کد خبر: ۵۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷

وکیل روسی که با فرزند ترامپ دیدار کرده بود، به پولشویی متهم شد

یک وکیل روسی که در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا با «دونالد جی ترامپ»، فرزند رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کرده بود، امروز (سه‌شنبه) از سوی دادستانی نیویورک متهم به پولشویی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته نیویورک‌تایمز، ناتالیا وسلنیتسکایا دارای پیوندهای نزدیک با دولت روسیه است. ناتالیا وسلنیتسکایا در نهم ژوئن سال ۲۰۱۶ با دوناد جی ترامپ، پل منافورد رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ و جرد کوشنر، داماد ترامپ در برج ترامپ در نیویورک دیدار داشت.

نیویورک‌تایمز به نقل از منابع خود نوشت که این وکیل روس به نزدیکان ترامپ وعده داده بود که اطلاعات ذی‌قیمت و مخرب علیه هیلاری کلینتون رقیب دونالد ترامپ در اختیار نزدیکان ترامپ بگذارد.

فرزند دونالد ترامپ تایید کرده که با آگاهی قبلی از دریافت اطلاعات مخرب علیه کلینتون با این وکیل روس دیدار کرده اما به گفته او اطلاعات این فرد ارزش خاصی نداشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دیدار فرزندش با این وکیل روس ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

ناتالیا وسلنیتسکایا هلدینگ روسی پروزن نمایندگی می‌کند. این شرکت سال ۲۰۱۷ توافق کرد که ۶ میلیون دلار جریمه برای ارتکاب پولشویی به آمریکا غرامت بدهد.

اتهام پولشویی به ناتالیا وسلنیتسکایا ارتباطی با پرونده روسیه ندارد. رابرت مالر بازرس ویژه مسئولیت پرونده «دخالت روسیه» را برعهده دارد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین