کد خبر: ۵۷۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

لاریجانی: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن تاکید کرد: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است و باید این روابط تقویت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
'علی لاریجانی' روز چهارشنبه در دومین روز سفر خود به توکیو در دیدار با 'کی شی دا' رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن با اشاره به نقش موثر 'کی شی دا' در گسترش روابط دو کشور افزود: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه مند به گسترش روابط با کشور شما هستند.

وی ادامه داد: البته برخی کشورها در مسیر این روابط مشکلاتی ایجاد می کنند که باید برای مدیریت آن چاره اندیشی شود و به طور قطع نقش شما و گروه دوستی برای حل این مشکل موثر است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به نشست دیروز خود با برخی از صنعتگران و شرکت های مهم اقتصادی ژاپن گفت: این شرکت ها در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و محیط زیست، پروژه های مهمی را در ایران دنبال می کردند که فعالیت آنها متوقف شده است و مسئولان این شرکت ها بر این باور بودند که باید راه حلی در سیستم دولتی ژاپن اتخاذ شود که با توجه به تجربیات شما و کمک گروه دوستی می توانید در این زمینه گام بردارید و ما نیز به شما کمک خواهیم کرد.

'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت 'داته' رئیس مجلس مشاوران (سنا) ژاپن از روز گذشته (سه شنبه) به منظور توسعه روابط همه جانبه به این کشور سفر کرده است.

دیدار با روسای مجلس سنا و مجلس قانون گذاران ژاپن، دیدار با 'شینزو آبه' نخست وزیر و بازدید از چند طرح صنعتی و عمرانی از جمله برنامه های لاریجانی در سفر دو روزه به توکیو بود.

علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان، اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول، حسن خسته بند نماینده بندرانزلی و قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین