کد خبر: ۵۶۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

دبیر شوای عالی انقلاب فرهنگی: جای آبادی را تحویل گرفتم امیدوارم خراب نکنم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمان مدیریت قبلی شورا زحمات زیادی برای تدوین اسناد مصوبات کشیده شده است و من جای آبادی را تحویل گرفتم امیدوارم خراب نکنم.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید سعید رضا عاملی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، خاطر نشان کرد: به عنوان دبیر جدید این شورا باید تلاشهای زیادی در عرصه فرهنگ و علم داشته باشم چرا که از دید الهی تمامی تلاشها در این عرصه باید منتهی به آرامش مردم شوند و اعطای این آرامش نعمت بزرگی است که خداوند به مسئولان داده است. ضمن این که رهبر انقلاب اسلامی نیزهمراه تاکید می‌کند به اقدامات و سیاستهایی که دنبال می‌کنید توجه کنید که آن اقدامات مردم را آزار ندهند.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید در عرصه علم و فرهنگ همدل تر باشیم تا مشکلات این حوزه رفع شود ، تصریح کرد: برای من بسیار سخت است وقتی می‌بینیم گاهی تعارضات سیاسی موجب می‌شود نتوانیم یک موضوعی را در شورا تشخیص دهیم و اختلافاتی در آن مسئله پیدا می‌کنیم.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رهبر انقلاب همواره تاکید دارند این شورا باید در راس همه جریانات سیاسی قرار بگیرد و هر گرایش و تمایلی نباید دخالتی در حوزه تصمیم گیری های سیاسی داشته باشد. شورا باید راهبردهای مهم کشور را برای اجرای نظام اسلامی نمونه تعیین نمایند. در واقع کار در عرصه فرهنگی بسیار دشوار است و باید ظرفیتهای لازم برای فعالیت و تصمیم گیری در این حوزه وجود داشته باشد. ضمن این که باید بتوانیم ظرفیتهای این حوزه را به درستی درک کرده و براساس آن حرکت کنیم.

دکتر عاملی ارتباطات را یکی از عناصر اصلی فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی توصیف کرد و گفت: ارتباطات اهمیت زیادی در پیشبرد برنامه ها و تصمیم گیری های شورا دارد. در واقع خاصیت ارتباطات این است رفع اختلال کند و هر اندازه که با افراد ارتباط بیشتری قرار کند تصویری که از او برجای خواهد ماند اصلاح می‌شود، لذا مهمترین کاری که شورا باید عهده دار شود انجام همین ارتباطات بین نسلهای مختلف دانشگاهی است.

وی خاطر نشان کرد: دشنمان همواره تلاشهای زیادی برای شکست انقلاب اسلامی انجام می‌دهند و همواره به انقلاب ما جفا کرده‌اند و تلاش کردند بین حاکمیت و مردم فاصله بیندازند اما باید تاکید داشته باشم که همه در کشور یکی هستیم و هیچ فاصله وشکافی نباید بین مسولان و مردم نیست.

دکتر عاملی بر ضرورت اجرایی کردن مصوبات و اسناد تهیه شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید این مصوبات با هم دلی و شکل گیری ارتباطات مناسب به مرحله اجرایی برسد. امیدواریم در دوره فعلی بتوانیم اسناد مصوب شورا که نیمه اجرایی مانده است با یافتن راه حلهای درست به مرحله اجرا برسانیم چرا که برای تدوین آن زحمتهای زیادی کشیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مدیریت قبلی شورا زحمات زیادی برای تدوین اسناد مصوبات کشیده شده است و من جای آبادی را تحویل گرفتم امیدوارم خراب نکنم.

دبیر عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچین بر تاکید بر این که ما با در جامعه جدید ارتباطاتی و فناروانه مواجه هستیم گفت: در واقع 60 میلیون کاربر در جامعه وجود دارد و که این افراد صرفا مخاطب نیستند بلکه عکس العمل دارند بنابراین نمی توان با این افراد یک طرفه برخورد کرد. بر همین اساس تلاش ما این است که راهبردهای اصلی برای ارتباطات دو طرفه و تعامل بین این کاربران شکل بگیرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین