نماد آن هستند، بگیرد و دروغ‌پردازی‌ها و یاوه‌گویی‌های نتانیاهو نمی‌تواند ندای حق مدافع مظلومان را خفه کند.

وی افزود که هجمه و اتهام‌زنی‌های نتانیاهو علیه اردوغان به دلیل ترس و وحشت حاکم بر این شخص جنایتکار به خاطر مقاومت و پایداری ملت فلسطین، موفقیت جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی در سرتاسر جهان و اتهامات فساد مطرح شده علیه وی است.

اسماعیل هنیه ضمن ابراز تعجب از اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه اردوغان، نتانیاهو را جنایتکار، کودک‌کش و قاتل ملت فلسطین خواند.

هنیه تصریح کرد: زمانی که سران و رهبران آزاده جهان همچون رجب طیب اردوغان از انسانیت سخن می‌گفتند، نتانیاهو بویی از آن نبرده بود و از انسانیت چیزی نمی‌فهمید.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: چگونه کسی که حقوق ملت فلسطین را نقض می‌کند و سرزمین و مقدسات آن را اشغال کرده است، علیه کسی سخن می‌گوید که حامی مظلومان است و در رنج و محنت‌هایشان به سبب جنایات رژیم اشغالگر، همیشه یار و یاور آنان بوده است؟

اسماعیل هنیه تأکید کرد: کسی که دستانش به خون کودکان، زنان و پیرمردان فلسطینی آغشته است و وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را طی 70 سال گذشته علیه آنان مرتکب شده است و در رأس طولانی‌ترین اشغالگری در جهان قرار دارد، حق ندارد از انسانیت و حقوق بشر سخن بگوید.

هنیه افزود: کسی که سرزمین فلسطین را غارت کرده، ساکنان آن را کوچانده، هزاران فلسطینی از جمله زن و کودک را به خاک و خون کشیده و آنها را از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم کرده، بیش از دو میلیون فلسطینی را در نوار غزه زندانی و محاصره کرده و به پرونده‌های فساد بی‌شماری متهم است، حق ندارد درس دموکراسی بدهد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین