کد خبر: ۵۷۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۱

سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع و معادن از حضور یک شرکت آمریکایی معروف برای بسته بندی پسته ایران خبر داد و گفت: این شرکت علیرغم تبلیغات انجام شده نسبت به بسته بندی و صادرات پسته ایران به مقصد آمریکا اقدام می‌کند. 

محسن شاطرزاده درباره سیاست‌های وزارت صنایع برای جذب سرمایه‌های خارجی اظهار داشت: بزرگترین مسئله سرمایه گذار قانونمندی است وقتی سرمایه گذاری احساس کند قانون از او پشتیبانی می‌کند به راحتی به سرمایه گذاری در کشور می پردازد. 

وی با اعلام اینکه وزارت صنایع و معادن طرح تنظیم بازار آهن در سال 86 را تهیه کرده و به‌زودی به شورای اقتصاد می‌فرستد گفت: براساس این طرح وزارت خانه هایی که مصرف عمده آهن دارند می توانند نسبت به واردات آهن اقدام کنند، زیرا تولیدات داخلی کاملا کفاف نیازهای داخلی و تقاضاهای مردم را می دهد. 

شاطرزاده افزود: از سویی دیگر برای کمک به افزایش عرضه آهن به بازار، قرار شد ظرفیت خالی کارخانجات تولید میلگرد با واردات شمش و لوله به کار گرفته شود زیرا یکی از مهمترین سیاست‌ها تغییر فرهنگ در ساختمان سازی است.

وی تاکید کرد: به عبارتی دیگر مهمترین سیاست این است که در ساختمان سازی به جای تیرآهن از میلگرد استفاده شود.

وی درباره تولید فولاد در کشور نیز گفت: اگر امروز قیمت همه مواد اولیه را به صورت بین‌المللی به صنعت فولاد عرضه کنیم بازهم این صنعت از صرفه اقتصادی لازم برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین