کد خبر: ۵۷۱۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰

خداداد عزیزی: "کت قهرمانی" را من ‌از مشهد می‌خرم، کی‌روش قهرمان‌مان کند

پیشکسوت فوتبال ایران مهمان برنامه آسیا2019 بود.او می‌گوید کی‌روش سطح فوتبال ما را تغییر داده است و توانایی قهرمان کردن تیم ما در جام ملت‌های آسیا را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
خداداد عزیزی ستاره سال ها قبل تیم ملی در آستانه دیدار مقابل ژاپن مهمان برنامه آسیا 2019 بود و در مورد تیم ملی به صحبت پرداخت.

خداداد در مورد صحبت های کی روش و شانس ایران برای قهرمانی گفت: کی روش توانایی دارد تیم ما را قهرمان کند.تیم ما شایسته است.همه آسیا این را می دانند.نگرانی الان کت است.همان که کی روش گفته "کت قهرمانی" برای ما گشاد است.من می گویم خرید کت از مشهد با من،قهرمانی با کی روش.انشاءالله جام را در دستان مسعود یا اشکان یا احسان ببینیم.من نمی خواهم باری روی دوش کی روش بگذارم.کره به قطر می بازد.استرالیا هم به امارات.شاید نتوانیم حریف ژاپن شویم اما ما کی روش را آوردیم که سطح فوتبال ما را عوض کند که کرد.کی روش کار روانی را خوب انجام می دهد و همه را با حرف هایش گیچ می کند.بحث کت هم احتمالا به همین دلیل بوده است که همه راگیج کند.

خداداد در مورد امید ابراهیمی گفت:امید سالهاست خوب بازی می کند.مدت های زیادی زیر سایه آندو و جواد بود.سعید عزت اللهی هم بود.سعید بازیکن خوبی است.وقتی ازتیم رفت امید با اعتماد به نفس بازی می کند.امید ندیدم کار اضافی بکند.امیدوارم فردا روز خوب امید باشد.مارادونا هم روز بد داشت.یک روز بازی سبک است و یک روز سنگین.امید فردا یکی از ارکان تیم ماست.هافبک دفاعی خیلی مهم است امیدوارم سرحال باشد.از او شناخت دارم.سالم زندگی می کند.حرفه ای زندگی می کند و بالا و پایینش کم است.استاندارد است و یک ریتم فوتبال بازی می کند.

عزیزی در مورد ترکیب تیم ملی و همچنین عملکرد فوتبال ژاپن گفت: این تیم 3،4 روز است که دارد تمرین می کند و ما نمی دانیم که برنامه آقای کی روش برای بازی چیست چون از بیرون تیم را می بینیم.من فکر می کنم چون بازی سنگینی در پیش داریم شانس بازیکنانی مثل احسان حاج صفی،مجید حسینی و رامین رضاییان بیشتر است.با این حال شاید مثلا آقای کی روش تشخیص دهد که از میلاد محمدی استفاده کند چون ژاپنی ها سرعتی هستند.

ژاپن تیمی است که بسیار مرموز بازی می کند و با زدن یک گل،بازی را به حریف می دهد و به لاک دفاعی فرو می رود.بخاطر حضور یوشیدا در خط دفاعی،خیلی ساختار دفاعی خوبی دارند و بخاطر همین ما کار بسیار سختی در مقابل آن ها داریم.

من مقابل ژاپنی ها بازی کردم.بسیار آدم های سخت کوشی هستند و اگر هم امروز پیشرفت کرده اند دقیقا نتیجه همین تلاش و برنامه ریزی است.ژاپن اصلا فوتبال نداشت تا سال های پیش.اما با توجه به نظم و انضباط و برنامه ریزی بلند مدتی که داشته اند الان ورزش اولشان فوتبال است و همینجور هم دارند پیشرفت می کنند.

خداداد ادامه داد: من اعتقاد دارم که وحید امیری به ترکیب برمی گردد. او یک بازیکن بسیار زحمتکشی است که تکنیک بسیار خوبی هم دارد.آقای کی روش هم وحید را دوست دارد و اکثر بازی ها را هم بازی کرده.ما در خط دروازه و در خط حمله از ژاپن جلو تریم.در خط هافبک رقابت نزدیک است که البته من فکر می کنم با حضور اشکان دژاگه و امید ابراهیمی ما وضعیت بهتری داریم.من فکر نمی کنم خط هافبک ژاپن به ما بچربد.امیدوارم که ما فردا در همه پست ها به ژاپن بچربیم و بهتر عمل کنیم.

بازهم می گویم که امیدوارم که فردا روز خوبمان باشد. در فوتبال باید شانس داشته باشی چون اگر شانس نداشته باشی کارت خیلی سخت می شود.شانس همیشه در فوتبال دخیل بوده.

این پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص احتمال باخت تیم ملی در نیمه نهایی گفت: اگر کسی اهل فوتبال باشد،زحمات بازیکنان و کادرفنی را فراموش نمی کند. این بچه ها یک ماه است که از خانواده به دور هستند و دارند برای پرچم کشور می جنگند. این بچه ها که سرشان را مقابل توپ می گذارند و از جان مایه می گذارند،ممکن است یک لحظه مثل مهدی طارمی سر بخورند یا مدافع ما سر بخورد و پنالتی بدهد.همه این اتفاقات در فوتبال محتمل است. همانطور که در فینال جام جهانی 2002 توپ از دست اولیور کان سر خورد و رونالدو گل زد.نباید بخاطر یک بازی یا یک توپ این همه زحمت را فراموش کنیم.

خداداد عزیزی در مورد پیش بینی نتیجه بازی گفت: من سقم خیلی سیاه است و هرچه بگویم برعکس می شود.من عاشق بارسلونا و مسی هستم اما هربار که می گویم بارسا می برد،آن ها شکست می خورند.بخاطر همین ترجیح می دهم که پیش بینی نکنم.دلم هم نمی آید که بگویم ژاپن برنده می شود.بهتر است که هیچ پیش بینی ای نکنم.

مردم ما خیلی خوب فوتبال را می فهمند و همه هم نگران این بازی هستند و هرجا بحث می شود می پرسند که بازی چه می شود؟این نشان می دهد که همه پیگیر هستند و نگران این بازی هستند و مردم هم خوب می دانند که ژاپن هم تیم خطرناکی است.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین