کد خبر: ۵۶۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

بارش برف و سقوط بهمن در اروپا/ 21 کشته

برودت هوا در اروپا و بارش برف سنگین علاوه بر فلج کردن زندگی عادی مردم، مرگ شماری را به دنبال داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
ادامه بارش سنگین برف در طول ۱۰ روز گذشته در اروپا علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان، دست‌کم ۲۱ کشته برجای گذاشته است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قطع دسترسی روستاها در مناطق کوهستانی و آوار شدن بهمن بر روی یک از هتل‌های سوئیس که مرگ دست‌کم چهار نفر را به دنبال داشت، از جمله حوادث اخیر است.

پنجشنبه شب، بهمن روی هتل «سنتیس» واقع در شرق سوئیس سقوط کرد و با احاطه فضای ۳۰۰ متری، پنجره‌های هتل شکسته شدند و برف داخل اتاق‌ها و سالن غذاخوری را پر کرد.

حجم مشکلات در اروپا به حدی است که برای عملیات‌های امدادی، از بالگردهای نظامی و تانک هم استفاده شده است و بسیاری از اماکن عمومی تعطیل شده‌اند.

صلیب‌سرخ بلغارستان اعلام کرد که دو نفر در جنوب غربی این کشور در پی فرو ریختن بهمن کشته شده‌اند.

راننده یک ماشین برف‌روب در آلمان پس از اینکه خودرو وی درون یک رودخانه یخ‌زده افتاد، کشته شد. در آلبانی هم یک تعمیرکار خطوط برق در پی حمله قلبی شدید جان باخت. در این کشور حدود دو هزار نیروی امدادی و نظامی به کار گرفته شده‌اند تا ضمن کمک به افرادی که در برف گرفتار شده‌اند، راه‌های ارتباطی را باز کنند.

براساس گزارشها، بالگردهای نظامی اتریش، 66 نوجوان آلمانی را که چندین روز در یک پناهگاه در کوه حبس شده بودند را نجات داد.

در چندین شهر و روستا در جنوب غربی صربستان به خاطر بهمن و بسته شدن راه‌ها و مسیر روستاهایی که در کوهستان قرار دارند، حالت اضطراری اعلام شده است. بیشتر مدارس در این منطقه تعطیل شده‌اند و 10 نفر از افرادی که در منازل خود حبس شده بودند، نجات داده شدند.

منابع آگاه در مونت نگرو هم اعلام کردند که 10 روز نخست ژانویه، سردترین روزهای این کشور در طول چند دهه گذشته بودند. در مرکز بوسنی هم بارش برف سنگین باعث شد تا برق و تلفن قطع شوند.

در آلمان و اتریش هم پروازهای فراوانی لغو شده‌اند. فقط 120 پرواز در فرودگاه فرانکفورت و 90 پرواز در فرودگاه مونیخ لغو شدند.

شهر «زالسبورگ» واقع در اتریش هم تمامی پارک‌ها، باغ‌های عمومی، اماکن بازی و گورستان‌ها از بیم اینکه درختان سنگین از برف، روی مردم واژگون شوند، بسته شده‌اند.

تصاویر زیر مربوط به بارش برف و شدت آن در نقاط مختلف اروپا است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین