کد خبر: ۵۶۵۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

کویت کاردار سفارت سوریه را احضار کرد

رسانه‌های کویت اعلام کردند، وزارت‌خارجه این کشور کاردار سفارت سوریه در کویت را برای اعتراض به "لیست حامیان مالی تروریسم" احضار کرده است. در این لیست که توسط دولت سوریه تدوین شده، نام چند تن کویتی نیز دیده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روزنامه "الرای" کویت به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت، وزارت خارجه این کشور غسان غنجرینی، کاردار سفارت سوریه در کویت را برای اعتراض به درج نام اشخاص کویتی در فهرست "تامین‌ بودجه تروریسم" توسط دولت سوریه احضار کرد.

این منبع گفت، این احضار پس از مطرح شدن اخباری درباره تدوین فهرست تامین‌کنندگان بودجه تروریسم متشکل از ده‌ها تن توسط دولت سوریه صورت گرفت که در میان آنها نام چند کویتی نیز دیده می‌شود.

از سوی دیگر، روزنامه کویتی "القبس" گزارش داد، لیست "حامیان مالی بودجه تروریسم" شامل اسامی شخصیت‌های کویتی از جمله نمایندگان سابق، یک وزیر و مبلغان است.

القبس به نقل از منابع آگاه نوشت، وجود نام خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه در این لیست صحت ندارد.

به گفته این منابع، سفارت سوریه بیانیه‌ای صادر و در آن ابهامات این لیست و دلایل آن را شرح خواهد داد، منابع مذکور گفتند، تلاش‌هایی برای بر هم زدن روابط سوریه و کشورهای خلیج فارس به طور عام و روابط کویت و سوریه به طور خاص در حال انجام است.

طبق اعلام پایگاه کویتی "السیاسیة"، ۳۰ کویتی در لیست تروریسم سوریه قرار دارند و نام الجارالله، محمد هایف و نایف المرداس، دو نماینده کنونی پارلمان کویت، هشت نماینده سابق، وزیر اوقاف و دادگستری سابق، مبلغان و سفرا نیز در این لیست درج شده است.

روزنامه لبنانی "الاخبار" نوشته بود، سوریه ۶۱۵ تن و ۱۰۵ نهاد را در لیست خود درج کرده و اخیرا هیئت مبارزه با پول‌شویی و تامین بودجه تروریسم با استناد به دو قطعنامه ۱۳۷۳ و ۱۲۶۷ شورای امنیت آن را صادر کرده است.

براساس لیست مذکور، اشخاص موجود در این لیست متعلق به حدود ۳۰ کشور عربی و خارجی هستند و نام انجمن‌ها، نهادها و سازمان‌هایی از بیش از ۱۲ کشور عربی و خارجی نیز در آن قرار دارند.

اخبار درباره وجود این لیست چند روز پس از اعلام خبر گشایش سفارت کویت در دمشق در آینده نزدیک مطرح شد.

روزنامه القبس به نقل از منابع کویتی نوشت، سفارت سوریه در کویت یک روز هم تعطیل نشده و آغاز فعالیت مجدد این کشور در دمشق در انتظار تصمیم اتحادیه عرب است.

به دنبال آغاز بحران سوریه، تعدادی از کشورهای عربی سفارت خود را در دمشق بستند، اما امارات دو روز پیش از گشایش سفارت خود در دمشق و بحرین هم از ادامه فعالیت سفارتش در سوریه خبر داد و اعلام کرد، سفارت این کشور در منامه فعالیت عادی خود را دارد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین