کد خبر: ۵۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

«برج میلاد» یا سرِ گردنه

کسانی که شبها در پایان سانس دوم کنسرت‌های برج میلاد، عازم منزل هستند تنها دو راه در پیش رو دارند؛ یا با نرخ‌های نجومی سرویس‌های اختصاصی مربوط به تاکسی‌های لوکس برج کنار بیایند یا ناچار به طی مسافتی طولانی هستند تا خود را به انتهای سرِ گردنه میلاد برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
در چند سال اخیر سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد سهم بسیار قابل توجهی در بازار کنسرت‌های موسیقی دارد و در چند سال اخیر با اقبال زیادی از سوی تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت‌های موسیقی روبه‌رو شده است. 

مرکز همایش‌های برج میلاد؛ وابسته به شهرداری تهران، مجموعه‌ای از چند تالار و مرکز همایش است که در مجموعه یادمان تهران قرار دارد. این مجموعه از سالن‌هایی با کاربری‌های متفاوت برای برگزاری نمایشگاه، پذیرایی، کنسرت، همایش و نمایش فیلم برخوردار است.

این مقال را مجال پرداختن به امکانات و جذابیت‌های گردشگری این مجموعه نیست، اما آنچه هر شب در حاشیه برگزاری کنسرت‌های موسیقی اتفاق می‌افتد همیشه به خاطر حال خوب شرکت‌کنندگان در پایان اجراهای موسیقی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 

** یا «وی آی پی» باش یا پیاده برو تا ورزیده شوی 

شرکت‌کنندگانی که بدون استفاده از خودرو شخصی در کنسرت‌های موسیقی که در این مکان برگزار می‌شود هر شب در پایان برنامه‌ها با مشکل تهیه وسیله نقلیه برای بازگشت از مرکز همایش‌ها روبه‌رو هستند، مشکلی که گویا پیش از این توسط هیچ نهاد مدیریتی رصد نشده یا به واسطه سود اقتصادی ناشی از این دشواری مردم به جای هر گونه اقدامی بهتر دیدند سکوت کنند.
کسانی که در پایان سانس دوم کنسرت‌های برگزار شده در برج میلاد، عازم منزل هستند تنها دو راه در پیش رو دارند؛ یا با نرخ‌های نجومی سرویس‌های اختصاصی مربوط به تاکسی‌های لوکس برج میلاد کنار بیایند یا ناچار به طی مسافتی طولانی هستند تا خود را به حاشیه بزرگراه همت رسانده و از آنجا به دنبال تاکسی تلفنی، تاکسی‌های اینترنتی و یا کرایه دربست خودروهای عبوری باشند. چرا؟ چون مدیریت این مجموعه امکان تردد تاکسی را برای استفاده شرکت‌کنندگان در این برنامه‌های فرهنگی از آنها سلب کرده‌اند و این تصمیم تنها به نفع همان تاکسی‌های مثلا «وی ای پی» است. 

خبرنگار ایرنا که از بدِ روزگار مدتهاست با محدودیت حرکتی ناشی از آسیب‌دیدگی زانو درگیر است در طول دو شب برگزاری کنسرت «یادمان ناصر چشم آذر»، با این دشواری روبه‌رو شد. 

**وی آی پی چیست؟ 

VIP (Very Important Person) برای افراد بسیار مهم از جمله سفیران، وزیران و رئیس‌های جمهوری‌ استفاده می‌شود. حال سوال اینجاست تاکسی «وی آی پی» چه ارتباطی با مردم عادی دارد که در ساعات پایانی شب قصد عزیمت به منزل خود را دارند. مگر از این مردمی که ناچارند برای بازگشت از تاکسی وی آی پی استفاده کنند در بدو ورود با فرش قرمز و سرویس از درب منزل استقبال شده بود؟؟ 

** حکایت سنگ و پای لنگ

خبرنگار موسیقی ایرنا که با توجه به آسیب‌دیدگی زانو امکان طی این مسافت را از پارکینگ تا حاشیه بزرگراه همت نداشت وقتی با نرخ غیرقابل توجیه این تاکسی‌های وی ای پی روبه‌رو شد دل به دریا زد و سنگِ راه را در شب سرد زمستانی برای پای لنگ خود پذیرا شد، دشواری را به جان خرید و تا حاشیه بزرگراه آمد.

جالب اینجاست که تعرفه نرخ تاکسی‌های وی آی پی برای مسیر برج میلاد تا اتوبان حکیم (خروجی باهنر) بیش از 45 هزار تومان بود در صورتیکه در زمان مشابه، هزینه برآورد شده توسط تاکسی اینترنتی (اسنپ) 11 هزار و 500 تومان اعلام شد اما این گونه خودروها امکان تردد در بلوار فرهنگ و هنر منتهی به پارکینگ مرکز همایش‌ها را ندارند.

همچنین هزینه استعلام شده از ماشین‌های شخصی حاشیه بزرگراه همت، مبلغ 15 هزار تومان، اسنپ هشت هزار تومان و تاکسی بی‌سیم تهران، 20 هزار تومان برآورد شد.

به راستی علت اتخاذ این تصمیم جز کسب سود بیشتر از جیب مردمی که با توجه به تورم اقتصادی موجود از بسیاری از هزینه‌های جاری خود چشم‌پوشی کردند تا در یک برنامه هنری شرکت کنند چه می‌تواند باشد؟

ایا این یک تصمیم حفاظتی و امنیتی است؟ چه تهدیدی از سوی مردمی که قصد دارند با هزینه کمتری به منزل مراجعت کنند این مجموعه فرهنگی را تهدید می‌کند؟ پس حجم قابل توجه ماموران حفاظتی برج که همیشه و همواره در همه نقاط این مجموعه حضور دارند چیست؟

آیا ورودی دو هزار تومانی پارکینگ در ابتدای شب، در کنار فروش قابل توجه رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه در کنار هزینه قابل توجهی که این مجموعه برای هر سانس کنسرت از تهیه‌کننده دریافت می‌کند و تمام سودهای ناشی از خدمات رفاهی این مجموعه کافی نیست؟

چرا مردم باید مجبور به استفاده از خودروهای لوکس وی آی پی باشند در حالیکه با کمی تغییر در رویه مدیریت این مجموعه می‌تواند این مشکل را حل کند. 

تکلیف کسانی که به هر شکل با محدودیت‌های حرکتی یا معلولیت و یا کهولت سن در این کنسرت‌ها شرکت می‌کنند چیست؟

** سرِ گردنه ؟؟

مسئولیت افرادی که در انتهای شب ناچارند تا حاشیه بزرگراه همت پیاده این مسیر را طی کنند با کیست؟ با خانواده‌هایی که به امید فضای امن این مجموعه فرهنگی به فرزندانشان اجازه شرکت در برنامه‌های این مجموعه را داده‌اند؟

به هر شکل، این معضلی است که شهرداری تهران اگر انتفاع مالی خود را بر رفاه و امنیت مردم پایتخت در اولویت قرار نداده، موظف به رفع آن است و این معضل جز با ورود مسئولان شهرداری و همکاری با مدیریت این مجموعه قابل حل نیست. هر چه باشد مردم پایتخت از این مجموعه با عنوان یادمان تهران یاد می‌کنند نه سرِ گردنه میلاد.

از سوی دیگر، برخی رانندگان تاکسی نیز گلایه دارند که حتی برای ورود به مجموعه برج میلاد برای پیاده کردن مسافر، حتی بدون پارک در پارکینگ موظف به پرداخت هزینه هستند مگر آنکه برنامه متعلق به شهرداری یا خود برج و از پیش اطلاع‌رسانی شده باشد.

خبرنگار ایرنا به دنبال مواجهه با این مشکل با متولیان روابط عمومی برج میلاد تماس گرفت تا پاسخ این مجموعه در این زمینه و نیز اقداماتشان مرتبط با این فرآیند را جویا شود که تا لحظه مخابره گزارش، پاسخی دریافت نشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین