کد خبر: ۵۷۱۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

حذف سفر از سبد خانوار ایرانی

به دلیل بالارفتن هزینه‌ها، سفرهای داخلی در طی دو سال گذشته کاهش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه هزینه سفر در سبد خانوار ایرانی ۱/۴ و در ترکیه ۰/۶ است، آن را نشانه بالا بودن هزینه سفر در کشورمان تفسیر کرد.

محمداسماعیل سعیدی نسبت به حذف سفر از سبد خانوار ایرانی هشدار داد و گفت: هزینه سفر در سبد خانوار در ایران 1/4 است؛ در ترکیه 0/6 و در چین 0/4 و معنای این اعداد آن است که هزینه سفر در ایران بسیار بالا است در حالی که هتل‌های ایران جزو ارزان‌ترین هتل‌ها در دنیا هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به دلیل بالارفتن هزینه‌ها، سفرهای داخلی در طی دو سال گذشته کاهش داشته ولی به دلیل افت ارزش پول ایران، تعداد گردشگران خارجی یک میلیون نفر به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلف دست به دست هم داده تا سفر در ایران گران شود، افزود: هنوز بخشی از مواردی که باعث شده هزینه سفر در سبد خانوار بالا رود، به صورت دقیق شناسایی و حذف نشده است.

دلال‌ها و واسطه‌ها از عوامل افزایش قیمت سفر

این نماینده مجلس به برخی از این عوامل اشاره کرد و توضیح داد: حضور دلال‌ها و واسطه‌ها، بحث ارزش افزوده و هزینه آب و برق هتل‌ها از جمله مسائلی است که بر افزایش قیمت سفر در ایران تاثیر جدی گذاشته است.

وی درباره هزینه آب و برق هتل‌ها و مهمانسراها گفت: هر چقدر مصرف این اماکن بالا رود، پرداختی آنها به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند؛ مثلا هتلی که 30 درصد تخت‌های آن اشغال است، به طور طبیعی مصرف برق پایین‌تری نسبت به زمانی دارد که 100درصد آن پر است.

سعیدی ادامه داد: در دنیا برعکس است؛ موضوع محاسبه تصاعدی هزینه‌های انرژی در مسائل تجاری است و نباید در اموری همچون هتل و مهمانسرا اتفاق بیفتد.

پیشنهاد ارائه کارت سفر

وی تاکید کرد: اگر به دنبال رونق گردشگری هستیم باید هزینه سفر در سبد خانوار پایین بیاید تا مشوقی برای سفر باشد زیرا این هزینه‌ها از محل‌های دیگر جبران خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین پیشنهاد داد: در دنیا برای بازنشستگان یا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کارت سفر داده می‌شود که دارای تخفیفاتی برای سفر است؛ البته در آن کشورها بخش خصوصی آنقدر توانمند شده که خودش این کار را انجام می‌دهد و در کشور ما نیز دولت می‌تواند گام اول را از طریق بخش خصوصی و توانمندسازی آن بردارد.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
1
وضعیت طوری شده که مردم شکم خودشونو سیر کنند هنر کردن .... جامعه و مردم افسرده ای داریم متاسفانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین