کد خبر: ۵۶۸۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

چرا حضور سعید جلیلی کم‌رنگ شده است؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از این روزهای سعید جلیلی و پرویز فتاح می‌گوید.
آفتاب‌‌نیوز :
فضای انتخابات نیست ولی بازار کشمکش های درون اردوگاهی داغ است. بعد از مدت ها تأیید و تکذیب بالاخره کرکره جمنا پایین کشیده شد و قرار است همه مجموعه های اصولگرا ذیل شورای وحدت تعریف شوند. با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره آینده این شورا و عملکردش تاکنون به گفتگو نشستیم.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

در 16 آذر امسال نکات مهمی را در مورد مباحث اصولگرایان دیدیم. آقای حبیبی در برنامه دست خط کنایه هایی به آقایان رئیسی و قالیباف زد، بعد آقای رئیسی در دانشگاه جواب آن صحبت ها را داد و حرفهایی را نیز درباره آقای قالیباف بیان کرد اما همه این مسایل  ظرف مدت کوتاهی جمع شد، به طوری که آقای باهنر اخیرا درباره همگرایی سلایق مختلف اصولگرا خیلی مثبت سخن گفت. چه عاملی این همگرایی را به وجود آمد؟

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان تأکید کردند اولویت آمادگی و هوشیاری در مقابل توطئه های دشمن و فتنه سال 98 است بنابراین طبیعتا باید بقیه کنش های سیاسی قدری از این مسئله کمرنگ تر باشد.

آقای باهنر گفتند ساختاری که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در قالب جمنا تعریف شد تغییر کرد و اکنون در قالب شورای وحدت کارها پیش می رود، آیا چتر شورای وحدت آنقدر گسترده شده که برخلاف جمنا، جبهه پایداری هم ذیل آن قرار بگیرد؟

نمی دانم آنها را دربر گرفته یا خیر ولی فکر می کنم جامع تر از جمنا است.

در جامعه اصولگرایی نگاه سلبی تاکنون نسبت به شورای وحدت احساس کردید؟

خیر، نگاه سلبی تا الان نبوده است.

چندی پیش خبری در رسانه ها منتشر شد که آقایان قالیباف و جلیلی در جلسات وحدت شرکت نمی کنند. بلافاصله این خبر از سمت نزدیکان آقای قالیباف تکذیب شد اما درباره آقای جلیلی هیچ کسی درصدد تکذیب برنیامد که این مسئله نشان داد واقعا او به جلسات شورای وحدت نمی رود، به نظر شما چرا آقای جلیلی در این جلسات شرکت نمی کند؟ آیا رایزنی با او شده است یا خیر؟

من اطلاعی ندارم که آقای جلیلی نمی رود.

آقای جلیلی هرچند در انتخابات ریاست جمهوری کنار آقای رئیسی قرار گرفت و از او حمایت کرد اما یکسری دغدغه ها داشت که براساس آن دغدغه ها به جمنا نپیوست، آیا هنوز همان دغدغه ها وجود دارد که مانع پیوستن آقای جلیلی به شورای وحدت می شود؟

فکر نکنم. به هر حال آقای جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی است، فکر می کنم به خاطر آن جایگاه است که مقداری درباره وابستگی های شفاف سیاسی ملاحظه می کند.

در گام های مقدماتی شورای وحدت آیا خوب عمل کرده است؟

بله گام های خوبی تا الان برداشته شده که میزان پیشرفت بسیار نسبت به قبل امیدوارکننده است. فکر می کنم این روند بتواند موقعیت خوبی را برای نیروهای انقلابی اصولگرا فراهم کند.

پس در کل شورای وحدت نسبت به جمنا پیشرفت بیشتری در همگرایی نیروهای اصولگرا داشته است؟

بله.

آقای فتاح هم به شورای وحدت پیوسته است؟

خیر. فتاح در این مجموعه نیست.

به نظر شما آقای فتاح می تواند گزینه مدنظر اصولگرایان برای انتخابات 1400 باشد؟

او تا الان مرتب چنین مسئله ای را نفی کرده است و اصرار دارد خدمت خود را در همان کمیته امداد دنبال کند.


منبع: نامه‌نیوز 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
آدمهارو که نمیشه با مدادرنگی پررنگ کرد. پررنگی آدمها از اصالت وجودی شان است.
چه بسیار بزرگانی که چشم از جهان فروبسته اند و حتی حضور فیزیکی هم در دنیا ندارند!! اما تفکر و منش صحیح و درست و اصیل شان همچنان بسیار "پررنگ" حاکم و اثرگذار بر جامعه و مردم است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین