کد خبر: ۵۶۹۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

فرانسه باز هم علیه برنامه فضایی ایران موضعگیری کرد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به پرتاب ماهواره «پیام» توسط ایران واکنش نشان داد و هم نوا با مواضع آمریکا پرتاب ماهواره توسط ایران را محکوم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت خارجه فرانسه در ادامه مواضع ضد ایرانی این کشور، امروز چهارشنبه علیه برنامه فضایی ایران و پرتاب اخیر ماهواره موضعگیری کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه به پرتاب ماهواره «پیام» توسط ایران واکنش نشان داد و این اقدام ایران را به شدت محکوم کرده است.

روز سه شنبه (دیروز) «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات ایران از پرتاب این ماهواره به فضا توسط ایران خبر داده بود.

البته این مقام ایرانی اعلام کرد: ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت. متاسفانه در لحظه آخر ماهواره در مدار قرار نگرفت .

به گزارش رویترز، «اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن محکوم کردن پرتاب ماهواره پیام ادعا کرد: «برنامه موشکی ایران، منبعی  برای نگرانی جامعه بین‌الملل است».

وی همچنین مدعی شد: «ما از ایران می‌خواهیم آزمایش‌های جدید موشک بالستیک که برای داشتن توانایی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، از جمله ماهواره‌برهای فضایی را انجام ندهد و ایران را به احترام گذاشتن به تعهداتش در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل فرا می‌خوانیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه جمعه ۲۲ دی ماه هم از ایران خواسته بود که «هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند».

ون‌درمول با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، مدعی شده بود: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

ادعاهای فرانسه علیه برنامه فضایی و موشکی ایران، درروزهای گذشته با استقبال و خرسندی مقام‌های آمریکایی مواجه شده است.

مقام‌های ایران ضمن رد مواضع آمریکا و فرانسه، اعلام کرده که برنامه فضایی ایران هیچ ارتباطی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ندارد و برنامه موشکی این کشور هم برنامه‌ای دفاعی است.

فارس 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین