کد خبر: ۵۶۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

ثبت سفارش‌ها استانی شد

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ثبت سفارش‌ها از این به بعد در خود استان‌ها انجام می‌شود که امیدواریم این کار زمینه تقویت تولید بومی و استانی را فراهم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
فرشاد مقیمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: با افزایش اختیارات استان‌ها در حقیقت حمایت از تولید و اشتغال به شکل عملی انجام می‌شود به طوری که ما برای ۲۵ قلم کالای اساسی که مواد کائوچو و سلولزی نیز در بین آنها قرار دارد پرداخت ارز دولتی و واردات به اندازه مورد نیاز در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی خارج از ظرفیت تولید مواد اولیه دریافت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مبنای ما به ویژه در تامین مواد اولیه کارخانجات پتروشیمی رقم قید شده در پروانه بهره‌برداری است و به هیچ وجه خارج از پروانه بهره‌برداری مواد اولیه‌ای به این کارخانه‌ها اختصاص نمی‌یابد.

معاون امور صنایع وزارت صمت از ثبت سفارش به شکل استانی به همراه واردات محصولات و کالاها بدون محدودیت‌های خاص خبر داد و گفت: ما قرار است دوشنبه هفته آینده نشستی را با مسئولان گمرک داشته باشیم که امیدواریم صنعتگران و تولیدکنندگان مشکلات خود را به وزارت صمت انعکاس دهند تا ما بتوانیم در این نشست موانع و مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

مقیمی بیان کرد: ما در کنار حمایت از تولید محصولات باارزش افزوده بالاتر از صنایع قطعه‌سازی و وابسته به خودرو نیز حمایت می‌کنیم به طوری که نمایشگاهی را نیز از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه با محوریت عرضه قطعات خودرو برگزار خواهیم کرد تا تولیدکنندگان داخلی براساس نیاز داخلی خودروسازان بتوانند محصولات آنها را تامین کنند.

وی رویکرد وزارت صمت را تعمیق تولید محصولات به شکل داخلی به ویژه حمایت از تولید قطعات صنعت خودرو اعلام کرد و افزود: ما در صنعت خودرو به سمت خوداتکایی و استفاده از توان داخلی حرکت می‌کنیم و در این راستا از تولید لاستیک و سایر قطعات خودرو حمایت می‌کنیم که در این زمینه خوشحال هستیم که در استان اردبیل نیز یکی از واحدها تولید قطعات هایلوکس را انجام می‌دهد.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: ما به جای واردات با هدف کاهش قیمت تمام شده خودرو سعی می‌کنیم محصول نهایی را با تولید داخل به قیمت پائین‌تر عرضه کنیم که در این زمینه قطعه‌سازان باید در حمایت از تولید ملی تلاش مضاعفی انجام داده و در نقطه مقابل اهالی صنعت خودرو نیز مطالبات تولیدکنندگان را پرداخت کنند.

مقیمی از تخصیص منابع مورد نیاز برای تامین مواد اولیه کارخانه آرتاویل تایر اردبیل و همچنین حمایت از صنعت قطعه‌سازی خودرو، لوازم خانگی و نساجی و پوشاک خبر داد و اظهار کرد: طرح توسعه پوشاک و نساجی در اردبیل تهیه شده و ما در حد وسع و توان سعی می‌کنیم این طرح را عملیاتی و اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به همکاری شهرک‌های صنعتی برای تامین زمین مورد نیاز به قیمت مناسب برای صاحبان حوزه صنعت و تولیدات این بخش، تصریح کرد: دولت حتی تا ۵۰ درصد هزینه‌های استقرار سرمایه‌گذاران را با تامین زیرساخت‌های موردنیاز در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌آورد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین