کد خبر: ۵۷۰۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
یک نماینده مجلس:

«فیلترینگ» هم مانند «مزاحمت تلفنی» تمام می‌شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت:‌ همانطور که روزی مشکل کشور ما مزاحمت‌های تلفنی بود و امروز به واسطه ارتقاء‌ سطح فرهنگ مردم این مشکل برطرف شده است، در بحث فضای مجازی هم آرام آرام همه متوجه خواهند شد که از این فضا هم می‌شود برای بشریت برای رفاه و دوستی و عشق استفاده کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
میرحمایت میرزاده در واکنش به اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه به واسطه فضای مجازی فساد ایجاد می‌شود، گفت:‌ اول اینکه گفته می‌شود به واسطه فضای مجازی فساد ایجاد می‌شود بنده این را قبول نمی‌کنم بلکه فضای مجازی باعث شده اگر جایی فسادی هست روشن‌تر شده و دیده شود.

وی تاکید کرد:‌ این نیست که قبلا فساد نبود اگر یک جایی فساد بوده از قبل بوده، اما جلوی دوربین‌ها نمی‌آمده و ثبت و ضبط نمی‌شده است. از طرف دیگر هم فضای مجازی یک تکنولوژی است که در حوزه‌های مختلف به وجود آمده است. داستان فضای مجازی هم مثل یک شمسیر یا چاقوی دولبه است که می‌توان برای پوست کندن میوه یا کشتن کسی از آن استفاده کرد. مهم این است که افراد از آن چطور استفاده می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: خیلی‌ها که در فضای مجازی هستند ۲۴ ساعته برای کشور و نظام و اعتقاداتش از این فضا استفاده می‌کنند کسی دیگر هم به شکلی دیگر استفاده می‌کند.

این عضو فراکسیون با اشاره به بحث فیلترینگ در کشور گفت:‌ بالاخره یک روز این فیلترینگ هم تمام خواهد شد. ما باید یاد بگیریم که سطح فرهنگ جامعه و فرزندانمان را بالا ببریم تا از این چاقو درست استفاده کنند و به شکم کسی نزنند. این بحث قطعا هم حل خواهد شد.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روزی یکی از مشکلات جامعه ما مزاحمت‌های تلفنی بود. در همین کشور کسی که تلفن می‌گرفت اولین کارش شماره ناشناس گرفتن بود اما الان دیگر تمام شده است. آیا دیگر می‌شنوید که کسی بگوید مزاحم تلفنی دارم؟ اصلا معنی ندارد. چرا؟ چون‌که سطح فرهنگ بالا رفت و همه فهمیدند استفاده از این وسیله برای ایجاد مزاحمت معنایی ندارد. حتی به‌خاطر ترس هم نیست بلکه به این خاطر است که سطح آگاهی‌شان بالا رفته و معنی و مفهومی ندارد که شماره‌ای گرفته شود و مزاحمتی ایجاد شود.

میرزاده ادامه داد: بحث فضای مجازی هم همین است، آرام آرام همه متوجه خواهند شد که از این فضا هم می‌شود برای بشریت برای رفاه و دوستی و عشق استفاده کرد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین