کد خبر: ۵۷۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

تركش‌های هتاكی حسن عباسی

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نيز اظهار داشت: امروز امنیت جهانی با رشد و گسترش افکار فاشیستی در معرض تهدید است و برخی سخنرانی های تند علیه مسئولان نظام به این موضوع برمی گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
چندي پيش و بعد از آن‌كه عده‌اي به صورت خودسرانه باعث شدند تا سخنراني علي‌لاريجاني در كرج لغو شود، حسن‌عباسي فردي كه اين روزها به پشتوانه حمايت لايه‌هاي قدرت به صداوسيما و محافل خاص ديگر رفت‌و‌آمد دارد، شروع به هتاكي عليه سران قوا كرد.

او در بخشي از سخنانش كه با تكبير حضار روبه‌رو شد، توهين‌هاي فراواني را نسبت به شخصيت‌هاي برتر نظام كرد و آن‌ها را به نوعي تهديد كرد. اقدام اين فرد از همان روزهاي ابتدايي حواشي ايجاد كرد و چهره‌هاي مختلف سياسي نسبت به اين اقدام عباسي موضع‌گيري‌هايي داشته‌اند. در همين راستا روز گذشته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رييس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، با اشاره به توهین های حسن عباسی به مقامات کشور و موضوع لغو سخنرانی رييس مجلس در 22 بهمن، گفت: به نظر من جریان اصولگرایی باید خط و مرز خودش را با چنین افرادی که به دنبال ایجاد تفرقه و افترا هستند، مشخص کند و حد و مرز تشکل نفاق نفوذ کرده در جریان اصولگرایی باید تعیین شود. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد با پرچم‌های اصولگرایی تند و تحریک جوانان به دنبال ترور شخصیت سرمایه‌های انقلاب و نظام هستند.وی با بیان اینکه هرکسی که مسئولیت اجرایی دارد، ممکن است یک سری نقاط ضعف و قوت داشته باشد،مطرح کرد: معنا ندارد که یک سری افراد بیایند و در سخنرانی‌های کذایی خودشان هرچه توهین و فحش است نثار سرمایه های نظام بکنند، ناسزا و تهمت بزنند و در مقابل این افراد برخی سکوت می‌کنند. جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه صیانت از مسئولان یک خلا بزرگ در کشور است، مطرح کرد: افراد معمولی وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌کنند، مدعی‌العموم واکنش نشان داده و ورود می‌کند، اما صیانت از مسئولان کجاست؟ برای مسئولان محافظ می‌گذارند که آن‌ها را ترور نکنند اما از نظر من محافظان فیزیکی که برای جلوگیری از ترور مسئولان گذاشته شده است را حذف کرده و به ترورهای شخصیتی كه در سخنرانی‌ها و در فضای مجازی انجام می شود، رسیدگی کنند.

برائت فراجناحي

اين واكنش‌هاي منفي تنها از جانب يك جناح خاص نبود و در همين راستا علیرضا سلیمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نيز در واکنش به اظهارات تفرقه‌افکنانه و توهین آمیز نسبت به عملکرد سران قوا در خصوص برجام گفت: حفظ حریم بزرگان و شخصیت‌های نظام امری مهم است، از این رو شکستن حرمت‌ها قابل پذیرش نیست. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر افراد انتقادی دارند باید با ادبیات صحیح مطرح کنند، اظهار کرد: در واقع بیان انتقادات با ادبیات کوچه بازاری و تخریب کردن عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت.

فاشيست‌هاي نوين

در همين حال جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نيز اظهار داشت: امروز امنیت جهانی با رشد و گسترش افکار فاشیستی در معرض تهدید است و برخی سخنرانی های تند علیه مسئولان نظام به این موضوع برمی گردد. محبی‌نیا تصریح کرد: این نوع سخنرانی‌ها و نگاه‌ها با صلاح دید رهبری در تضاد است و ایشان بارها جسارت و تعدی علیه مسئولان یا کسانی که در راهپیمایی‌ها سالگرد انقلاب شرکت می‌کنند را منع کرده‌اند، البته انتقاد از مسئولان و نقد عملکرد آن‌ها در اصول قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب مورد تاکید است. اما این‌گونه رفتارها با نقد متفاوت است. نایب ريیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این‌گونه قرائت‌های متراکم و تند از عملکرد مسئولان کارآمدی نطام را نشانه رفته است و تهدیدهای از این دست و آلوده کردن صف های برابری و وحدت مردم قابل دفاع نیست و باید خودسری پرهیز کرد. چرا که ما در سال‌های پس از انقلاب هزینه فراوانی برای این خودسری‌ها پرداخت کرده ایم. وی تاکید کرد: اگر دعوت از این افراد در تریبون های رسمی و صداسیما ناشی از ناآگاهی باشد باید بي‌شك این رفتارها جبران شود و سازمان‌های نظارتی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و همچنین قوه قضايیه با حساسیت بیشتری با این‌گونه رفتار‌ها مقابله کنند تا رشد نگاه‌های تند روانه و فاشیستی در دنیا دامن نظام ما را نگیرد. جهانبخش محبی نیا در پایان گفت: این رفتارها هیچ نسبتی با ولایت، امام و انقلاب ندارد و این بزرگان بارها حرکت‌های افراطی و خودسرانه و خلاف ادب را نهی کرده‌اند.

تفاوت نقد و هتاكي

بي‌شک جامعه مشكلات فراواني دارد و نقد و آزادي بيان مي‌تواند كمک بسياري به حل معضلات در كشور كند ولي اينكه برخي با مصونيت‌هاي خاص به هر فرد يا جرياني حمله كنند و اسم آن را انتقاد بگذارند، اقدامي منفور و نامناسب است. اميدواريم فضا براي انتقادهاي همگاني و آزادي بيان حقيقي باز شود تا همه مردم بتوانند به شيوه‌هاي ناكارآمد مديريتي اعتراض كنند زيرا اين‌گونه تفاوت نقد دلسوزانه، انتقادكاسب‌كارانه و هتاكي مشخص مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین