کد خبر: ۵۷۳۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

خالی شدن حساب 35 کرمانشاهی

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست تا مراقب کپی شدن کارت‌های اعتباری خود توسط کلاهبرداران باشند تا حسابشان خالی نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
 سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه اخیراً افراد کلاهبردار در قالب فروشندگان دوره گرد به صورت حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی همشهریان می‌کنند، اظهار کرد: اخیراً ۳۵ نفر به پلیس فتا کرمانشاه مراجعه و عنوان کرده‌اند که مبالغی از حساب بانکی آنها توسط افراد ناشناس کسر شده که البته اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمان آغاز شده است.

کریمی ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس به بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشیدند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: افراد کلاهبردار سپس با دریافت رمز کارت خریدار، کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی کرده و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان و در اختیار قرار دادن رمز کارت‌های اعتباری، افزود: بهتر است شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده، خودشان اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه‌های کارت خوان کنند.

کریمی گفت: مالباختگانی که حساب بانکی آنها خالی و یا کسر شده می‌توانند روز یکشنبه (۲۱ بهمن) به پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین