کد خبر: ۵۶۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

سبزی‌هایی برای کمک به کاهش وزن

سیر و پیاز هر دو گزینه هایی عالی برای کمک به کاهش وزن هستند، در شرایطی که سلامت کلی انسان را نیز تقویت می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
تمام کالری های مصرفی شما شرایطی مشابه را رقم نمی زنند. مواد غذایی مختلف مسیرهای متابولیک مختلف را در بدن طی می کنند.

به گزارش "استپ تو هلث"، مواد غذایی مختلف می توانند آثار بسیار متفاوتی بر گرسنگی، سطوح هورمون ها و میزان کالری سوزی داشته باشند.

استفاده از سبزی ها برای کاهش وزن انتخابی هوشمندانه است زیرا کالری کمی دارند، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند، و به واسطه محتوای فیبر و آب خود احساس سیری را تقویت می کنند. شما می توانید مقدار زیادی از سبزی ها را مصرف کنید، بدون این که کالری زیادی وارد بدن شود. در ادامه با برخی از بهترین گزینه های گیاهی برای کاهش وزن بیشتر آشنا می شویم.

اسفناج

شاید شگفت زده شوید، اما اسفناج از اعضای خانواده ای است که چغندر و برگ چغندر نیز در آن قرار دارند. اسفناج یک سبزی مقویست و می توان از آن در دستورالعمل های غذایی مختلف استفاده کرد. این محصول گزینه ای ایده آل برای کمک به کاهش وزن نیز است زیرا:

بخش قابل توجهی از اسفناج را آب و پروتئین ها تشکیل می دهند.

اسفناج کربوهیدارت کمی دارد.

ساقه های اسفناج سرشار از فیبر هستند، از این رو، استفاده از آنها بسیار مفید است.

میزان مواد مغذی در برگ های اسفناج نیز چشمگیر است. به طور خاص، اسفناج حاوی ویتامین های A، C، E، K، B1، B2 و B6 است و همچنین منبع خوبی برای مواد معدنی آهن، منیزیم، کلسیم محسوب شده و سرشار از آنتی اکسیدان هاست.

تفت دادن یکی از بهترین روش ها برای آماده کردن اسفناج و گنجاندن آن در یک رژیم غذایی کاهش وزن است. اسفناج را نپزید زیرا بسیاری از مواد مغذی آن به ویژه کلسیم، آهن و منیزیم از دست می روند.

اسفناج گزینه ای خوب برای وعده های غذایی ناهار یا شام است. شما می توانید این سبزی را با اندکی سیر و روغن زیتون تفت دهید یا از برگ های اسفناج خام در یک سالاد خوشمزه به همراه مغزدانه ها و مقداری آناناس استفاده کنید.

خیار

خیار یکی از بهترین گزینه های گیاهی است که می توانید به رژیم غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید. خیار حاوی اسید تارترونیک است که به پیشگیری از تبدیل کربوهیدارت ها به چربی کمک می کند. همچنین، محتوای سلولز خیار به بهبود گوارش، دفع سموم، و کاهش سطوح کلسترول کمک می کند.

دستورالعمل نوشیدنی خیار

مواد تشکیل دهنده:

یک عدد خیار

یک لیتر آب

آب یک عدد لیمو

یک قاشق غذاخوری دانه های چیا

روش تهیه:

خیار را شسته و پوست بگیرید. سپس، آن را همراه آب و آبلیمو در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به هم زدن ادامه دهید. سپس یک قاشق غذاخوری دانه های چیا را به نخستین فنجان از نوشیدنی خود اضافه کرده و پیش از نوشیدن اجازه دهید چند دقیقه در آن خیس بخورد. دانه های چیا به کاهش وزن بیشتر کمک خواهند کرد.

یک فنجان از این نوشیدنی را 20 دقیقه پیش از هر وعده غذایی مصرف کنید.

این روند را برای پنج روز ادامه دهید و سپس 10 روز وقفه ایجاد کنید. این برنامه روتین به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

فلفل

شاید با دیدن فلفل در این فهرست شگفت زده شوید زیرا آنها دارای چنان عطر و طعم قوی هستند که حتی می توانند موجب ناراحتی معده در برخی افراد شوند. راز استفاده از فلفل ها برای کاهش وزن مصرف آنها به صورت خام و در مقادیر کم است. بر همین اساس، از فوایدی که در ادامه به آنها اشاره می شود، بهره‌مند خواهید شد.

به گفته مرکز تغذیه انسانی در دانشگاه کالیفرنیا، فلفل ها به کالری سوزی بیشتر در بدن کمک می کنند. فلفل ها، بدون در نظر گرفتن نوع و این که چه رنگی دارند، سرشار از کپسایسین هستند که این ترکیب به افزایش دمای بدن و پیرو آن، بهبود کاهش وزن کمک می کند.

همواره فلفل ها را به شکل خام و در مقادیر اندک مصرف کنید. آنها را به تکه های کوچک برش زده و در سالادها استفاده کنید. اندکی فلفل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک ماده غذایی ایده آل برای سمزدایی است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها، بیوفلاونوئیدها، ویتامین های A، B، C، B3 و K و مواد معدنی، مانند فسفر، کلسیم، روی، منیزیم، پتاسیم، سدیم، و منگنز است و همچنین گزینه ای کم کالری محسوب می شود.

گوجه فرنگی یکی از بهترین گزینه های گیاهی است که می توانید به رژیم غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید.

نوشیدنی گوجه فرنگی برای کاهش وزن

مواد تشکیل دهنده:

یک عدد گوجه فرنگی

دو فنجان آب

آب نصف یک لیمو

دو عدد هویج

روش تهیه:

گوجه فرنگی و هویج را شسته و به همراه آب و آبلیمو درون دستگاه مخلوط کن بریزید و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به مخلوط کردن ادامه دهید.

شما می توانید این نوشیدنی کاهش وزن را 20 دقیقه پیش از وعده های غذایی طی یک دوره پنج روزه مصرف کنید. سپس پنج روز این کار را متوقف کرده و پس از آن دوباره مصرف این نوشیدنی را آغاز کنید. اگر یک رژیم غذایی سالم را دنبال کرده و روزانه مقداری ورزش کنید، متوجه کاهش وزن خود خواهید شد.

پیاز و سیر

سیر و پیاز هر دو گزینه هایی عالی برای کمک به کاهش وزن هستند، در شرایطی که سلامت کلی انسان را نیز تقویت می کنند. سیر و پیاز به نابودی سموم و کاهش چربی اضافه انباشته شده در بدن کمک می کنند، عملکرد کبد را تقویت کرده و از سلامت قلبی عروقی محافظت می کنند.

سیر و پیاز به پیشگیری و کاهش احتباس مایع کمک می کنند و همچنین به عنوان آنتی بیوتیک های طبیعی عمل می کنند.

شما می توانید روز خود را با مصرف یک حبه سیر خام به همراه یک لیوان آب با معده خالی آغاز کنید.

مقداری پیاز خام را ریز خرد کرده و به سالادهای خود اضافه کنید.

مصرف پیاز خام بیشتر ویژگی های مفید آن را حفظ کرده و به پاکسازی کارآمدتر بدن کمک می کند.

منبع: عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین