کد خبر: ۵۷۲۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

امیر قلعه‌نویی: از تاج و کفاشیان عذرخواهی می‌کنم/ نحوه رفتن کی‌روش از ایران خوب نبود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه کارلوس کی‌روش دو تیم خوب در ایران گذاشت و رفت، گفت: از مهدی تاج و علی کفاشیان به خاطر به کاربردن کلمه خیانت عذرخواهی می‌کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر قلعه نویی درباره جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی و رفتنش از ایران، گفت: می خواهیم یک گلایه کنم. به نظرم این نوع رفتن کی روش از ایران در شان و شخصیت ما نبود که اینطور با او رفتار کنیم.

وی افزود: من از منتقدان کی روش بودم ولی موقع بدرقه اش دو سه نفر بیشتر به فرودگاه نرفته بودند. می توانستیم تابلو فرشی که آقای تاج زحمت کشیده بود، شب قبل در یک مراسم خوب به کی روش هدیه بدهیم و موقع بدرقه هم مسئولان به فرودگاه می رفتند. کی روش هشت سال در فوتبال ایران بوده است.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: قبلا با رادیو گفتگویی (در ارتباط با مدیران فدراسیون فوتبال) کردم و کلمه ای به کار بردم که باید آنرا اصلاح کنم. به جای کلمه خیانت باید از کلمه ضعف استفاده می کردم. هرکسی که آمده است، برای خدمت آمده است. اینکه چقدر برای آن خدمت توان بگذارد جای بحث دارد. از تاج و کفاشیان در رابطه با این کلمه عذرخواهی می کنم.

قلعه نویی در خصوص کارنامه کی روش در تیم ملی فوتبال ایران، یادآور شد: اجازه بدهید کلی گویی کنم. کی روش را با رزومه قوی آوردیم. او از نظر فنی یک مربی بزرگ بوده است. سالیان سال با فرگوسن همکاری کرده و در تیم هایی مثل رئال بوده است. ایراد به جایی بر می گردد که ضعف مدیریتی ایجاد می شود. از نظر فنی به جای هشت سال باید ۸۰ سال از کی روش استفاده می کردیم ولی وقتی چارچوبش مشخص نبود، فضا را دید و وارد یکسری مسائل شد که روی خود کی‌روش هم تاثیر داشت.

وی افزود: مصاحبه های کی روش را در هشت سال گذشته ببینید که مثلا بعد از برد راجع به برانکو، وزیر یا تغییراتی که در فوتبال ایجاد شد، صحبت کرد. اینها به خاطر این بود که مسائل را در چارچوب فنی برایش مشخص نکرده بودیم. اگر مسئول فدراسیون چه زمان کفاشیان چه زمان تاج چارچوب را برای کی روش مشخص می کرد، دیگر این تنش ها ایجاد نمی شد. اگر این تنش ها نبود و کی روش آرامش داشت، تاثیرات کی روش برای فوتبال بیشتر بود. در شان فوتبال ما نیست که سرمربی تیم ملی برای یک زمین درگیر شود.

سرمربی تیم سپاهان گفت: وقتی این تنش ایجاد می شود، ایراد به ضعف مدیریت بر می گردد. اگر مدیرانی مثل دادکان و مصطفوی بودند و یا افرادی مثل بیژن ذوالفقارنسب، اینطور نمی شد. ایراد اول به این بر می گردد که چارچوب کی روش را در مسائل فنی روشن نکردیم. اگر اول این کار را می کردیم، کی روش هم از نظر رفتاری خودش لطمه نمی خورد و هم از نظر فنی می توانست بیشتر به ما کمک کند.

قلعه نویی درباره ارزیابی فنی تیم ملی و نتایج کی روش در این چند سال، تاکید کرد: باید راجع به برنامه ها صحبت کنیم. اگر از اول برنامه این آقا را مشخص می کردند که بر اساس این برنامه چه اهدافی را دنبال می کنیم، بهتر بود. ژاپن برنامه دارد و بعد از جام جهانی 60 درصد تیمش را تغییر می دهد تا برای جام جهانی بعدی آماده شود. این در فوتبال ما نیست.

سرمربی سپاهان اظهار کرد: سر قرارداد بستن این آقای کی روش چقدر تنش بود. اگر بخواهیم نتیجه ای صحبت کنیم، باید بگویم نفرات دیگری بودند که به مراتب نتایج بهتری گرفتند مثل آقای مهاجرانی، برانکو، اوفارل و دهداری ولی از نظر ساختار دفاعی، کی روش موفق بوده است. 

وی گفت: ما دو بازی با عراق و ژاپن انجام دادیم. یک بازی را مساوی کردیم و یک بازی را باختیم. باید ساختاری فکر کنیم نه به نتیجه. ساختار هم که در فوتبال ما نیست. من راجع به خودم صحبت نمی کنم. مثلا وقتی علی دایی را می آوریم. اگر قرار بود او را بیاوریم با یک برنامه می آوردیم و به 4 تا نتیجه نگاه نمی کردیم.

سرمربی تیم سپاهان یادآور شد: اول باید فوتبالمان را ساختارسازی و قانونمند کنیم. تیم های زیادی داشته ایم که نیستند مثل راه آهن که ما فوتبالمان را آنجا شروع کردیم. ابومسلم، هما، بانک ملی، تهران جوان و ... به خاطر مدیریت ها نابود شدند. آن مدیران هم تقصیری نداشتند چون مشکلات دیگری بوده است. تا تکلیف فوتبالمان را روشن نکنیم، باید دو هزار کارشناس بیاوریم و نظرشان را بخواهیم که این نظرات هم کارگشا نیست. باید الگو بگذاریم. مثلا ترکیه 40 سال پیش چه کار کرده است که به اینجا رسیده. 

قلعه نویی گفت: نفت تهران تا چهار سال پیش یکی از بهترین باشگاه های ما بود. الان این باشگاه کجاست؟ چند سال است که می خواهیم استقلال و پرسپولیس را خصوصی سازی کنیم. تا برای تیم های پایه برنامه نداشته باشیم و اتاق فکر نگذاریم و تکلیف باشگاه ها را مشخص نکنیم، مشکلات حل نمی شود. 

سرمربی پیشین تیم ملی تاکید کرد: اگر من بودم می گفتم باتوجه به هزینه ای که برای کی روش کردیم با این مربی ادامه دهیم و چارچوبش را مشخص کنیم. اگر هم قرار است فرد دیگری را بیاوریم، چارچوبش را مشخص کنیم. کی روش از نظر فنی دو تیم خوب برای ما گذاشت. از نظر ساختار دفاعی خوب بودیم ولی در فوتبال دنیا مردم دوست دارند گل ببینند. فوتبالیست های ما ذاتا تکنیکی هستند و اگر در قالب کار تاکتیکی بیایند و بخش هجومی تیم ملی قوی تر شود، می توانیم فوتبال رو به جلوتری داشته باشیم. 

قلعه نویی در پایان گفت: باید دوباره از زحمات کی روش تشکر کرد. نباید اینطور از ایران می رفت. در نهایت باید ایران، مردم و منافع ایران را در نظر بگیریم. 

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
بوقلمون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین