کد خبر: ۵۶۶۰۰۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

محمدجواد لاریجانی: جمهوری اسلامی در میانمار بهترین بیمارستان‌ها و مدرسه را ساخت

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق جمهوری اسلامی بشر قوه قضاییه گفت: امروز جمهوری اسلامی در جهان اسلام موقعیت ممتازی دارد و به عنوان تجربه موفقی به آن نگریسته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه «بدون توقف» که دوشنبه شب از شبکه سه سیما پخش شد، در پاسخ به پرسش یکی از مهمانان این برنامه درباره اینکه چرا ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حوزه دیپلماسی حقوقی فعالیت چندانی نداشته است؟ اظهار کرد: این اشکال که باید فعال باشیم را قبول دارم اما اینکه می‌گویید اینگونه نبوده‌ایم درست نیست. مثلا در خصوص آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی تخلفات حقوق بشری آنها و کشورهای اروپایی را با ارایه اسناد اعلام می‌کنیم.

مهمان برنامه گفت: شاهد هستیم که حتی کشورهای منطقه هم به شهروندان و بانوان ما هتک حرمت می‌کنند و شما فقط بیانیه صادر می‌کنید.

لاریجانی نیز در پاسخ گفت: کار انجام می‌شود و بیانیه فقط قسمتی از آن است. تشکیلات دیپلماسی ما در مورد گرجستان فعال بوده است و می‌خواستیم آن را حل و فصل کنیم. برخی بدشان نمی‌آید که هر اتفاقی افتاد ما روابطمان را با اطرافمان به هم بزنیم.

وی یادآور شد: در زمان حضرت امام (ره) دو نوع ایده وجود داشت، یک ایده مربوط به  مرحوم بازرگان بود مبتنی بر اینکه ما نباید در سازمان ملل بهانه به دست کشورهای غربی بدهیم. گروه دیگر مانند شهید منتظری بر این عقیده بودند که باید از سازمان ملل خارج شویم وقتمان را در آنجا تلف نکنیم.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: هر دو گزینه به امام (ره) ارائه شد که هر دو را رد کردند. ما باید از هر امکانی برای بیان حق استفاده کنیم و پرچمدار حق باشیم.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی از مظلومان دنیا مانند بحرین، یمن و فلسطین دفاع می‌کنیم که این شان در دنیا بی‌نظیر است. یکی از محورهای تهاجم ما مساله اسلام ستیزی است. ما موضوعات بسیاری را علیه اسلام‌ستیزی در سازمان ملل مطرح کردیم که به شکل قطعنامه‌هایی در این خصوص تصویب شد.

در ادامه یکی دیگر از مهمانان برنامه در خصوص موضوع نازنین زاغری - دوتابعیتیِ زندانی در ایران - سوال کرد که این موضوع به کجا رسید و چرا حل نمی‌شود که لاریجانی پاسخ داد: این موضوع حل شده است، فردی اتهام جاسوسی داشته و تایید هم شده که دوره‌اش را طی می‌کند. جاسوس حرفه‌ای آنها اینجا گیر افتاده است و به اسم فعال رسانه‌ای معرفی می‌کنند. اگر این فرد برای آنها مهم نبود دنبالش نمی‌آمدند. ما حکممان را داده‌ایم و این نشانه قدرت و استقلال ما است. آنها تهدید کردند و وزیر خارجه‌شان نیز به ایران آمد.

مهمان برنامه سوال کرد: اینکه مطرح می‌شود آنها به دنبال تبادل هستند، این موضوع را تایید می‌کنید؟

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اظهار کرد: تبادل غلط است و ما اصلا آن را نمی‌پذیریم.

مهمان دیگری در خصوص اقدامات ایران در خصوص کمک به مسلمانان میانمار سوال کرد که محمدجواد لاریجانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در میانمار بهترین بیمارستان‌ها و مدرسه را درست کرده و جوانان ما با روحیه جهادی در آنجا کار می‌کنند. ما باید کاری کنیم که مسلمانان در میانمار شان خود را به دست بیاورند چون علاوه بر مساله اسلامی، مساله قومی هم در آنجا مطرح است.

مهمان دیگری سوال کرد که ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام چقدر توانسته است در مناسبات آن فعالیت کند؟

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه پاسخ داد: شان جمهوری اسلامی فقط معطوف به دیپلماسی نیست. امروز جمهوری اسلامی در جهان اسلام موقعیت ممتازی دارد و قدرتمند و موفق به آن نگاه می‌شود. بدون استثناء در جهان اسلام نسبت به جمهوری اسلامی به عنوان تجربه موفق نگریسته می‌شود.

یکی از مهمانان برنامه گفت که ما هزینه‌های سیاسی کشورهای دیگر را می‌دهیم و با فشارهای بین‌المللی روبرو هستیم ولی حمایت ملموسی به طور مثال از مردم یمن یا روهینگیا نمی‌کنیم.

لاریجانی در پاسخ گفت: فعالیت‌های اینگونه انجام شده است. در خصوص مسلمانان روهینگیا نکته مهم این است که اولین گروهی که باید به آنها کمک کند خودشان هستند تا توانمند شوند.

وی در خصوص کمک به مردم یمن اظهار کرد: اولین کشوری که به مردم یمن کمک می‌کند ما هستیم ولی اگر منظورتان این است که هواپیماهای ما برود و وارد جنگ شود، این کار به ضرر مردم یمن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
2
برای مدارس نفتی مملکت خودت چیکار کردی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
2
می رفتید یک بخاری گازی برای مدرسه زاهدان یا کردستان می دادید تا بچه هانسوزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
2
برای سیستان و بلوچستان هم بسازید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
2
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
2
این مدارس و بیمارستان را در سیستان و بلوچستان میزدید شما کافی است از مردم نظرسنجی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
1
اتوبوس برای دانشگاه می خریدی واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
1
هر وقت مدارس داخل کشور راتجهیز کردبد از این حاتم بخشی کن.البته اگر مردم رضایت دارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین