کد خبر: ۵۶۵۳۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

مبانی فتنه۹۸ چیست؟بحرانی‌عظيم درراه است؟

تريبون‌داران به‌گونه‌اي سخن مي‌گويند كه در اذهان مردم اين‌گونه تداعي مي‌شود كه سال‌ ۹۸ دستخوش بحراني عظيم است.
آفتاب‌‌نیوز :
بازي‌هاي سياسي بخش جدانشدني از مباني علوم سياست‌است كه سياستمداران تجربي و نه آكادميك بيش از هر گروه ديگر آن را دستاويز قرار مي‌دهند و براي رسيدن به اهداف خود نيز به خوبي از اين حربه استفاده مي‌كنند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در همين حال برخي از جريان‌ها و افراد سياسي كه نگاه راهبردي نيز به مسائل كشور ندارند و تنها با خوانش از روي دست ساير جرياناتي كه رانت اطلاعاتي خاصي دارند مي‌كوشند با بيان گفتارهايي مانند فتنه 98، ذهن مردم كه اين روزها گرفتار مباحث اقتصادي و معيشتي خود هستند را درگير بحراني جديد به نام فتنه جديد كنند تا به چند هدف خود برسند. در همين راستا مدتي است كه برخي افراد نامشخص در فضاي‌مجازي مطالبي را منتشر مي‌كنند كه بيانگر وقوع بحران 98 است و به نظر مي‌رسد آن‌ها به اين تصور رسيده اند كه به صورت برنامه‌ريزي شده قرار است هر دهه درگيري‌هايي در كشور ايجاد شود. براي مثال واقعه‌هايي مثل كوي دانشگاه 78، اعتراضات پس از انتخابات سال 88 و حال بحراني جديد در سال 98 بايد روي دهد! در همين حال تريبون به دست‌هاي شناخته شده جريان خاص نيز در اين مسير كوتاهي نكردند و به كمك آمده‌اند و مسائلي را مطرح مي‌كنند كه برگرفته از همان تئوري محسوب‌مي‌شود كه مباني آن مدتي است در ميان افكار‌عمومي بيان مي‌شود.

مبانی فتنه۹۸ چیست؟بحرانی‌عظيم درراه است؟

فرياد فتنه

در همين حال احمدعلم‌الهدی كه برخي مسائل مربوط به آشوب‌هاي سال 96 را نيز برگرفته از خطه اين فرد مي‌دانستند با بهانه فرارسيدن سالگرد 9دي، از تريبون نماز جمعه مشهد سخناني را به زبان آورد كه در راستاي وقوع بحران جديد بود. علم‌الهدي در اين رابطه گفت كه یک‌شنبه هفته آینده سالروز حماسه مردمی و ولایت گرایی نهم دی‌ در سال ۸۸ است که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «حماسه نهم دی، باطل‌السحر فتنه بود». وی تصریح کرد: هر سحر و جادوگری که دشمنان دین در نظام و انقلاب ایجاد کنند، وابستگی و عشق این مردم به دین و نظام، باطل کننده آن است. امام جمعه مشهد تاکید کرد: فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال از آن سپری شد اما مساله مهم، شناخت فتنه ۹۸ است. رهبری در برخی فرمایشات اخیرشان فرمودند استکبار جهانی و دشمن در سال ۹۷ زمینه‌سازی‌ها و زمینه‌چینی‌هایی برای فتنه سال ۹۸ می‌کند.

علم الهدی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد در سال ۹۸ فتنه‌ای از نوع فتنه ۸۸ ایجاد کند که در آن فتنه‌گران، رهبری و ولایت به‌عنوان ستون خیمه نظام را هدف قرار دهند. وی گفت: بهانه فتنه گران سال ۸۸ انتخابات بود در حالی‌ که نه مجری آن و نه ناظر آن رهبری بود و انتخابات به دست دولت آن زمان اجرا شد و اگر اشکالی در انتخابات داشتند، باید به دولت حمله می‌کردند اما آنان به رهبری حمله کردند. امام جمعه مشهد بیان کرد: نقشه دشمن این است که مشکلات معیشتی، اقتصادی، ناتوانی مردم و استیصال قشر آسیب‌پذیر در زندگی این‌ها را وسیله کند که هیچ‌کدام مربوط به رهبری نیست و این نارسایی‌ها مربوط به سوءتدبیر کسانی است که در مجلس و دولت هستند. علم الهدی تاکید کرد: از حالا این مشکلات را به‌حساب رهبری گذاشتند و می‌خواهند در سال ۹۸ همین را وسیله‌ای برای حمله به رهبری و ولایت کنند. وی گفت: دشمن در فتنه، خواص بی‌بصیرتی که در جهت منفعت‌طلبی، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی حرکت می‌کردند را استخدام کرد. آنان دشمن را می‌شناختند و از توطئه دشمن خبر داشتند اما برای اینکه به قدرت و مقام برسند، مستخدم آمریکا شدند.

علم الهدی تصریح کرد: امروز نیز جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلب در صدد این هستند که با آمریکا و اروپا بسازند تا قدرت‌شان تداوم داشته باشد، از کجا معلوم آنان در سال ۹۸ در استخدام دشمن درنیایند؟ امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: پنجم دی سال گذشته عده‌ای از مردم برای بیان برخی مشکلات در میدان شهداي مشهد جمع شدند، یک‌مرتبه جریان لاييک آمد کار را به دست گرفت. من در نمازجمعه فریاد زدم دنبال هر صدایی نروید، متاسفانه عده قلیلی رفتند و دشمن نیز همین را نشان داد. وی بیان کرد: سال ۹۸ نیز می‌خواهند به اسم مشکلات معیشتی یک عده لايیک را به خیابان بریزند و از آن‌ها برای اردوکشی علیه انقلاب استفاده کنند. علم الهدی گفت: متاسفانه یک عده ناآگاه در مجلس نیز CFT را تصویب کردند تا فشار اقتصادی بر کشور کامل شود و باید بدانیم این توطئه آمریکاست که تلاش می کند ما را در حصر اقتصادی قرار دهد. احمد‌خاتمي نيز يكي ديگر از خطبه‌خوان‌هاي خاص نماز جمعه در سخنراني خود از تريبون نماز تهران در راستاي صحبت‌‌هاي علم الهدي به مسائل فتنه‌ سال بعد اشاره كرد و گفت آن‌هایی که می‌خواهند فتنه‌آفرینی کنند بدانند که حماسه ۹ دی قابل تکرار است.

پيشگويي‌هاي خاص

اين رويه برگرفته از سياست‌هايي است كه برخي جريان‌ها سال‌ها پيگيري مي‌كنند و تازگي ندارد. در همين حال بايد اشاره كنيم به گزارشي كه سال 94 يكي از رسانه‌هاي جريان خاص كه در آن زمان خط فتنه را تا سال 98 ترسيم كرده بود. اين رسانه در مطلبي با فردي به نام متوليان گفت‌وگو كرده بود و اين فرد در سال 94 نتوانسته بود درگيري‌هاي سال 96 را پيش‌بيني كند و تنها طبق يك فرمولي كه بيشتر شبيه فرمول‌هاي رياضي است به 98 اشاره كرده است و برخي گراها را در اين باره داده بود. متوليان كه سال 93 نيز درباره فتنه‌اي جديد سخناني را به زبان آورده بود، اين‌بار نيز گفت كه بر اساس نتايج تحقيقات ميداني، يک تيم زبده متشکل از پاتريک کلاوسون ، فرانسيس فوکوياما ، کنت تيمرمن ، ساموئل هانتينگتون و... تجزيه و تحليل و بررسي‌هاي صورت گرفته در مراکز پژوهشي و تحقيقاتي که منجر به تدوين دکترين جديد آمريکا براي براندازي جمهوري اسلامي ايران از طريق «جنگ نرم» شد، پروژه 30 ساله اي را با عنوان «پروژه 2020 » تهيه و در قالب سه مقطع 10 ساله براي سال هاي 78 ، 88 و 98 در دستور کار خود قرار دادند. اين فرد در بخشي از گزارش مذكور در پاسخ به اين سوال كه آيا اين تحليل دشمنان بيروني درباره اقتدار و توانمندي بسيار بالا و استراتژيک ولايت فقيه به عنوان علت‌العلل شکست هاي پي در پي طرح‌هاي براندازانه و ضرورت تغيير استراتژي و اتخاذ تاکتيک‌هاي جديد مبتني بر تغيير قانون اساسي جمهوري اسلامي را افراطيون و فتنه‌گران داخلي هم قبول دارند يا نظريه‌اي متفاوت از نگاه‌هاي بيروني ارائه مي دهند؟ مي‌گويد كه بله تا حدودي در کليات بسيار شبيه هم بوده و برتغيير تاکتيک‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي ناشناخته در داخل نهادهاي ديني و از جمله مهم‌ترين آن‌ها يعني حوزه‌هاي علميه تاکيد دارند. واقعيت اين است که با خلق حماسه عظيم 9 دي و پراکنده شدن اطراف فتنه‌گران، يكي از همين فتنه‌گران در تحليل ناکارآمدي طرح‌هاي براندازانه فتنه‌گران ، با يک چرخش 180 درجه‌اي مواجه شده و مي‌گويد اصلاح‌طلبان به اين باور قطعي رسيده اند که گسست رابطه مردم با روحانيت و به ويژه با شخص حضرت امام خامنه اي به عنوان يک انسان مهذب و متقي و واسطه فيض رحماني حضرت ولي‌عصر(عج)، ناممکن بوده و در بيشتر موارد نتيجه عکس داده است، به همين دليل در برنامه جديد ، ضمن قطع اميد از مردم به عنوان پياده نظام خود در مرحله شروع فتنه، بر ورود در لايه هاي حوزه هاي علميه و بهره گيري از ظرفيت‌هاي روحانيت تاکيد مي‌شود. به اين ترتيب، اصحاب فتنه به خوبي در يافته اند که هر حرکت و برنامه‌اي که به رابطه مردم با روحانيت و اصول اساسي مکتب شيعه (اعتقاد به امام زمان ( عج) و کربلا و امام حسين( ع) لطمه وارد کند، محکوم به شکست خواهد بود، به همين دليل در حرکت جديد خود بنا دارند مستقيم و از طريق به کار گيري فتنه‌هاي چند لايه و مرکب و از درون روحانيت شيعي، نظام را وادار به تسليم كنند.

چالش حوزه علميه

در ادامه متوليان به سوالي پاسخ مي‌دهد كه طرف مقابل بيان مي‌كند و در راستاي چرايي رفتن به سمت حوزويان است.سوال اين‌گونه است كه استفاده فرصت‌طلبان از ظرفيت حوزه‌هاي علميه اشاره کرديد ؛ منظورتان به طور اخص از اين ظرفيت‌ها چيست يا بهتر است اين گونه سوال را مطرح کنيم که منظور فتنه گران از ظرفيت حوزه‌هاي علميه چيست؟ و آيا براي اين مطلب قرينه و شاهدي نيز وجود دارد؟ او نيز در پاسخ به سخنان رهبري نظام در سال 89 اشاره مي‌كند و مي‌گويد كه در کنارشواهد متعدد براين مدعا، فرمايشات مقام معظم رهبري بهترين دليل است؛ يک سال بعد از فتنه سبز اموي، مقام معظم رهبري، طي سفري استثنايي و 10 روزه به قم، همه توجه‌ها را به قم و خود جلب كردند. حضرت آقا در اين سفر استراتژيک و بسيار مهم ضمن ديدار با آيات عظام تقليد، مردم، نخبگان و مسئولان استاني، پرده از سناريو و استراتژي جديد دشمنان بيروني و فتنه جويان داخلي براي مقابله با انقلاب اسلامي برداشته و به عنوان نتيجه و حاصل اين سفر 10 روزه فرمودند: «همان گونه که انقلاب از قم و حوزه علميه آغاز شد ، قرار است که آنتي تز انقلاب را نيز از قم آغاز کنند.» فرمايشات امام خامنه اي (اگر چه پنج سال است که مورد کم لطفي و بلکه بي توجهي نخبگان و خواص جامعه قرار گرفته است) ، به عيان و آشکارا از توطئه جديدي پرده بر مي دارد که در آن، به عکس دو فتنه قبلي ، در بدو امر از اراذل و اوباش خياباني و اغتشاش و آشوب خبري نيست، بلکه فتنه و منازعه اصلي در کانون دين و انقلاب يعني حوزه هاي علميه شکل گرفته و در قدم هاي بعدي با مردمي مواجه خواهيم شدکه (نه به شکل اوباش‌گري بلکه به شکل خوارج که بر پيشاني آنان داغ عبادت نقش بسته و تعريف ديگري از دين دارند) به دفاع از خط فکري منبعث از حوزه، وارد ميدان مبارزه خواهند شد.

نفود انگليسي

اين فرد در بخشي ديگر از صحبت‌هايش نيز اين‌گونه بيان مي‌كند:« ازآن جا که اساس اين طرح در بيرون از کشور و به خصوص در کشورانگلستان طراحي شده است، بروز تغييرات در انديشه فتنه‌گران منطقي و معقول به نظر نمي رسد ، بلکه بايد گفت جريان برانداز در بررسي علل شکست خود در مراحل پيشين متوجه غفلت از روحانيت و حوزه هاي علميه شيعي شده است».

نشانه رد برخي كانديداهاي خبرگان

نكته‌اي ديگري را اين فرد به اصطلاح مصاحبه شونده در گفتارش اشاره مي‌كند كه با كليد‌واژه‌هاي اين روزها همخواني دارد. متوليان مي‌گويد از فرداي شکست فتنه‌گران در سال 88، جريان سياسي حامي فتنه با بهره‌گيري از تجربه جداسازي مجمع روحانيون از دل جامعه روحانيت، پروژه‌اي را با عنوان «پروژه آيت ا... سازي» از بين روحانيون مخالف ولايت فقيه و در راستاي ترويج اسلام سکولار در متن نظام اسلامي را در دستور کار خود قرار داده و طي هفت سال گذشته موفق به سازماندهي بيش از 250 روحاني مجتهد جوان که در مورد ولايت فقيه نظريات متفاوتي دارند شده است. اين جريان که در حال حاضر فاقد هويت سياسي و نام مشخص هستند در حقيقت نسخه به روز شده همان «مجمع روحانيون مبارز» است که به مقتضاي شرايط زماني و محيطي به صورت بي‌نام و تحت حمايت پنهاني برخي از رجال صاحب نام کشور، در حال شکل گيري هستند. گفته مي‌شود در صورت شکل‌گيري اين جريان سياسي ، باعث بروز مشکلات بسيار زياد براي نظام خواهند شد. اين روحانيون که همگي زير پرچم فلسفه سيد حسين نصر(از انديشمنداني كه به رژيم شاه نزديك بود و رابطه‌اي نيز با علماي انقلابي قبل از 57 داشت) وحدت و اشتراک نظر دارند ، قرار است در گام نخست با پنهان کردن اعتقادات خود نسبت به ولايت فقيه و عبور از فيلتر شوراي نگهبان، در انتخابات مجلس خبرگان رهبري در اسفند سال جاري به عنوان نامزد انتخاباتي شرکت کرده و با هزينه بسيار زياد (که اين هزينه از سوي غرب و به ويژه انگلستان و شيطان بزرگ تامين مي‌شود) و با تبليغات ويژه اي که قرار است با پول‌هاي کلان پنهاني ستاد فتنه بزرگ ، براي آنان صورت پذيرد، وارد مجلس خبرگان شده و تغييرات اساسي در مورد ولايت فقيه در قانون اساسي را در دستور کار خود قرار دهند. به واقع اين پروژه اولين حلقه از حلقه‌هاي اصلي موج سوم براندازي با عنوان «حلقه اسلام سکولار» است که در کنار حلقه‌هاي اصلي و فرعي بعدي عمل مي‌كنند. اين ظن وگمان آن جايي قوت مي گيرد که يکي از عناصر سياسي متنفذ در نظام ، در گفت‌وگو با يکي از روزنامه هاي زنجيره اي، خواسته يا ناخواسته پرده از اين بازي شيطاني برداشته و با آشکارسازي بخشي از اين طرح مي‌گويد: (نقل به مضمون) «سال‌هاست که دشمنان بخشي از نظام جمهوري اسلامي را غيردموکراتيک مي‌دانند ، حال چه اشکالي دارد که ما با پيشنهاد خبرگان و راي مستقيم مردم ، ولايت فقيه را هم مثل رياست جمهوري به صورت انتخاب مستقيم توسط مردم برگزيده و بهانه را از دست دشمن بگيريم». نفس پذيرش اين پيشنهاد (صرف‌نظر از غير عقلي و غير‌قانوني و توطئه آميز بودن آن) ناخواسته مستلزم پذيرفتن مدت دار کردن ولايت فقيه هم خواهد بود چرا که تکرار‌پذيري از اصول دموکراسي بوده و تمامي جواناني که طي مدت زمان معين براي مثال 10 سال بعد واجد شرايط راي دادن خواهند شد ، حق خود را براي تعيين رهبري، مطالبه خواهند كرد. قبول اين رفرم ظاهري، نظام را وارد بازي بسيار خطرناکي خواهد کرد که انتها نداشته و به شورايي کردن و تخصصي کردن رهبري و در نهايت انهدام حکومت شيعه و ايجاد حکومتي شبيه عراق و لبنان نيز خواهد کشاند و صد البته غرب در اين منازعه با جديت تمام به دنبال اعمال تغييرات اساسي در نقشه ايران براساس نقشه از پيش طراحي شده خاورميانه جديد است، خاصه اينکه ساير حلقه‌هاي فتنه که در ادامه شرح خواهيم داد نيز با اين موضوع هماهنگي کامل داشته و طالب تغييرات فوري در قانون اساسي هستند. متاسفانه اخباري وجود دارد که برخي افراد و جناح‌هاي سياسي به دلايل شخصي يا هماهنگ با سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه، از اين حلقه حمايت کرده و از پشتيبانان اصلي آن در داخل به شمار مي روند.

مساله مجلس متفاوت

بخش بعدي اين سخنان به موضوع مجلس نيز اشاره مي‌كند كه امروز با بازي امثال درازهي، نماينده سراوان و كم شدن محبوبيت نمايندگان و پافشاري نهادهاي نظارتي مثل شوراي نگهبان براي افزايش فيلتر خوانش جذابي دارد! مصاحبه شونده در بخشي مي‌گويد كه براندازان يک مجلس هماهنگ با فتنه گران را در تحقق اهداف آنان در پروژه 2020 بسيار ضروري مي دانند و از آغاز به کار دولت يازدهم فعاليت مضاعف خود را براي تصرف مطلق مجلس ششم از طرق مختلف و از جمله به دست گرفتن سکان هدايت وزارت علوم و در نتيجه به دست گرفتن فرمان تشکل‌هاي دانشجويي در سراسر کشور به کار بسته‌اند. ستاد فتنه معتقد است بدون به دست گرفتن سکان مجلس دهم،برنامه هاي براندازانه آنان را با مشکلات جدي مواجه خواهد ساخت.

مظنون‌هاي فتنه

متوليان در واكنش به اين سوال كه شما در يک نگاه کلي و به صورت مشخص چه کساني را در فتنه آينده دخيل مي‌دانيد؟ تشريح كرده بود كه با عنايت به مطالب گفته شده بايد گفت، در طيف وسيعي از افراد و جريانات سياسي داخلي و خارجي در فتنه آينده به صورت مستقيم يا غير‌مستقيم ايفاي نقش خواهند کرد. قبل از آنکه به اين اشخاص و جريانات اشاره کنم لازم است به اين نکته مهم نيز تاکيد کنم که انگيزه افراد و جريانات سياسي در مقدمات و پيشبرد فتنه ، يکسان نبوده و هر يک از آنان به مقتضاي شرايط و بر اساس نوع بينش و تفکر خود، با انگيزه ها و اهداف مختلف ، وارد ميدان فتنه جويي خواهند شد؛ برخي از اين افراد و جريانات از اين قرار است:

1 - بانيان و فعالان فتنه هاي 78 و 88 .

2 – عالمان متهتک در حوزه هاي علميه که در قالب مخالفان ولايت فقيه مطرح مي شوند.

3 –معتقدان تعامل و رابطه با شيطان بزرگ و به طور کلي تشنگان رفاه غربي و آمريکايي.

4 – شيفتگان قدرت و سياست از هر جناح و حزب.

5 – جاهلان متنسک.

6 – برخي از ساکتان فتنه 88 .

7 – طالبان اقتصاد و زر اندوزي و تشنگان ثروت.

8 – شاخه اي از اهل سنت سلفي و تکفيري.

9 – حاميان اسلام سکولار و آمريکايي.

10 – برخي از منسوبان به بيت حضرت امام(س).

11 – زخم خوردگان از نظام و مردم.

12 – برخي از چهره هاي منتسب به اصولگرايي.

13 – برخي از عناصر راديکال در قوميت ها.

14 –نهضت آزادي.

15 - به بيان ديگر مي توان گفت در فتنه بزرگ آينده مجموعه و ملغمه‌اي از جريانات و مباحث و مسائل فکري، عقيدتي، آخرالزماني، سياسي، جاسوسي، مذهبي، قومي و قبيله‌ي، امنيتي، اقتصادي، فلسفي، خارجي و... در کنار هم و با سرانگشت هدايت بيگانگان به ايفاي نقش خواهند پرداخت.

اطلاع‌قبلي از وقوع فتنه

اين گفته‌ها منتهي به متوليان و امثال او نيست و حيدرمصلحي نيز اشاراتي در اين زمينه داشته است. در همين راستا در زمان مراسم بزرگداشت رحلت امام(س) با بيان سخناني مي‌گويد كه فتنه بي‌شك در راه است. وی با بیان اینکه در فتنه جدیدی که طراحی کردند، اصل و محور نظام یعنی ولایت‌فقیه را هدف قرار می‌دهند، عنوان کرد:« در جامعه نیز این وضعیت دیده می‌شود که حرکتی در حال شکل‌گیری و فضایی در فضای عمومی ایجاد شده است. بسیاری از حرکت‌هایی که انجام می شود برای ردگم‌کنی است تا فضایی ایجاد شود که مردم سراغ مسئولان نروند و مستقیم اعتراضات خود را به سمت ولی‌فقیه ببرند. مصلحی بیان کرد: در فتنه ۸۸ بحث انتخابات بود که در یک سال قبل از انتخابات شبکه‌های ماهواره‌ای که از طرف استکبار طراحی شده بود، نقش داشتند. در سال ۹۷ یا ۹۸ بي‌شك دشمن فتنه‌ای را طراحی می‌کند و محور آن نیز ولی‌فقیه است. فردی که مسئول است و قول داده باید پاسخگو باشد و نباید نظام را مورد هدف قرار داد. باید خودمان را برای مقابله با این حرکت‌ها آماده کنیم».

حاشيه جديد

نكته اول كه بايد در اين زمينه به آن اشاره كرد درباره تلاش عده‌اي در راستاي به حاشيه كشاندن خواسته‌هاي اقتصادي مردم در اين روزگاري است كه بحران‌ معيشت همه را گرفتار كرده است و اينكه آشفتگي ذهني ديگري براي مردم فراهم كنيم اقدام مناسبي نيست و اگر قرار به وقوع حادثه‌اي است مردم را در جريان بگذاريد تا آگاه باشند زيرا غفلت مي‌تواند هزينه‌هاي فراواني را در پيش داشته باشد.

رمز حمله به حوزه

نكته دوم اينجاست كه با كنار يكديگر قراردادن اين مباحثي كه عده‌اي مطرح مي‌كنند مشخص مي‌شود حملات يكي مانند رحيم پورازغدي و ساير پياده‌ نظام‌هاي جريان خاص به حوزه علميه و سكولارخواندن عده‌اي برگرفته از چه تفكر و نيتي است. حتي پرخاشگري محمد يزدي به آيت‌ا...شبيري زنجاني به دليل ديدار با برخي را نيز در همين راستا مي‌توان در نظر گرفت.

برنامه رد صلاحيت

نكته سوم كه با خوانش مناسب از كنار يكديگر قرار دادن پازل‌ها به دست مي‌آيد نيز مربوط به انتخابات مجلس است. انتخاباتي كه با اتكا به گفتار مصاحبه شونده فوق يكي از نقاط بحران‌خيز مي‌تواند باشد. در همين حال در اتفاقي عجيب ناگهان نماينده‌اي مانند درازهي، نماينده سراوان رفتارهايي دور از شأن مجلس نشان مي‌دهد و مي‌شود بهانه‌اي براي نهادهاي نظارتي كه در آينده‌اي نزديك بتوانند گزينه‌هايي كه براي مجلس به ميدان مي‌آيند را كنار بزنند و اين بشود دستاويزي براي جلوگيري از فتنه‌اي كه هنوز اتفاق نيفتاده است.

به مردم تكيه كنيد

بايد به آن‌هايي كه راهبرد براي كشور تبيين مي‌كنند و در راستاي رسيدن به برخي اهداف مي‌كوشند توصيه كرد كه جايگاه ملت را در اين بين ناديده نگيرند و از آن‌ها به صورت آگاهانه و نه با برنامه‌ريزي‌هاي خاص كمك بگيريد زيرا مردم زماني كه بدانند مسئولان براي آن‌ها قدم برمي‌دارند و سعي دارند آينده كشورشان را بسازند بهترين سپر خواهند شد. اگر جرياني مردم را ولي‌نعمت نمي‌داند و تنها به قدرت‌هاي نرم و سخت خود در اداره اهداف اتكا مي‌كند بداند كه رمز ماندگاري نظام جمهوري اسلامي همين مردم هستند و نظام‌هايي كه در طول تاريخ هيچ‌گاه تصور فروپاشي نداشتند، تاج را از سر آن‌ها لشكر پياده انداخت، بنابراين قدرت مردم را نبايد ناديده گرفت و آن‌ها را نامحرم دانست.

منبع: روزنامه قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
12
8
جدید رمال زیادشد وپیش گویی می کنند احتمالا برای انها سود دارد که مردم را تحریک می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
16
4
همینا خودشون عامل فتنه اند وگرنه انقد فتنه فتنه نمیکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
7
2
چرا نظرات خوانندگان رو نمیذارید آفتاب عزیز.آستان قدس باید چند هزار شغل ایجاد کنه . کسر شان است که نون و سیب زمینی به مردم بدهد. د ضمن خیلی تقصیر دارن نه یک نفر تو این شرایط.مردم خیلی چیزارو میدونند و مدارا میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
6
2
خود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
2
4
آفتاب جان ادبیاتی که استفاده میکنید رو اهل رسانه می فهمند سواد رسانه ای دیگه چیز غریبی نیست.چقدر تلخه دیدن این کارا ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
6
مراقب فتنه باشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین