کد خبر: ۵۶۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

دولت باید حداقل‌های زندگی جامعه پزشکی را فراهم کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دولت باید شرایط را طوری فراهم‌ کند که حداقل‌های زندگی جامعه پزشکی تأمین شود؛ کیفیت جامعه‌ پزشکی باید در حد بالا باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا دارابی صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار در مجتمع سپید درخصوص علت نام‌گذاری روز پرستار اظهار کرد: ولادت حضرت زینب در کشورما به همین مناسبت روز پرستار نام‌گزاری شده است.نه به‌خاطر پرستار بیمار کربلا بلکه به خاطر رشادت و از خودگذشتگی‌هایی که از خود نشان داد. اگر شهامت و رشادت‌های این بانو نبود، نهضت کربلا به دست ما نمی‌رسید. این روز به خاطرگرامی‌داشت مقام پرستاری ازبیماران نام‌ نهاده‌ شده است.

وی افزود: در دنیا روز 12 می به پاس خدمات فلورانس نایتینگل در جنگ عثمانی و روسیه با خدمات پزشکی بسیارکم، چراغ به‌دست به دنبال بیمار می‌گشت. پس از جنگ از این بانو انگلیسی تقدیر به عمل آمد. تاریخ پرستاری همیشه با بیمار و مجروحین عجین بوده و در جامعه ما از دیر کهن و از زمانی که کشور ما روی حیات دیده جامعه پرستاری خدمات زیادی‌ ارائه کرده‌ است.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: پرستاران حلقه نوع گسست درمان هستند اگر درمان را شامل جامعه پزشکی بدانیم، یک قسمت از حلقه درمان پرستاری و تکمیل‌کننده درمان است. اگر استمرار درمان توسط پرستاران انجام نشود، کار درمان عقیم می‌ماند. پرستاری و پزشکی همیشه باهم مرتبط هستند. در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس دین خود را به مردم ادا کرده‌اند. تمام کسانی که در حرفه پزشکی خدمت می‌کنند زمان و مکان نمی‌شناسند. زحماتی که قشر پرستاری برای سلامت مردم می‌کشند قابل وصف نیست. جایی که اشک و لبخند پدر و مادر پاک می‌شود از سلامتی عزیزاش با هیچ قیمتی قابل قیاس نیست. همه جامعه پزشکی و پرستاری علی‌رغم مشکلاتی دارند، براساس اخلاق حرفه‌ای آموزش دیده‌اند، آنان سلامت خود را فدای سلامت بیمار می‌کنند. 

وی ادامه داد: چه بسا پزشکان و پرستارانی که در راه سلامتی بیماران، بیمار شدند. در کنار پرستاران که از بیمار پرستاری می‌کنند، مسئولین امر باید پرستاری از پرستاران کنند. نباید چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم. اگر امروز به برکت انقلاب چهل‌ساله در همه زمینه‌های پزشکی و درمان پیشرفت داشته‌ایم اما از یک مسئله در حرفه پزشکی نباید غافل شد؛ کیفیت جامعه پزشکی باید در حد بالا باشد. جامعه پزشکی با خیال راحت و فراغ بال در بالین بیمار حضور پیدا کند. من به عنوان مسئول متاسفم؛ پرستاری خود و همسرش سه شیفت کار کرده تا زندگی خود را در این شرایط سخت اقتصادی بچرخاند. در دولت شرایط طوری فراهم شود که حداقل‌ها زندگی جامعه پزشکی تأمین شود.

دارابی با اشاره به اینکه «موضوع دیگر امنیت شغلی پرستارهاست»، خاطرنشان کرد: به طورعملی مردم با جامعه پزشکی طوری رفتار می‌کنند که امنیت شغلی آنان تضمین شده است تا این جامعه بتواند به بهترین نحو خدمات خوبی به بیمار آنان ارائه دهد. در محیط ناامن شغلی ارائه خدمات مطلوب امکان‌پذیر نیست. امیدوارم وزارت بهداشت و آموزش پزشکی بتواند امکانات رفاهی معیشتی و امنیت شغلی در تمام حرفه پزشکی را تامین کند و جامعه پزشکی براساس تعهدی که به مردم داده، گذشته از جان، برای ارائه خدمت مایه بگذارد. به دنبال پرداخت کارانه 13 ماهه گذشته تا آبان‌ماه هستیم. امیدواریم با کمک همه شما، دانشگاه علوم پزشکی مشهد را سرآمد در همه عرصه‌ها قرار دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین