کد خبر: ۵۶۷۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

ماجرای بازداشت و آزادی محمد رحمانیان

گفته می‌شود که قرار بازداشت رحمانیان در دادسرای ۲۱ ارشاد و در جریان پرونده تئاتر «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بازداشت و آزادی محمد رحمانیان به قید وثیقه در یک روز، رویداد خبرسازی بود که روز گذشته نام این کارگردان تئاتر را در صدر اخبار فرهنگی و هنری قرار داد.

خبرگزاری‌ها در حالی خبر بازداشت او را به دلیل حواشی نمایش «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» منتشر کردند که بعد از ظهر دیروز خبر آزادی او به قید وثیقه مخابره شد. رحمانیان خود در گفت‌وگویی در این باره از آزادی‌اش خبر داد و خاطرنشان کرد که دلیل بازداشتش حواشی نمایش «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» بوده است.

او از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد.

ماجرای بازداشت و آزادی محمد رحمانیان

گفته می‌شود که قرار بازداشت رحمانیان در دادسرای ۲۱ ارشاد و در جریان پرونده تئاتر «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» صادر شده است.

او سال گذشته در مورد این نمایش در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» نمایشی اپیزودیک است و در هفت اپیزود طراحی شده و به قصه‌هایی در مورد تهران قدیم می‌پردازد.

رحمانیان همچنین گفته بود: این نمایش داستان‌های مختلفی از مکان‌های به یاد ماندنی و فراموش شده تهران دارد که مثلاً یکی از آن‌ها به حادثه ریختن فرودگاه مهرآباد در سال‌های دور اشاره دارد؛ ضمن این‌که یکی از اپیزود‌ها در همین موقعیت مکانی تماشاخانه شهرزاد (محل اجرای نمایش) می‌گذرد که پیش از این یک مرکز درمانی بوده و به همین دلیل قسمت پایانی نمایش با توجه به روند داستانی هر روز نوشته می‌شود.

محمد رحمانیان کارگردان پنجاه و شش ساله تئاتر و متولد تهران است و علاوه بر کارگردانی تئاتر به کار تدریس و نمایشنامه‌نویسی هم مشغول است.

او سه دهه است که به صورت جدی و در حوزه تئاتر فعالیت دارد و در این سه دهه نمایش‌های زیادی روی صحنه برده و متن‌های نمایشی متعددی نوشته است.

از جمله آثار او می‌توان به نمایش‌های مصاحبه، پل، فنز و مانیفست چو اشاره کرد.

رحمانیان همسر مهتاب نصیرپور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که در نمایش‌های او از جمله «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» هم ایفای نقش می‌کند.


ماجرای بازداشت و آزادی محمد رحمانیان

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین