کد خبر: ۵۷۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

وزیر خارجه فرانسه: کارهای آمریکا در خاورمیانه برایم معما است/چطور می‌شود در قبال ایران اینقدر سخت‌گیر بود و در عین حال از شمال سوریه خارج شد؟

وزیر خارجه فرانسه روز جمعه گفته اقدامات آمریکا در منطقه غرب آسیا برای او معما است.
آفتاب‌‌نیوز :
«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته از کارهایی که آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) انجام می‌دهد، سر در نمی‌آورد.

او گفت: «چطور می‌شود در قبال ایران اینقدر سخت‌گیر بود و در عین حال از شمال سوریه خارج شد؟ آیا این کار به نفع ایران در آن منطقه نیست؟ این برای من معما است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آذرماه سال جاری با اعلام اینکه شکست داعش در سوریه به پایان رسیده از قصد خود برای خارج کردن نظامیان آمریکا از این کشور خبر داد.

این تصمیم با مخالفت متحدان آمریکا از جمله فرانسه رو به رو شده که آن را به نفع ایران می‌دانند، ضمن آنکه در داخل دولت ترامپ هم جنجال‌هایی به راه انداخته است. 

بعد از اعلام تصمیم ترامپ، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و «برت مک‌گورک»، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

نزدیکان ترامپ به محوریت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» هم تحرکاتی را برای منصرف کردن ترامپ از این تصمیم آغاز کرده‌اند و تا کنون، دست‌کم در به تأخیر انداختن آن موفق عمل کرده‌اند. 

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین