کد خبر: ۵۶۶۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
"مسئله بدحجابی و بی حجابی فقط یک مسئله تکلیف شرعی نیست"

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: بدپوششی موجب نگرانی شدید و اعتراض مردم قم شده| مسئولین حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی و قضایی حساب کنند| دولت بانوان کارمند را مکلف به رعایت حجاب کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: مسئولین باید حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی، قضایی و مسئله واقعی مرتبط با تمام جامعه حساب کرده و دولت حل این مسئله را از خود آغاز و بانوان کارمند در ادارات را مکلف به رعایت حجاب شرعی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: مسئولین باید حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی، قضایی و مسئله واقعی مرتبط با تمام جامعه حساب آیت‌الله مکارم شیرازی: بدپوششی موجب نگرانی شدید و اعتراض مردم قم شده| مسئولین باید حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی و قضایی حساب کنند| دولت بانوان کارمند در ادارات را مکلف به رعایت حجاب کندکرده و دولت حل این مسئله را از خود آغاز و بانوان کارمند در ادارات را مکلف به رعایت حجاب شرعی کنند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع حجاب در جامعه پرداخت و گفت: نامه‌ای برای بنده نوشته و طوماری همراه با امضاهای زیاد پیوست آن بوده که در این نامه آمده است: «ما جمعی از طلاب و روحانیون و مردم تدین شهر مقدس قم در ابتدا از مسئولین قم در جهت خدمت رسانی به مردم قم تقدیر و تشکر می کنیم. از آنجایی که شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام و پایگاه انقلاب و مرجعیت است اما آنچه موجب نگرانی شدید و اعتراض مردم متدین قم گردیده، مشاهده جلوه هایی از بدپوششی مغایر با فرهنگ اصیل مردم قم می باشد. این معضلات اجتماعی در برخی از مناطق شهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها تأثیر نامناسب و مخربی بر امنیت اجتماعی و اخلاقی خانواده ها و جوانان گذاشته است. دستگاه های مسئول با توجه به در اولویت قرار دادن عفت عمومی قادر به حل این مشکل خواهند بود»

او ادامه داد: نگارندگان در نامه دستگاه‌های مختلف را مورد خطاب قرار داده تا مشکل و معضل بدحجابی در شهر مقدس قم حل شود.

این مرجع تقلید افزود: مسئله بدحجابی و بی حجابی فقط یک مسئله تکلیف شرعی نیست؛ بلکه نتیجه بسیار بدی برای جامعه دارد؛ یعنی فساد اخلاق جوانان، متلاشی شدن خانواده ها، ارتباطات نامشروع، بی سرپرست شدن بچه ها، ارتکاب جنایات از جمله معضلات مسئله بدحجابی و بی حجابی است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه حجاب مسئله شرعی نیست؛ بلکه مسئله اجتماعی نیز هست که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: 10 درصد جمعیت یکی از کشورهای اروپایی فرزند نامشروع است و این مسئله سبب نگرانی شده که پای این فرزندان نامشروع در پرونده های جنایی باز است و سبب ناامنی جامعه شده اند.

او تصریح کرد: مسئولین باید حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی، قضایی و مسئله واقعی مرتبط با تمام جامعه حساب کرده و دولت حل این مسئله را از خود آغاز و بانوان کارمند در ادارات را مکلف به رعایت حجاب شرعی کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: متأسفانه با اینکه اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر است، ولی این دو واجب در حال فراموشی است.

آیت الله مکارم افزود: برخی تفسیر بد کرده و امر به معروف و نهی از منکر را خشونت می دانند؛ در حالی که این تفسیر درست نیست؛ این دو واجب الهی باید با ادبیات توأم با احترام و محبت باشد.

منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین