کد خبر: ۵۶۵۰۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

دسته گلی که ترامپ در عراق به آب داد!+عکس

پس از سفر غیرمنتظره رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه برای دیدار با نظامیان کشورش،‌ دونالد ترامپ و تیم ارتباطات کاخ سفید فاش کردند که گروهی از یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده در عراق مستقر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته نیوزویک، در حالیکه فرمانده کل قوای آمریکا می‌تواند اطلاعات را از حالت محرمانه خارج کند، گاها مشخصات یگان عملیاتی ویژه برای مردم آمریکا فاش نمی‌شود، خصوصا زمانیکه اعضای این سرویس آمریکا در محل عملیات مستقر شده باشند. تصاویر و ویدیوهای رسمی اغب چهره‌ اعضای نیروهای عملیاتی ویژه را به علت حساسیت شغل آنها تار می‌کند.

با این حال، در ویدیوهایی که رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه منتشر کرد تصاویر نیروهای عملیاتی ویژه محو نشده بود. مقام‌های دفاعی کنونی و سابق آمریکا به نیوزویک گفتند، اطلاعاتی درباره اینکه چه یگان‌هایی مستقر شدند و کجا قرار دارند همواره محرمانه است و این کار ترامپ نقض امنیت عملیاتی محسوب می‌شود.

دسته گلی که ترامپ در عراق به آب داد!+عکس

ترامپ به مناسبت روز کریسمس به عراق سفر کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش ملانیا تصاویری را به همراه نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی الاسد در عراق گرفتند. اطلاعات این سفر تا پایان سخنرانی ترامپ برای حدود ۱۰۰ تن از نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا که در عملیات‌های رزمی در عراق و سوریه حضور داشتند، به بیرون درز نکرد.

پس از خروج هواپیمای ایر فورس وان ترامپ از حریم هوایی عراق، ترامپ ویدیویی در حساب توئیتری خودش از حضور در میان نیروهای آمریکایی منتشر کرد. این ویدیو نشان می‌دهد ترامپ و همسرش با نظامیانی که ظاهرا از یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده هستند، عکس می‌گیرند. این نظامیان لباس فرم به تن داشتند و حتی عینک دید در شب هم همراهشان بود.

به گفته مالکوم نانس، کارشناس اطلاعاتی سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، انتشار این ویدیو نقض روندهای سنتی است که با هدف حفاظت از هویت نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا است، خصوصا نیروهایی که در منطقه جنگی برای انجام عملیاتی مستقر شده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان این سفر غیرمنتظره اذعان کرد که برای سفر به عراق نگران بوده است. براساس گزارش‌ها او گفته است پنجره‌های بسته داخل هواپیما و نگرانی‌های نامشخصی برای ملانیا ترامپ، موجب هشیاری او شده بود.

ترامپ در عراق در پاسخ ضد و نقیض به سوالی گفته است: شخصا برای خودم نه. نگرانی‌هایی بابت بانوی اول داشتم. این را به شما می‌گویم. ما در هواپیمای تاریک بودیم و از هیچ جا نوری نمی‌آمد. من خیلی هواپیما سوار شدم؛ هر نوع و هر مدلی... ولی خوب آیا من نگران بودم؟ خب بله نگران بودم! 

دسته گلی که ترامپ در عراق به آب داد!+عکس

ماه گذشته یک مقام دولتی سابق و ارشد به واشنگتن پست گفت ترامپ نگران است که اگر به مناطق جنگی سفر کند جانش در خطر باشد. او که با رئیس‌جمهوری آمریکا در این رابطه گفت‌وگو داشته، ‌افزود: او اصلا دلش نمی‌خواهد برود. او از آن شرایط می‌ترسد. او می‌ترسد که کسانی بخواهند او را بکشند.   

دسته گلی که ترامپ در عراق به آب داد!+عکس

دسته گلی که ترامپ در عراق به آب داد!+عکس

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
با سلام
مهم نیست ولی جالبه , نظر من رو لحظه ای جلب کرد.
ملانیا ترامپ رو پنجه پا ایستاده تا که از لحاظ قدی پیش ترامپ کم نیاره!
ناشناس
|
Iraq
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
0
براي من هم جالبه كه رهبر يك كشور خيلي راحت داره تو كشورهاي ديگه حاضر ميشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
سربازان دور از خانه و عصبانی گزارش غلط رادیو مسکو
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
سلام -جالبه داخل پايگاه هوايي نظاميان آمريكايي ......تزيين شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین