کد خبر: ۵۶۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

خواص اسپیرولینا برای کاهش فشار خون

برخی معتقدند که اسپیرولینا به دلیل آن که حاوی پروتئین، آهن، پتاسیم و منیزیم و بسیاری از مواد معدنی دیگر است، کامل‌ترین منبع مغذی در جهان محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- نتایج تحقیقات تازه نشان می‌دهند که اسپیرولینا که نوعی جلبک است می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شواهد تازه علمی نشان می‌دهند که نوعی پروتئین خاص در اسپیرولینا یافت شده که می‌تواند در حیوانات و در نمونه‌های آزمایشگاهی، عروق خونی را آرام کند و در وضعیت استراحت قرار دهد. 

خواص اسپیرولینا برای کاهش فشار خون

از اسپیرولینا به عنوان مکمل و آرامش‌بخش برای شرایط کاهش وزن و برای بیماران دیابتی استفاده می شود. برخی معتقدند که اسپیرولینا به دلیل آن که حاوی پروتئین، آهن، پتاسیم و منیزیم و بسیاری از مواد معدنی دیگر است، کامل‌ترین منبع مغذی در جهان محسوب می‌شود. با این حال، شواهد علمی محدودی درباره اثرات مثبت جلبک‌ها وجود دارند. 

محققان در انستیتو عصب‌شناسی مدیترانه در پوزیلی ایتالیا دریافته‌اند که مولکول‌های خاصی در اسپیرولینا وحود دارند که به سلامتی کمک کرده و روی شریان‌های جدا شده از حیوانات در آزمایشگاه تاثیر مثبتی داشته‌اند. 

محققان دریافتند که اسپیرولینا می‌تواند باعث آرامترشدن حرکت شریان‌ها شود؛ فرایندی که در زمان کاهش فشار خون روی می‌دهد. 

کاهش فشار خون ناشی از اثر نیتریک اسید یک ماده شیمیایی است. محققان دریافته‌اند که یکی از مولکول‌های اسپیرولینا که با نام SP6 شناخته می‌شود می‌تواند فرایند آزاد شدن نیتریک اکسید را تحریک کند. 

اسپیرولینا نوعی جلبک سبز-آبی از شاخه سیانوباکترها است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین