کد خبر: ۵۶۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۱
متکی در دیدار با بان‌کی‌مون تاکید کرد:

آمادگی ایران برای مذاکرات بدون پیش‌شرط

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منوچهر متکی، وزیر خارجه در دیدار با بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه تهران هیچگونه فشار سیاسی را نمی‌پذیرد گفت که ایران در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای آماده مذاکرات بدون پیش‌شرط است. متکی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب NPT انجام می‌گیرد تصریح کرد دولت ایران نمی‌تواند حق مردم خود را نادیده گرفته و فراموش کند. 

وزیر امور خارجه که به دعوت اتحادیه آفریقا جهت شرکت در هشتمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا به آدیس‌آبابا سفر نموده در حاشیه هشتمین اجلاس سران این اتحادیه با دبیر کل سازمان ملل، رئیس اتحادیه آفریقا و روسای جمهور تانزانیا، لیبی، جیبوتی و چاد و نخست وزیران ترکیه، آنگولا، اتیوپی و نیجر، وزیر خارجه مصر و اتیوپی دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای دیدار و گفت و گو کرد.

متکی در دیدار با بان ‌کی‌مون با اشاره به ضرورت سازمان دهی مجدد سازمان ملل گفت: وضعیت بین‌المللی بعد از جنگ و تلاش برخی قدرتها برای یک جانبه‌گرایی و تک قطبی کردن جهان نیاز حضور فعال‌تر و موثرتر سازمان ملل را ایجاب می‌کند. متکی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب NPT انجام می‌گیرد گفت: ما در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای آماده مذاکره بدون پیش شرط هستیم و هیچگونه فشار سیاسی را نمی‌پذیریم.

در این دیدار دبیر کل سازمان ملل استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای در قالب NPT را حق همه کشورها دانست و گفت: این حق مشروط نمی‌باشد. کی‌مون همچنین بر ضرورت اعتماد‌سازی در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای تاکید کرد و گفت: امیدواریم با ادامه مذاکره با کشورهای اروپایی به یک توافق در این زمینه دست یابید و من هم در این زمینه آماده کمک هستم.

وزیر امور خارجه در دیدار با سران کشورهای آفریقایی همچنین بر توجه جدی جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی تاکید کرد و گفت: ظرفیت بالا و منابع و معادن غنی این قاره در کنار تجربه و تکنولوژی ایران فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم آورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین