کد خبر: ۵۷۰۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
آگهی

چرا گردشگران شهر ترابزون ترکیه را دوست دارند؟

چرا نام ترابزون نیز در فهرست شهرهای توریستی ترکیه قرار گرفته است، در اینجا به صورت خلاصه حقایقی را در رابطه با این شهر بیان می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

ترابزون یکی از شهرهای کشور ترکیه است که در بخش آسیایی این کشور قرار دارد. در حال حاضر شاهد هستیم که محبوبیت شهر ترابزون به شدت رو به افزایش است که توریست های خارجی فوج فوج به سوی این شهر می شتابند و از حالا افراد بسیاری درخواست تور ترابزون نوروز 99 را دارند؛ اما دلیل پیشرفت ترابزون در زمینه گردشگری چیست؟ چرا نام ترابزون نیز در فهرست شهرهای توریستی ترکیه قرار گرفته است، در اینجا به صورت خلاصه حقایقی را در رابطه با این شهر بیان می کنیم تا در نهایت متوجه شویم که چرا حالا ایرانیان زیادی علاقه مند به خرید تور ترابزون نوروز و سفر به ترکیه هستند.

ترابزون شهر فرهنگ

شهرهایی مثل استانبول یا آنتالیا و... که سالهاست در زمینه جذب گردشگر موفق بوده اند، حالا بافت بومی خود را از دست داده اند و مردم آنها نیز از نظر اقتصادی پیشرفت کرده اند، به همین خاطر حالا افرادی که به دلیل آشنایی با سنت های مردم ترکیه به این سرزمین سفر می کنند، علاقه مند هستند که به اماکنی بروند تا هنوز فرهنگ و سنن مردم وجود داشته باشد و بتوانند در بافت روستایی آن قدم بزنند و ترابزون شهری است که این ویژگی را دارد و همین موضوع باعث فروش سرسام آور تور ترابزون در سالهای اخیر در میان ایرانیان شده است.

چرا گردشگران شهر ترابزون ترکیه را دوست دارند؟

ترابزون بهشت شناگران

بسیاری از گردشگران برای سپری کردن تعطیلات خود و رسیدن به کمی آرامش، قصد سفر می کنند. سواحل تمیز و زیبا می تواند یکی از برترین اماکن برای توریست هایی باشد که دوست دارند از روزمرگی ها دور شده و از طبیعت لذت ببرند. شهر ترابزون بخش زیادی از سواحل دریای سیاه را در بر گرفته است و از سوی دیگر سفر به آن برای ایرانیان مقرون به صرفه تر از سفر به شهرهای دیگری چون کوش آداسی و یا حتی خرید تور زمینی وان است. بنابراین سفر به ترابزون و به ویژه تور ارزان ترابزون می تواند مقصدی ایده آل برای ایرانی‌هایی باشد که علاقه مند به شنا در سواحل و تفریحات آبی هستند.

چرا گردشگران شهر ترابزون ترکیه را دوست دارند؟

بازار داغ صنایع دستی در ترابزون

خرید سوغات از کشور ترکیه به یکی از عادات گردشگران ایرانی تبدیل شده است و می دانیم که شیرینی های ترکی و پوشاک از مهمترین سوغاتی های کشور ترکیه هستند؛ اما در حقیقت هیچ یک از این دو سوغاتی محبوب، بخش سنتی ترک های ترکیه را با خود به همراه ندارند زیرا امروزه اغلب شیرینی ها به صورت عمده و در کارخانه ها تهیه می شوند و لباسها نیز بویی از سنت و فرهنگ مردم ترکیه در خود ندارند، در این مواقع ترابزون شهری رویایی برای علاقه مندان به صنایع دستی به شمار می آید زیرا بازار ساخت و فروش صنایع دستی در این شهر بسیار داغ است و کالاها هم با قیمت‌هایی معقول به فروش می رسند.

طعم غذاهای ناب ترکی در شهر ترابزون

غذاهای محلی به وفور در ترابزون طبخ شده و در اختیار گردشگران قرار می گیرند، اغلب آشپزان در ترابزون بومی هستند و همین باعث شده تا توریست ها بتوانند طعم واقعی و تنوع غذاهای ترکی را بچشند. اگر گیاهخوار یا وگن هستید، اصلا تصور نکنید که غذاهای ترکی فقط شامل انواع کبابها می شود، بلکه شما در ترابزون می توانید به راحتی سالادهای گوناگون و سوپ و دسرهایی را خریداری کنید که به راستی بی نظیر هستند. ناگفته نماند که بازار غذاهای دریایی نیز در ترابزون داغ است و خوراکی هایی که در آنها ماهی و به ویژه ماهی آنچوی‌ به کار می روند، بسیار پرطرفدار هستند زیرا ماهی های به صورت روزانه صید شده و در اختیار آشپزان قرار می گیرند.

چرا گردشگران شهر ترابزون ترکیه را دوست دارند؟

تاریخ کهن ترابزون

شاید چند سالی است که ایرانیان با نام ترابزون آشنا شده اند اما قدمت این شهر مربوط به 2000 سال پیش از میلاد مسیح می رسد و آثاری در این شهر یافت شده که متعلق به آن دوران است، بنابراین شهر ترابزون از نظر تاریخی نیز ارزشمند است. از مهمترین دلایلی که سبب خاص بودن ترابزون شده، عبور جاده تاریخی و معروف ابریشم از آن بوده که موقعیتی استراتژیک به ترابزون بخشیده است. قدمت ترابزون باعث شده که آثار متنوعی از امپراتوری های مهم و بزرگ گذشته در آن به چشم بخورد که عثمانیان، ایرانیان و رومی ها از مهمترین آنها به شمار می آیند، پس اگر به بازدید از اماکن تاریخی علاقه مند هستید و یا از تماشای بناهای مختلف با معماری های جالب، لذت می برید، پیش از خرید تورهای ترکیه و چک کردن قیمت تور استانبول، ترابزون را نیز در فهرست انتخابهای خود قرار بدهید.

در آخر اگر تمایل دارید که به شهر ترابزون سفر کنید، پیشنهاد ما www.falat-pars.com آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی است که مجری مستقیم تورهایی چون ارمنستان و ترکیه می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناصر حاجی
|
France
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
به نظر من اونم یک شهر معمولی مثل یکی از شهر های شمالی خودمون تو راه بر گشت از گرجستان ۲ شب تو ترا بزون‌ موندم جا ی خوبش یک فروشگاه خیلی بزرگ بنام furom داره برای لباس وغیره دیدنی ترا بزون اونقدر تعریفی نیست که میگن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین