کد خبر: ۵۶۹۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
اعلام آماده‌باش به فرمانداران شهرستان‌های حوزه رودخانه دز

افزایش شدید ورودی سد دز بر اثر بارش‌های اخیر/پارک ساحلی دزفول به زیرآب رفت+فیلم

بارندگی های اخیر موجب بالا رفتن دبی رودخانه دز شد تا آنجا که پارک ساحلی دزفول به زیرآب رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل اداره مدیریت بحران خوزستان از افزایش شدید ورودی سد دز و اعلام آماده‌باش به شهرها و روستاهای اطراف رودخانه دز خبر داد.

صبح امروز کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل اداره مدیریت بحران خوزستان در حاشیه جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان، جمع خبرنگاران اظهار کرد: از حدود ۴۰ روز پیش کارگروه مقابله با سیلاب استان را تشکیل دادیم و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد؛ تمامی فرمانداران شهرستان‌ها و روستاهای حوزه رودخانه دز و اعضای شورای مدیریت بحران استان را به حالت آماده باش درآوردیم.اخطارهای لازم را به‌ویژه به شهرهای دزفول، شوش، شوشتر، شعیبیه، اهواز و کارون خصوصا در حوزه کشاورزی داده‌ایم.

حاجی زاده گفت: با توجه به میزان بالای بارندگی‌های استان لرستان و شمال استان خوزستان، میزان آورد رودخانه دز به‌شدت افزایش پیدا کرده که دیشب ورودی سد دز به 2400 و امروز صبح به 3000 رسید و مرتبا در طول این سی چهل روز دبی خروجی سد را افزایش می‌دادیم که الان خروجی سد به هزار رسیده است.

وی ادامه داد: همه فرمانداری‌ها در نقاط مذکور ستاد بحران را تشکیل داده‌اند و به همه این عزیزان اعلام آماده‌باش کرده‌ایم و به همه دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با خطرات احتمالی هشدار داده‌ایم.

مدیرکل اداره مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: همه ارگان‌ها امکانات خود را برای مقابله با پیشامدها بسیج کرده و پای کار آورده‌اند اما انتظار می‌رود باز هم امکانات بیشتری اضافه شود.

حاجی‌زاده با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مردم درباره خطر سیلاب گفت: مردم و روستاییان به‌ویژه در حاشیه دز و در مسیل‌ها به‌شدت از حضور کنار رودخانه و مسیل خودداری کنند و امیدوارم این بحران جدی نباشد و بدون خسارت آن را پشت سر بگذاریم.


منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین