کد خبر: ۵۶۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
امید به زندگی و طول عمر در جهان نسبت به گذشته افزایش یافته است

جهان به جهنم تبدیل نخواهد شد| به این 7 دلیل در جهان بهتری نسبت به گذشته زندگی می‌کنیم

در سرتاسر اروپا در طول انقلاب صنعتی امید به زندگی و طول عمر در حدود 35 سال بود و نرخ مرگ و میر نوزادان بالا بود. این در حالی است که اکنون در سرتاسر جهان امید به زندگی به 72 سال افزایش یافته است. تنها در امریکا امید به زندگی در سال 2015 میلادی 76 سال گزارش شده است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- جهانی شدن نتایج مثبتی نیز داشته است؛ سبب شده تا میلیون‌ها نفر از فقر نجات یابند. شاخص‌ها نشان می‌دهند که در طول 20 سال گذشته میزان فقر به مقدار بیش از نیمی کاهش یافته است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "دیلی میل" در گزارشی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته پیشرفت در علم، مسائل بهداشتی، فناوری و آموزشی سبب شده تا انسان‌ها زندگی بهتری داشته باشند، این ایده که جهان در آینده تبدیل به جهنم خواهد شد را رد کرده است.

جهان به جهنم تبدیل نخواهد شد| 7 دلیل که نشان می‌دهند در جهان بهتری نسبت به گذشته زندگی می‌کنیم

این روزنامه در ادامه به هفت موردی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد اکنون در جهان بهتری نسبت به گذشته زندگی می‌کنیم:

1-امروز کمتر از هر زمان دیگری در تاریخ فقیر وجود دارد

علیرغم آنکه برای مثال در آمریکا نابرابری درآمدی رو به رشد است با این حال، شاخص جهانی توزیع ثروت نشان می‌دهد که از سال 1800 میلادی به این سو، توزان و تعادل بیشتر درآمدی ایجاد شده است. در طول دو دهه گذشته میزان افرادی که زیر خط فقر شدید زندگی می‌کنند کاهش یافته‌اند.

2-امید به زندگی و طول عمر در جهان نسبت به گذشته افزایش یافته است

در سرتاسر اروپا در طول انقلاب صنعتی امید به زندگی و طول عمر در حدود 35 سال بود و نرخ مرگ و میر نوزادان بالا بود. این در حالی است که اکنون در سرتاسر جهان امید به زندگی به 72 سال افزایش یافته است. تنها در امریکا امید به زندگی در سال 2015 میلادی 76 سال گزارش شده است.

3-میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان به شدت کاهش یافته است

در سال 2015 میلادی میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در سطح جهانی به 4.5 درصد کاهش یافت. این در حالیست که این میزان در سال 1950 میلادی در حدود 22 درصد بود و بسیاری از کودکان پیش از 5 سالگی فوت می‌کردند.

4-افزایش بیش از اندازه جمعیت به این زودی‌ها تبدیل به یک مشکل نخواهد شد

میزان زاد و ولد در جهان رو به کاهش است در نتیجه به این زودی با مشکل افزایش بی‌رویه جمعیت مواجه نخواهیم شد. اکنون میانگین بارداری بازای هر مادر در سال 2015 میلادی نزدیک 2 نوزاد گزارش شده در حالی که در سال 1950 میلادی این میزان بازای هر مادر 5 نوزاد بود.

5-اقتصاد جهانی رو به رشد است و سطوح درآمدی نیز در حال افزایش هستند

تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته در حال رشد است در نتیجه شاهد هستیم که سطح درآمدی نیز به ازای هر 36 سال به میزان دو برابر افزایش می‌یابد.

6- کشورهای جهان کمتر از گذشته تحت زمامداری دولت‌های اقتدارگرا هستند

خبر خوب دیگر آن است که نزدیک به 55.8 درصد جمعیت جهان اکنون تحت سایه دموکراسی‌ها زندگی می‌کنند این در حالیست که این میزان در سال 1950 میلادی تنها 31.4 درصد بود. در سال 2015 میلادی تنها 23 درصد از جمعیت جهان تحت زمامداری حکومت‌های خودکامه بوده‌اند. 90 درصد از این جمعیت در چین زندگی می‌کنند. این در حالی است که در سال 1980 میلادی 43 درصد از جمعیت جهان تحت زمامداری حکومت‌های خودکامه بوده‌اند.

7-اکنون در جهان صلح نسبی برقرار است و با میزان منازعات بین‌المللی کمتری مواجه هستیم

بی‌ثباتی در جهان به شکل چشمگیری کاهش یافته است. علیرغم آنکه در سوریه و یمن بحران انسانی در جریان است در غرب اروپا در طول سه نسل اخیر جنگی در جریان نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین