کد خبر: ۵۶۵۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

ترامپ: دموکرات‌ها مسئول مرگ کودکان مهاجر غیرقانونی هستند

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در پی مرگ دو کودک مهاجر غیرقانونی در بازداشتگاه سازمان امنیت مرزی و گمرک آمریکا در هفته‌های اخیر دموکرات‌ها را از بابت مرگ این کودکان مقصر دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: هرگونه مرگ کودکان یا دیگر مهاجران غیرقانونی کاملا تقصیر دموکرات‌ها و سیاست‌های مهاجرتی نفرت‌انگیز آنها است که به مردم اجازه می‌دهند یک پیاده‌روی طولانی را با فکر این‌که می‌توانند غیرقانونی وارد کشور ما شوند، انجام دهند.

ترامپ در ادامه نوشت: آنها نمی‌توانند به این هدف برسند و اگر که ما یک دیوار در مرز داشتیم آنها حتی نمی‌خواستند تلاش کنند.

این صحبت‌های ترامپ بعد از آن مطرح شد که چندی پیش یک پسربچه هشت ساله که از مهاجران غیرقانونی گوآتمالایی بود در روز عید کریسمس در یک بازداشتگاه سازمان امنیت مرزی و گمرک آمریکا در نیومکزیکو در فاصله ۹۰ مایلی شمال گذرگاه مرزی الپاسو در تگزاس جان باخت.

به دنبال مرگ این پسربچه یوآکین کاسترو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و رییس منتخب حوزه کنگره‌ای لاتین تبارها این پسربچه را با نام فیلیپ گمز آلونزو معرفی کرد و گزارش شد که روز دوشنبه گذشته بعد از آنکه یک مامور مرزبانی نشانه‌های بیماری در او مشاهده کرده او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

طبق گزارش شبکه سی بی پی این کودک برای ۹۰ دقیقه به منظور مراقبت در بیمارستان نگه داشته شده و بعد از ظهر روز ۲۲ دسامبر تنها با نسخه آموکسی سیلین و ایبوپروفن مرخص کرده‌اند.

براساس همین گزارش این بچه اواخر همان روز شروع به استفراغ کرده و دوباره به بیمارستان منتقل شده، اما چند ساعت بعد جان خود را از دست داده است.

این توییت اخیر ترامپ بعد از آن مطرح می‌شود که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هنوز به مناقشه تعطیل شدن دولت آمریکا و اختلاف نسبت به بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک ادامه می‌دهند.

به نظر می‌رسد که فعلا بن‌بست میان آنها بر سر بودجه درخواستی ترامپ برای دیوار در مرز تا سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

اوایل ماه جاری میلادی یک دختربچه هفت ساله که او هم از مهاجران غیرقانونی گوآتمالایی بود نیز در بازداشتگاه گشت مرزی آمریکا بعد از آنکه شروع به استفراغ کرده و مشکل تنفسی پیدا کرد، جان خود را از دست داد.

گزارش شد این دختر به جان ژاکلین کال ماکوئین به سبب ایست قلبی و تورم مغزی در بیمارستانی در تگزاس جان باخته است.

ترامپ در توییتر نوشت: هر دو کودک قبل از آنکه آنها را تحویل گشت مرزی شوند بسیار بیمار بودند.

او ادامه داد: پدر این دختربچه گفت که مرگ وی تقصیر آنها نبوده است چون او چند روز بود که به او آب نداده بود. ما برای گشت مرزی نیاز به دیوار داریم و این مساله همه چیز را پایان خواهد داد. آنها دارند به سختی کار می‌کنند اما اعتبار کمی به دست می‌آورند.

با این حال وکلای پدر دختربچه گزارش‌های منتسب به وزارت امنیت داخلی آمریکا تکذیب کردند که عنوان داشته ژاکلین چند روز بوده که در حین عبور از بیابان قبل از آنکه گشت مرزی او را به بازداشتگاه منتقل کنند آب و غذایی برای خوردن نداشته است.

در بیانیه این وکلا آمده است: پدر ژاکلین مراقب او بوده و از اطمینان حاصل کرده که او غذا و آب کافی داشته باشند و او از کمبود آب و غذا پیش از عبور از مرز جان خود را از دست نداده است.

ترامپ در عین حال روز شنبه توییتی درباره دیوار مرزی منتشر کرد و نوشت که برای تسریع کردن ساخت دیوار به راه سخت متوسل شده است.

ترامپ در این توییت نوشت: خطاب به کسانی که ساده‌لوحانه می‌پرسند چرا جمهوری‌خواهان نتوانسته‌اند ساخت دیوار را در سال گذشته تصویب کنند، می‌گویند که عدالت آن این است که در سنا ما ۱۰ رای دموکرات لازم داریم و آنها هیچ رایی به ما برای مساله امنیت مرزی نمی‌دهند حالا هم ما مجبور هستیم از راه سخت و با تعطیلی دولت کار را انجام دهیم این خیلی بد است.  

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین