کد خبر: ۵۶۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴

جلیقه‌زرد‌ها نمایندگان پارلمان فرانسه را به مرگ تهدید کردند

معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به برخی از نمایندگان پارلمان این کشور آنها را به حلق‌آویزشدن و سربریدن تهدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه‌های فرانسوی مدعی شدند طی دو ماه گذشته معترضان موسوم به جلیقه زرد‌ها به شیوه‌های مختلف نمایندگان پارلمان این کشور را به مرگ تهدید کرده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه «فرانس ۲۴»، طی دو ماه گذشته معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه به شیوه‌های گوناگون از جمله ارسال نامه‌های تهدید‌آمیز و تیراندازی در نزدیکی منزل ۵۰ تن از نمایندگان عضو حزب «جمهوری به پیش» امانوئل مکرون، آن‌ها را تهدید به مرگ کرده‌اند.

«آرور برژه»، سخنگوی حزب جمهوری به پیش و «ماری لِبِک»، از اعضای پارلمان فرانسه، در گفتگو با «فرانس ۲۴» گفتند از اوایل دسامبر سال گذشته تاکنون چندین بار به «مرگ با حلق‌آویزشدن و سربریدن» تهدید شده‌اند.

نمایندگان پارلمان فرانسه می‌گویند گرچه پیش از این نیز مواردی از توهین به آن‌ها وجود داشته است، اما تهدید‌های کنونی عبور از خطوط قرمز است. «برونو کیوستِل»، یکی از اعضای پارلمان فرانسه، با بیان اینکه «معترضان از خطوط قرمز عبور کرده‌اند»، افزود: «در اواسط ماه گذشته نزدیک به ۴۰ معترض جلیقه زرد ۶ گلوله را به سمت منزل من شلیک کردند و همچنین نامه‌های تهدیدآمیز فراوانی با مضمون «مرگت نزدیک است دریافت کردم».

به نوشته «فرانس ۲۴»، معترضان همچنین پیام‌هایی حاوی مضامین نژادپرستانه و زن‌ستیزانه را به منازل نمایندگان پارلمان ارسال کرده‌اند.

اعتراضات جنبش موسوم به جلیقه‌زردها در فرانسه از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ و به دنبال اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور آغاز شد. به دنبال گسترش این اعتراضات به شهرهای مختلف فرانسه و به خشونت کشیده شدن آنها، دولت مکرون موقتا برنامه افزایش مالیات بر سوخت را کنار گذاشت. با وجود این، تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه در اعتراض به برنامه دولت مکرون، کاهش استانداردهای زندگی و افزایش نابرابری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

جلیقه‌زرد‌ها شنبه هر هفته در سراسر فرانسه دست به تظاهرات می‌زنند. به گفته سخنگوی دولت فرانسه، تاکنون در اعتراضات جلیقه زرد‌ها در شهر‌های فرانسه، ۱۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات همچنین زخمی شدن بیش از هزار نفر را در پی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین