کد خبر: ۵۶۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

زنگنه: تلاش آمریکا برای نشان دادن اقداماتش به نفع مردم ایران، صرفا تبلیغاتی است

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: تلاش‌های آمریکا برای نشان دادن اقدامات خود به نفع مردم ایران، صرفا تبلیغاتی بوده و واقعیتی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این‌که هدف از تحریم‌ها، بهتر کردن زندگی مردم ایران است،  گفت:  حتی از سوی مقامات کنگره یا مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران که مقیم آمریکا هستند  به تاثیر شدید منفی تحریم‌ها علیه زندگی مردم عادی اشاره می‌شود،  لذا دولت آمریکا اکنون در برابر یک تناقض قرار گرفته و به منظور حل این تناقض یا فرار  از آن سعی می‌کند اقدامات خود را به نفع ملت ایران نشان دهد.

وی تصریح کرد: درواقع آمریکا سعی می‌کند تقسیم‌بندی ناموفقی بین دولت، نظام و مردم ایجاد کند، اما این تلاش‌ها،  یک تلاش صرفا تبلیغاتی بوده و هیچ‌گونه واقعیتی ندارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین درباره سفری که وزیر خارجه آمریکا به برخی از کشورهای منطقه از جمله مصر، اردن، عربستان و ... خواهد داشت، اظهار کرد: مقامات فعلی ‌آمریکا علی الخصوص شخصی مانند پمپئو یا ترامپ یا بولتون، از  هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران فرو گذار نکرده‌اند و هر چه در چنته داشته‌اند به کار برده‌اند.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی همچنین بیان کرد:‌ مقامات آمریکا تا جایی که توانسته‌اند کشورهای منطقه را علیه ایران بسیج کرده‌اند، غافل از این‌که آن‌ها امروز هستند و فردا نیستند در حالی که ملت‌های این کشورها باقی خواهند بود و این‌ها باید برای آینده همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

زنگنه افزود: بنابراین سفر پمپئو با توجه به اعلام  آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه و افغانستان،  موجی  از نگرانی در میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورها مانند  اردن، عربستان و یا ‌مصر ایجاد کرده و این سفر بیش‌تر برای روحیه دادن به این کشورها و ایجاد یک فضای سیاسی، روانی در منطقه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه گفت: البته  اقدامات ترامپ و طرز تفکر او برای عدم هزینه کرد اعتباری - مالی و نیروی نظامی در منطقه خیلی روشن و آشکار است و  گام به گام هم به سمت تحقق این موضوع  حرکت می‌کند، لذا واگذاری برخی از ماموریت‌ها به کشورهای اقماری در منطقه شاهد این موضوع است.

وی یادآور شد:‌به عنوان نمونه وعده‌ای که آمریکا به ترکیه داد که در شمال سوریه دست او را باز گذاشته یا تلاش‌هایی برای این که بقیه کشورها در گیر مسائل مبارزه با گروه‌های تروریستی باشند حکایت از این نوع تفکر و استراتژی دارد، اما این سفر، آن استراتژی را تغییر نخواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین