کد خبر: ۵۶۹۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

تداوم اختلاف بر سر "پالرمو " در مجمع

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد که قرار است تا شنبه آینده بررسی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد توکلی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با موضوعات مطرح شده در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: امروز موضوع پالرمو در مجمع مطرح شد، از آنجایی که اعضا به نتیجه نرسیدند، قرار شد تا مجدد به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: برای بررسی پالرمو جلسه فوق‌العاده‌ای در روز چهارشنبه تشکیل خواهد شد و قرار شده تا شنبه هفته آینده بررسی این موضوع به اتمام برسد.

تداوم اختلاف بر سر

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به تشکیل نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی که مورد اختلاف میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: درباره کلیات لایحه بحث‌های مفصلی میان موافقان و مخالفان صورت گرفت، اما چون گزارش‌های کمیسیون‌های تخصصی آماده نبود مقرر شد پس از تکمیل و ارائه این گزارش‌ها، لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو در نشست‌های بعدی مجمع مورد بررسی قرار گیرد.

واگذاری برررسی "پالرمو" به دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت

خبرگزاری ایسنا در خبری دیگر در هیمن‎باره نوشته است: در جلسه امروز(شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام که برخی از اعضای شورای نگهبان، وزیر امور خارجه، رییس کمیسیون قضایی مجلس و معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) که از سوی شورای نگهبان بر اساس ایرادات طرح شده از ناحیه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس عودت و مجددا برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع شده بود ، در دستور کار قرار گرفت.

در جلسه امروز پس از طرح دیدگاههای مختلف پیرامون لایحه مذکور ، از سوی اعضای مجمع و همچنین اظهار نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت ادامه بررسی ها به کمیسیون های سیاسی - دفاعی و حقوق- قضایی محول گردید تا نتایج آن در جلسه آتی مجمع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین