کد خبر: ۵۶۵۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
رئیس‌جمهور آمریکا گفت فعلا قصد عقب‌نشینی از عراق را ندارد

دونالد ترامپ در سفر غیرمنتظره به عراق: آمریکا دیگر نمی‌تواند "پلیس جهان" بماند

دونالد ترامپ دیگر به حرف ژنرال‌ها گوش نمی‌دهد؟ او گفته آمریکا در کشورهایی حضور نظامی دارد که "بیشتر مردم تا به حال اسم آنها را هم نشنیده‌اند. رک بگویم، این مسخره است."
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ در جریان یک سفری ناگهانی به عراق در جمع گروهی از سربازان آمریکایی از تصمیم اخیر خود برای خروج نظامی آمریکا از سوریه دفاع کرده و گفته است که ایالات متحده نمی تواند به تنهایی نقش "پلیس جهان" را ایفا بکند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ کاخ سفید روز چهارشنبه (۲۶ دسامبر) تایید کرد که آقای ترامپ و همسرش ملانیا شب کریسمس به عراق سفر کرده تا از نظامیان آمریکایی به خاطر "خدمات، موفقیت ها و فداکارهایشان" قدردانی و کریسمس خوبی را برایشان آرزو بکنند.

دونالد ترامپ در سفر غیرمنتظره به عراق: آمریکا دیگر نمی‌تواند

این بازدید سه ساعته - که تحت تدابیر امنیتی شدید و مخفیانه انجام شد - یک هفته پس از صدور دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه انجام شد. آن دستور آقای ترامپ انتقادهای زیادی را به دنبال داشته و به استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا منجر شد.

به نوشته بی بی سی، ترامپ در دیدار با نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی اسد استان انبار اعلام کرد قصد عقب‌نشینی از عراق را ندارد. او گفت: "اگر لازم شد در سوریه کاری کنیم می‌توانیم از پایگاهمان در عراق استفاده کنیم." حدود پنج هزار نیروی آمریکایی به دولت مرکزی عراق در نبرد با داعش کمک کرده اند.

این نخستین بار است که دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش با گروهی از نظامیان آمریکایی در یک منطقه جنگی دیدار می‌کند؛ خودداری از چنین کاری در ظرف دو سال گذشته انتقاد از او را در آمریکا در پی داشته است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفته است دیدار دونالد ترامپ با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، به دلایل امنیتی و لجستیکی لغو شد اما طرفین تلفنی صحبت کرده‌اند. خانم سندرز گفت که رئیس جمهوری آمریکا از نخست وزیر عراق خواسته است که به واشنگتن سفر بکند و آقای عبدالمهدی این دعوت را پذیرفته است.

دونالد ترامپ در سفر غیرمنتظره به عراق: آمریکا دیگر نمی‌تواند

رئیس جمهوری آمریکا در جمع حدود ۱۰۰ نیروی ویژه ارتش همچنین از تصمیم اخیر خود برای خروج حدود دو هزار سرباز آمریکایی از سوریه دفاع کرد و گفت: "خیلی‌ها به همین نتایجی که من رسیده‌ام خواهند رسید."

او گفت که مهلت خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه را به درخواست "ژنرال ها" چند مرتبه تمدید کرده بود؛ "آنها اخیرا دوباره گفتند که آیا می شود مهلت بیشتری به ما داده بشود. من گفتم: نه. شما نمی‌توانید مهلت بیشتری داشته باشید. به اندازه کافی به شما فرصت داده شده."

دونالد ترامپ افزود: "ایالا متحده نمی‌تواند همچنان پلیس جهان باشد."

او گفت آمریکا در کشورهایی حضور نظامی دارد که "بیشتر مردم تا به حال اسم آنها را هم نشنیده‌اند. رک بگویم، این مسخره است."

رئیس جمهوری آمریکا و همسرش عراق را ترک کرده اند و در راه بازگشت به واشنگتن در آلمان توقف کرده و با گروهی از سربازان آمریکایی در آن کشور دیدار کردند.

دونالد ترامپ در سفر غیرمنتظره به عراق: آمریکا دیگر نمی‌تواند

دونالد ترامپ در سفر غیرمنتظره به عراق: آمریکا دیگر نمی‌تواند


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
شما از منطقه خارج شوید یعنی دزد رفته و مسلما نیاز به پلیس نداره و اگر هم داشته باشد مردم منطقه از خودشان دفاع میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
چه شود خدامیداند دوباره امیدواریم صدام هایی درست نشود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین