کد خبر: ۵۷۲۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

کیهان در مورد ویلاهای لواسان علیه بنیاد مستضعفان چه نوشت که عذرخواهی کرد؟

جنبش دانشجویی عدالتخواه با انتشار نامه خصوصی خود در خردادماه سال جاری به رئیس‌بنیاد مستضعفان، سعیدی کیا، خواستار روشنگری و برخورد عادلانه پیرامون اموال و دارایی‌های این سازمان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه کیهان نوشت:در شماره دیروز کیهان مطلبی بر مبنای برخی خبرهای نادرست و تأیید نشده راجع به بنیاد مستضعفان درج شده بود، که ضمن عذرخواهی از این مجموعه انقلابی مطلب منتشر شده تکذیب می‌شود.

در شماره دیروز کیهان مطلبی در صفحه دانشگاه تحت عنوان «پیگیری عدالت، وجه‌ اشتراک نامه تشکل‌های دانشجویی» به چاپ رسیده بود که در بخشی از آن با استناد به نامه یک تشکل دانشجویی به بنیاد مستضعفان، برخی مطالب و اتهامات نادرست و تأیید نشده درباره این بنیاد خدوم و انقلابی مطرح شده بود.

همانطور که این تشکل دانشجویی هم در مطلب منتشر شده خود اذعان کرده بود این مطالب مطرح شده درباره بنیاد مستضعفان بر مبنای اخبار غیررسمی و برخی تماس‌های مردمی و البته تأیید نشده منتشر شده بود که طبیعتاً از نظر صحت و استناد و با توجه به شناخت از بنیاد مستضعفان قابل تردید و غیر مستند می‌باشد.

در همین رابطه کیهان ضمن‌اشاره به خدمات فراوان بنیاد مستضعفان که به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده و به عنوان یکی از ثمرات انقلاب در طول سال‌های فعالیت به یکی از نهادهای خدمتگذار و پرتلاش در حوزه آبادانی، پیشرفت و محرومیت‌زدایی از کشور تبدیل شده است، از مسئولان این مجموعه انقلابی به ویژه برادر عزیز جناب آقای «سعیدی کیا» بابت بی‌دقتی در انتشار مطلب مذکور عذرخواهی می‌نماید.

کیهان چه نوشته بود که عذرخواهی کرد؟

کیهان در شماره دیروز خود نوشته بود: جنبش دانشجویی عدالتخواه با انتشار نامه خصوصی خود در خردادماه سال جاری به رئیس‌بنیاد مستضعفان، سعیدی کیا، خواستار روشنگری و برخورد عادلانه پیرامون اموال و دارایی‌های این سازمان شد. در این نامه با اشاره به اموالی از این سازمان ممکن است که دست عده‌ای خاص باشد نوشته شده است: «خواهشمند است لیست‌اشخاص حقیقی که املاک مصادره‌ای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را تصرف کرده‌اند را جهت شفاف سازی افکار عمومی، ظرف مدت دو هفته منتشر ‌نمایید.»

در این نامه آمده است: پس از انتشار اخبار مربوط به ویلای لواسان که در اختیار یک مقام سابق نظامی قرار گرفته بود، بحمدالله این ویلا با تلاش دانشجویان، فشار افکار عمومی و اقدام مراجع ذی صلاح امروز تخلیه شد. در همین زمینه و طی این چند روز بسیاری از مردم در تماس با این تشکل، اخبار غیررسمی درخصوص املاک مصادره‌ای بنیاد مستضعفان را ارائه نمودند که گویا تعدادی از املاک آن نهاد نیز در اختیاراشخاص حقوقی ذی نفوذ قرار دارد و تقاضای پیگیری این موارد را از جنبش عدالتخواه دانشجویی داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین