کد خبر: ۵۶۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

برکناری معاون کتابخانه ملی

غلامرضا امیرخانی - معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی - از سمتش برکنار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیرخانی با تأیید این خبر به ایسنا گفت: من نزدیک به پنج سال است (از سال ۹۲) در این سمت هستم؛ یعنی اسفند امسال می‌شود پنج سال. اما سابقه حضورم در کتابخانه ملی حدود ۲۵ سال است.

 او سپس درباره علت برکناری‌اش اظهار کرد: اطلاع دقیقی ندارم علت خاصش چه بوده است و برایم ابهام دارد. توضیح خاص  و شفافی در این زمینه ندارم. اما به هر حال اختلاف سلیقه مدیریتی و جابه‌جایی کاملا طبیعی است. هر مسئول و رئیس دستگاهی حق دارد بتواند با آزادی عمل  کار کند.  من هم اعتراضی ندارم. اما این‌که  دلیلش چه بوده شاید اختلاف سلیقه و مدیریتی بوده است. خودم هم خبر دقیقی ندارم.

امیرخانی در ادامه بیان کرد: الان به من حکم جدید مشاور رئیس سازمان را داده‌اند، البته روی کاغذ چنین چیزی نوشته شده؛ در عمل نمی‌دانم. فعلا جانشیتی برای معاونت مشخص نشده است یا حداقل من اطلاعی ندارم.

او درباره وضعیت کتابخانه ملی نیز گفت: خوشبختانه چون نهاد کتابخانه ملی نهاد سیاسی نیست و فرهنگی است نسبت به خیلی از پست‌ها و مکان‌های سیاسی کمتر دستخوش تغییر و نوسان شده است.  اما به هر حال در دوره‌های مختلف پیرو شرایط سیاسی، تغییرات در سازمان وجود داشته است. در هر حال معتقدم در سال‌های اخیر بخصوص در دوره دولت تدبیر و امید کتابخانه کمی شأنیت خود را پیدا کرده است. معتقدم با آمدن دکتر روحانی در سال ۹۲ اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ و به‌ویژه کتابخانه ملی افتاد و این مکان جایگاه تثبیت‌شده‌ای در میان  فرهیختگان و کشورهای خارجی پیدا کرد. امیدوارم این روند کماکان ادامه داشته باشد.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین