کد خبر: ۵۶۹۷۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

تظاهرات زنان در آمریکا علیه ترامپ +عکس

میلیون‌ها زن در سراسر آمریکا در اعتراض به سومین سال ریاست جمهوری ترامپ به خیابان‌ها آمدند.
آفتاب‌‌نیوز :
هزاران زن در صدها شهر آمریکا و دیگر کشورهای جهان امروز شنبه برای سومین سال متوالی به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات برای اولین بار دو سال قبل درست یک روز پس از مراسم سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ در اعتراض به ورود وی به کاخ سفید در ژانویه 2017 برگزار شد.

یک سازمان غیر انتفاعی که تظاهرات 2017 میلادی در شهر واشنگتن علیه ترامپ را سازماندهی کرده بود، بار دیگر میزبان این رویداد بزرگ در پایتخت ایالات متحده شد و صدها شهر دیگر آمریکا از جمله هیوستون، بالتیمور و دنور نیز تظاهرات مشابهی را برپا کردند.

سران گروه‌های تظاهرات کننده می‌گویند از این راهپیمایی سالیانه برای پیشبرد سیاست به منظور افزایش حداقل دستمزد، دستیابی به خدمات درمانی و حق رای و موارد دیگر استفاده می‌کنند. هدف دیگر آنها بسیج کردن زنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکاست یعنی زمانی که انتظار می رود ترامپ باز هم از حزب جمهوریخواها نامزد شود.

خانم کریستن گیلیبراند که سناتور دموکرات است و اخیرا تمایل خود برای نامزدی در انتخابات 2020 اعلام کرده امروز در جمع زنان راهپیمایی کننده شهر دس موینس ایالت آیوا گفت: وقت آن فرا رسیده که از حاشیه خارج شویم. دموکراسی ما زمانی کار می‌کند که مردمی مثل بایستند و خواستار دموکراسی باشند.


منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین