کد خبر: ۵۷۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
صندوق بین‌المللی گفته اقتصاد جهانی با مخاطرات رو به افزایشی در حال مواجهه است

چشم‌انداز نگران‎کننده اقتصاد جهانی بخاطر تعطیلی دولت آمریکا و کاهش رشد چین

"کریستین لاگارد" مدیر صندوق بین المللی پول گفت که اقتصاد جهانی با مخاطرات رو به افزایشی در حال مواجهه است. خطر کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی در حال افزایش است. "جان هاگل" مدیر مرکز تحقیقات اقتصادی Deloitte می‌گوید: "من فکر می‌کنم نگرانی عمیقی وجود دارد".
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- هراس در مورد وضعیت بزرگترین اقتصادهای جهان رو به افزایش است. چین که در طول دهه‌های گذشته رشد چشمگیری داشت، در سالیان اخیر با بدترین رشد مواجه بوده است. بخشی از این موضوع به دلیل افزایش تعرفه‌های واردات کالا از سوی دولت امریکاست. اکنون تعطیلی دولت آمریکا نیز بر مشکل افزوده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی با اشاره به چشم‌انداز ناامیدکننده اقتصاد جهانی، می‌نویسد: "چین روز دوشنبه گزارش داد که اقتصاد آن کشور در سال گذشته رشدی 6.6 درصدی داشته است؛ رقیمی که برای بسیاری از کشورها خوب اما کمترین میزان رشد برای چین در 28 سال گذشته بوده است. 

چشم‌انداز نگران‎کننده اقتصادجهانی بخاطر تعطیلی دولت آمریکا و کاهش رشد چین| صندوق بین‌المللی پول چه می‎گوید؟

در همین حال، صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود انتظارات برای اقتصاد جهانی را کاهش داد؛ آن هم به سبب افت اقتصادی در اروپا  و ریسک‌های در حال افزایش برای اقتصاد. در مقایسه با سال گذشته زمانی که ترامپ رییس جمهوری آمریکا و سایر رهبران جهان درباره رونق جهانی اقتصاد صحبت کرده بودند، شرکت‌کنندگان در نشست محمع سالانه جهانی اقتصاد، نگرانی‌های جدی داشته‌اند؛ آن هم به دلیل وضعیت نامعلوم اقتصادی آمریکا به خصوص تعطیلی دولت در آن کشور. 

طبق ارزیابی دانشگاه میشیگان درباره احساس مصرف‌کنندگان آمریکایی، میزان اعتماد آنان به وضعیت اقتصادی در دوران ریاست جمهوری ترامپ به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است. مقام‌های اقتصادی و مدیران در نشست داووس مجموعه‌ای از خطرات رو به رشد را شاهد هستند؛ از جنگ تجاری، احتمال عدم توافق نهایی بریتانیا با اتحادیه اروپا بر سر خروج از آن اتحادیه تا افزایش سطوح بدهی‌های جهانی و سیاست‌های قطبی شده بیشتر در جهان. 

"کریستین لاگارد" مدیر صندوق بین المللی پول گفت که اقتصاد جهانی با مخاطرات رو به افزایشی در حال مواجهه است. خطر کاهش شدید رشد اقتصاد جهانی در حال افزایش است. "جان هاگل" مدیر مرکز تحقیقات اقتصادی Deloitte می‌گوید: "من فکر می‌کنم نگرانی عمیقی وجود دارد". 

صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی 3.5 درصد را برای سال 2019 و 3.6 درصد را برای سال 2020 پیش‌بینی کرده است این در حالیست که این میزان کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. تحلیلگران صندوق بین‌المللی پول درباره کاهش رشد اقتصادی چین و امریکا در فصل پاییز هشدار می‌دهند.

اقصاد منطقه پولی یورو نیز در حال افول است؛ به خصوص در مورد آلمان، فرانسه و ایتالیا که بزرگترین اقتصاد آن منطقه هستند. آلمان درگیر چالش درباره تضعیف صادرات است و بخش خودروسازی آن کشور در حال تقلا برای سازگارکردن خود با قوانین و مققرات جدید است. فرانسه در تلاش است از اعتراضات و تظاهرات خیابانی رها شود و وضعیت به حالت عادی بازگردد. ایتالیا نیز با مشکلات مرتبط با بدهی و هزینه‌های سنگین ناشی از آن دست و پنچه نرم می‌کند. 

این روزنامه در پایان می‌نویسد: صندوق بین المللی پول پیش‌بینی می‌کند اقتصاد ایالات متحده در سال جاری 2.5 درصد و در سال آینده نیز 1.8 درصد رشد خواهد داشت. این پیش‌بینی‌ها از آنچه صندوق بین المللی پول در ماه اکتبر گفت، تغییری نکرده است اما نشان‌دهنده افت قابل ملاحظه‌ای از رشد 3 درصدی سال گذشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین