کد خبر: ۵۷۵۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

تغییر موضع آکادمی اسکار به نفع معترضان

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرد که تمامی جوایز 24 شاخه این جوایز بدون تغییر و طبق روال گذشته اعلام و پخش تلویزیونی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این نهاد سینمایی اخیراً اعلام کرده در مراسم اهدای جوایز نود و یکمین دوره این رویداد سینمایی که ۲۵ فوریه (۶ اسفند) به صورت مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود، اعطای جوایز ۴ شاخه (فیلمبرداری، چهره‌پردازی، تدوین و بهترین فیلم کوتاه) را زمانی انجام خواهد داد که تبلیغات بازرگانی از تلویزیون پخش می‌شود و تماشاگران تلویزیونی نمی‌توانند شاهد اعطای این جوایز و برندگان آن باشند و این خبر با اعتراض گسترده اهالی سینما رو به رو شد.

به گزارش سایت رسمی آکادمی اسکار، «مارتین اسکورسیزی»، «کوئنتین تارانتینو»، «کریستوفر نولان»، «اسپایک لی»، «مایکل مان»، «الخاندرو گونزالز ایناریتو»، «گیرمو دل‌تورو»، «آلفونسو کوارون»، «رابرت دنیرو»، «الیزابت بنکس»، «پیتر دینکلج» و «کری واشینگتن» از جمله چهره‌هایی بودند که با امضای نامه‌ای سرگشاده اعتراض خود را به آکادمی اسکار نشان دادند.

در این نامه تصمیم آکادمی اسکار، توهین به کسانی معرفی شده است که عشق و عمر خود را وقف حرفه خود کرده‌اند و از آکادمی اسکار خواسته‌اند هر چه زودتر تصمیم بر عدم پخش تلویزیونی اعطای جوایز چهار شاخه از جوایز اسکار را لغو کند.

اما «جان بیلی» رئیس آکادمی اسکار در ابتدا و درواکنش به این اعتراضات گفته بود که آکادمی قصد ندارد دستاوردهای هیچ یک از هنرمندان در ۲۴ شاخه جوایز اسکار را نادیده بگیرد اما برای کاهش زمان مراسم جوایز اسکار (که سال گذشته ۳ ساعت ۵۳ دقیقه به طول انجامید) تحت فشار قرار داد.

با این وجود، آکادمی اسکار پس از دریافت بازخوردهای منفی از سوی اعضا در رابطه با تصمیم خود مبنی بر عدم پخش زنده تلویزیونی مراسم اعطای جوایز چهار شاخه (فیلمبرداری، چهره‌پردازی، تدوین و بهترین فیلم کوتاه) اعلام کرد فرآیند برگزاری مراسم اعطای جوایز را بدون تغییر و طبق روال گذشته برگزار خواهد کرد.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ی اسکار روز ۲۵ فوریه (بامداد دوشنبه ۶ اسفند) در لس آنجلس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین