کد خبر: ۵۶۸۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

استیضاح ترامپ قبل از انتخابات 2020؟

آیا مخالفان سیاسی ترامپ می‌توانند فراتر از طرح استیضاح و برکنار کردن او را ببینند؟ آیا نمی‌توان در سال 2020 و در جریان انتخابات او را از کار برکنار کرد؟
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- استیضاح ترامپ رییس جمهوری امریکا ایده‌ای وسوسه‌انگیز است اما یک گزینه مطمئن‌تر وجود دارد: صبر کردن تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ "مایکل توماسکی" در روزنامه "نیویورک‌تایمز" درباره ناکارآمدبودن ایده استیضاح ترامپ می‌نویسد: "آیا مخالفان سیاسی ترامپ می‌توانند فراتر از طرح استیضاح و برکنار کردن او را ببینند؟ آیا نمی‌توان در سال 2020 و در جریان انتخابات او را از کار برکنار کرد؟ واقعیت ان است که شرایط برای استیضاح مساعد نیست. آیا بهتر نیست که نمایندگان صبر کنند تا نتایج تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه درباره ارتباط کارزار ترامپ با روسیه در طول مبارزات انتخاباتی 2016 و شواهد قانع‌کننده مبنی بر مداخله روسیه در سیاست آمریکا به نفع ترامپ آشکار شوند؟ پرسش اساسی آن است که آیا 20 سناتور جمهوری‌خواه در مجلس آمریکا با استیضاح ترامپ موافقت می‌کنند؟ با این فرض که دستکم تمام 47 نماینده دموکرات با این موضوع موافقت کنند. تحقق ایده استیضاح در شرایط کنونی بعید به نظر می‌رسد".

استیضاح ترامپ قبل از انتخابات 2020؟

او در ادامه می‌نویسد: "در این میان راهکار و شیوه‌ای وجود دارد که قانون اساسی تجویز می‌کند: انتخابات. این همان راهکاری است که امریکایی‌ها دوست دارند از طریق آن روسای جمهوری و احزابی که دوست ندارند را کنار بگذارند. قدرت ریاست‌جمهوری در تاریخ کشور امریکا 44 بار جابجا شده است. 9 رییس جمهوری امریکا در تاریخ این کشور نتوانسته‌اند مجددا انتخاب شوند. تمامی روسای جمهوری آمریکا با شیوه‌ای مسالمت‌آمیز قدرت را به دست آورده‌اند البته در این شیوه کسب قدرت نقص‌هایی هم وجود داشته است. تنها اندرو جانسون و بیل کلینتون از سوی مجلس نمایندگان استیضاح‌شان مطرح شد که از سوی سنا این موضوع رد و تبرئه شدند. تنها ریچارد نیکسون بود که پس از طرح موضوع استیضاح، خود استعفا کرد. سابقه تاریخی در امریکا وجود دارد که نشان می‌دهد نتیجه انتخابات به طور گسترده از سوی مردم این کشور پذیرفته می‌شود. در نیتجه، بهتر است ترامپ از طریق صندوق‌های رای از قدرت برکنار شود. در طولانی‌مدت بودن این موضوع آسیب بیشتری به حزب جمهوری‌خواه وارد خواهد ساخت. درست است که این کار خطر برد ترامپ در سال 2020 را افزایش می‌دهد تا دموکرات‌ها را شرور معرفی کرده و مردم را قربانی و مطبوعات را دشمن مردم قلمداد نماید اما باید دانست که هیچ چیزی در زندگی بدون ریسک نیست. اما ریسک پاداشی نیز دارد. شاید لیبرال‌ها و دموکرات‌ها شب 3 نوامبر 2020 ببینند که رای دهندگان با آرای قاطع‌شان به ترامپ بگویند: لطفا به خانه‌ات بازگرد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
به همین خیال باشید !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین