کد خبر: ۵۷۰۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

چرا روس‌ها کم به ایران می آیند؟

رئیس اتاق سمنان، افزایش گردشگران روسی را نیازمند فرهنگسازی و معرفی بیشتر ظرفیت‌های کشورمان دانست و اظهار کرد: ایران مقصد خوبی برای گردشگران روسی است به خصوص در شرایط فعلی که سفر به ایران یکی از ارزان‌ترین سفرها برای گردشگران است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با نماینده ویژه روسیه در امور کریدور شمال-جنوب اظهار کرد: روابط تجاری و اقتصادی دو کشور هم‌پیمان و نزدیک ایران و روسیه باید به سطح قابل قبولی برسد. با توجه به گستردگی این روابط، حجم کم مبادلات اقتصادی بین دو کشور توجیه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به تحریم دو کشور ایران و روسیه از سوی امریکا، به اهمیت عضویت و جایگاه ایران و روسیه در "اوراسیا" پرداخت و خاطرنشان کرد: ایران و روسیه می‌توانند از طریق پروتکل "اوراسیا"و با کمک هم موانع و مشکلات ناشی از تحریم‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند.

این عضو اتاق ایران با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و موقعیت ممتاز جغرافیایی استان سمنان گفت: سمنان در مسیر و چهارراه ترانزیتی غرب به شرق و شمال جنوب قرار گرفته و عمده کالاهای صادراتی به روسیه از این مسیر عبور می‌کند.

وی با اشاره به اتصال امیرآباد بندرعباس در آینده نزدیک تصریح کرد: ایجاد این کریدور مهم که مورد نظر روسیه نیز هست، به ارتقاء موقعیت استراتژیک استان سمنان کمک می‌کند. استان سمنان با توجه به پتانسیل بالقوه‌ای که برای دسترسی به بازار روسیه دارد می‌تواند نقش مهمی در تامین نیازهای وارداتی روسیه ایفا کند.

وی از آمادگی بخش خصوصی استان برای افزایش مبادلات اقتصادی با این کشور همسایه شمالی خبر داد و گفت: واحدهای استان سمنان چه در تولیدات صنعتی و معدنی و چه در تولید موادمعدنی و محصولات کشاورزی و زراعی و باغی از توان بالایی برخوردارند و می‌توانند بخشی از نیازهای بازار روسیه را تامین کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ایران سالانه گردشگران زیادی به روسیه می‌فرستد ادامه داد: در مقابل تعداد گردشگران روسی که به ایران می‌آیند به هیچ عنوان قابل مقایسه با گردشگران روسی نیست لذا انتظار می‌رود که روس‌ها به ایجاد تعادل و توزان در این بخش کمک کنند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین