کد خبر: ۵۷۰۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

70 درصد داروهای درمان سرطان باعث افزایش طول عمر نمی‌شود

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با اشاره به اینکه 70 درصد داروهای سرطان باعث افزایش طول عمر نمی‌شود، گفت:‌ این داروها نیز تاثیری در تسکین درد ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا میرزایی در نشست خبری پنجمین دوره پویش ملی مبارزه با سرطان اظهار داشت:‌در سال 93 صد و 12 هزار نفر مبتلا به سرطان در کشور وجود داشت که بروز سرطان در مرداد 157 نفر به ازای هر صد هزار نفر و در زنان 137 نفر به ازای هر صد هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در کشور به شمار می‌رود، گفت: بعد از این سرطان، سرطان روده بزرگ،‌پوست و معده جزو شایع‌ترین سرطان‌هاست و امروزه به دلیل اینکه استعمال دخانیات به ویژه قلیان در میان زنان بیشتر شده احتمال بروز سرطان در آنها شدیت یافته است.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی ادامه داد: رعایت اخلاق در زندگی و حرکت جهت استحکام خانواده جهت پیشگیری از سرطان مؤثر است چرا که این مسئله علاوه بر کاهش استرس از بیماری‌های جنسی که سبب بروز سرطان می‌شود نیز جلوگیری می‌کند.

میرزایی با بیان اینکه سبک زندگی سالم در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است، گفت:‌ این موضوع باید از طرف آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های اصلی سرطان در سه بخش تشخیص، درمان و توانبخشی است که بیشتر آن در حوزه درمان و برای شیمی‌درمانی استفاده می‌شود.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی گفت: متاسفانه 70 درصد داروهای درمان سرطان باعث افزایش طول عمر نمی‌شود و ممکن است مقداری کنترل بیماری را به همراه داشته باشد.

میرزایی گفت:‌متاسفانه گاید لاین عملیاتی در زمینه مصرف داروهای سرطان نداریم و این باعث می‌شود بسیاری از داروها دور ریخته شود.

وی بیان داشت:‌بیماری که مبتلا به سرطان از نوع متاس‌تاز است و ممکن است بیش از 6 تا یک سال عمر نکند برای آن درمان دارویی انجام می‌گیرد بدون اینکه افزایش طول عمر آن را شاهد باشیم و حتی داروها درد را ساکت نمی‌کند چرا که داروهای شیمی‌درمانی روی درد اثر نمی‌گذارد.

میرزایی در پایان گفت:‌متاسفانه وزارت بهداشت در دو سال اخیر تصمیمات غیرعلمی و غیرکارشناسی در حوزه رادیوتراپی انکولوژی انجام داده و با یکی از مصوبات سبب حذف این رشته و تغییر آن به رشته دیگر شده است که امیدواریم سرپرست وزارت بهداشت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین